vineri, 12 martie 2010

Sa spunem un nu hotarat!

Aaaaargh!

Acești nasoi elitiști și triști, acești ascultători de muzică foarte superioară, acești nașparlii care își uită rădăcinile sănătoase și proletare și electrice, acești tlonieni care va să zică că se răsucește Borges în mormînt pe muzică de Bee Gees cînd vede cum poate ei să întineze nobilele idealuri ale tinereții noastre psihedelico-inutile. Acești oameni recenți care uită, uită, uită, care iau în deșert numele domnului și care propun o temă cît se poate de răscolitoare, de ireverențioasă și de blasfemiatorie: mai merită Pink Floyd?

Aaaargh! Cum poți pentru ca să pui o asemenea întrebare, intelectualule rebel? Cum poți să muști mîna care ți-a hrănit urechea tinereții creerului tău plin de nevoie de stele și de zgomot zgomot zgomot bine structurat și articulat și desmembrat? Cum poți, o tu nerecunoscătorule, o tu bloaggere?

Drept pentru care, în numele unui colectiv de oameni ai muncii ultragiați și cu coasele în mînă, dau drumul la mug-synthesizer și vă întreb: to Pink Floyd or not to Pink Floyd? Comentariile și propunerile voastre sunt binevenite și la liber. Cine zice despre Pink Floyd de bine, dau cămeșa de pe mine, ba chiar le și scoatem în evidență cu culoarea roz (Pink, da? Floyd, da?). Cine se ia de idoli, comentariile vor fi acceptate prin ștergere și ban pe IP. Și eternă damnație, evident, că aici nu ne jucăm cu jumătăți de măsură.

Deci, în lumina acestor prețioase indicații de stil și de ton, vin și vă întreb: ce spuneți voi despre Pink Floyd, stimați cititori? Suntem de acord cu ireverențioșii de la Tlon Society? Sau considerați, pe bună dreptate, că ar trebui instituită o materie obligatorie la grădiniță și la școala primară: viața și producțiile muzicale ale celor patru mari genii care au fost cinci? Eu, drept să vă spun, aș merge chiar și mai departe și aș spune: la toate radiourile, absolut la întîmplare, program liber de voie: numai Pink Floyd (și, între 3 și 5 noaptea, un pic de Led Zepp. Și Bach. Și Bowie. Chiar și Brel, dacă stau să mă gîndesc bine...)

Să cînte muzica! Syd, ia spune-le tu Syd cum stă treaba cu chestia aia care nu se vede, cu fața întunecată a minții...

PS: Gata! M-am hotărît! O punem de-o leapșă. Vă provoc și vă invoc zgripțură și inorog, Moshe Mordechai și pui de cuc, să veniți la bara Judecății Blogului de Apoi și să țineți partea acuzaților pink floydizați. Moșule Călifar, bre Traiane bre, scoală bre din supărare și spune-ne o cîntare! Frate Constantin Gheorghe dulf cu ochi de sulf, spune-ne de ce Băsescu nu merită să asculte Pink Floyd! Soră prea-frumoasă și prea-fițoasă, o tu Belle de Jour, lasă naibii preclasicii și vino și ține partea lu’ Pink a lu’ Floyd, cum intri în Londra, prima pe dreapta, acolo unde nici scandal, nici întristare nu este, ci doar just echilibru psihedelic de partid și de stat.

Deci să nu ziceț că nu v-am lepșuit. Deci scriți, da?

:)

Astronomy Domine


Obscured by Clouds


22 comentarii:

Anca spunea...

Atat am de spus. -- dintre marile maaaaaarile si multele obsesii. :)

Turambar spunea...

:) Pentru mine, Obscured by Clouds este unul dintre cele mai underrated bijuterii muzicale, cat si unul dintre albumele mele Pink Floyd de suflet

Constantin Gheorghe spunea...

Pink Floyd nu merita un astfel de ascultator! Punct!
Si nu fi atat de exclusivist! Deep Purple ce cusur are?

Camil Stoenescu spunea...

prefer shine on you crazy diamond :)

Anonim spunea...

:))

ok sir: n'o sa scapi c'un simplu comment [aici], pt atacu asta miselesc: voi raspunde luni cu un post special :)

anyway sunt d'accord cu tine, in sensu ca syd [& primele 2 floyduri] mi se par si mie tot ce'au scos mai misto, t'was some genuinely crazzzy thing goin on there...

Turambar spunea...

@ Constantin Gheorghe: Deep Purple? Neeah. Prea primitivi.

:rofl: :tomato: :p

@ Camil: Asculta primele lor albume. Asculta Atom Heart Mother. Asculta Meddle. Asculta Obscured by Clouds, The Piper at the Gates of Dawn, A Saucerful of Secrets. Si pe urma, daca mai esti in viatza, asculta Umma Gumma :)

:wink:

@ Strelnikov: tavarisch Strelnikov, permiteti-mi sa raportez: astept cu nedisimulata curiozitate si indreptatita mandrie asaltul Dvs. cognitivo-retoric de luni. Metaaaaallliiccaaa!

:punk:

Anca spunea...

Mama ei de vreme,
ca m-a aruncat tocmai in regiunea
Dupa-Ruptura! :)

Anca spunea...

In plus, nu pot decat sa sper ca nu sunteti singuri pe-acolo pe unde sunteti -- nu de alta, dar merita dansul cel mai fin de pe lume treaba asta. Da' puteti dansa si singuri, vorba Sting-ului. :)

claude spunea...

Boieri dumneavoastra, as sugera o pedeapsa pentru invinuitii tloni: acestia sa fie obligati sa asculte pe repeat timp de 3 zile, 3 ore si 49 de minute (atit a durat zborulul Apollo 11 de la pamint la luna) compozitia lui John Cage 4'33" intr-o camera izolata fonic. Dupa aia mai vorbim. ;_)

ana spunea...

eu sunt acum in sesiuni de terapie cu PF dupa socul provocat de ireverentiosii tloni. deocamdata asta, http://rienderien.ro/?p=1192 si revin cand mi-oi reveni din spaima existentiala provocata de gandul ca puteam sa ma fi nascut intr-un secol atat de trecut ca as fi murit fara sa fi avut cunostiinta de geniile mariilor lor.

Dan Selaru spunea...

La Syd era speraclul. Ei se uita la usa. 4 zile de Ummagumma penitenta.

Belle de Jour spunea...

:)
da e o "stare" pe care Turambar banuiesc ca o are cateodata (cand asculti SI asa ceva alone cu tine in "oglinda" ta proprie si personala-gresesc mult?!)
so, no problem ca am sa zic da.
:)
p.s.1.:habar nu aveam de ce trebuie sa trec pe aici. iaca stiu...
p.s.2.: dupa amiaza placuta ca stare (fara ghilimele)

Adinel spunea...

Aoleu! Dezbaterea asta suna asa. Insa am High Hopes ca cineva pune si subtitrarea :D

ZaffCat spunea...

Eu zic ca cel mai nedreptatit album al lor e "Meddle", parerea mea.

Turambar spunea...

Si Final Cut, sometimez

:/

Florin Pîtea spunea...

Ăia de la Tlon s-au apucat să tragă cu alice în elefanţi.

Alde Britney Spears şi alte Rihanna (care nu au absolut nimic de zis cu cuvintele lor şi cu muzica lor aduse de-acasă, nu făcute de alţii) azi sînt, mîine parcă nici nu ar fi fost. Iar albume ca "The Dark Side of the Moon" se vînd în continuare binişor, la vreo patruzeci de ani de la lansare.

Cam atît am avut de spus.

Anonim spunea...

[offtopic] monsieur T, invinuitii tlonieni n'au fost capabili sa puna pe picioare o defensiva valabila, yet. asa ca azi s'au legat de'un alt post by turambar.

but worry not: we'll strike back, later :)

Turambar spunea...

@ Florin: Lasa-i bre, ca sunt post-moderni si auto-ironici :)

@ Strelnikov: Am vazut. V-atz luat de lipsa de autoreferentialitate din filmele lui Chuck, de opacitatea sa fenomenologica, de lipsa lui wink-within-a-wink. Tz tz tz. Ce oameni. Itz dai seama ca la noapte vine Chuck, itzi rupe mana in somn si te bate cu ea la fund?

Ashtept lovitura floydiana. :)

Rhetta Marx spunea...

Babelor,

Recunosc ca nu-mi face nici cea mai mica placere sa repet aici ce-am zis si la mine acasa, da' n-am de ales, asa ca o fac. Deci zic: primele doua albume Pink Floyd, alea cu Syd, sunt de neascultat. Plictisitoare, lipsite de cheag, niste jucarii pentru copii drogati. Majoritatea celor care le numara printre albumele preferate o fac pentru ca e cool, nu pentru ca s-ar pricepe la muzica.
Asta una la mana. A doua, cel mai bun album Floyd este Meddle, si am incheiat orice discutie, pentru ca la 94 de ani nu mai am timp sa imi schimb prejudecatile.

silavaracald spunea...

Mda. Deci, am zis ce aveam de zis în "apărarea" mea la mine pe blog. Care blog? Nu contează.
O mai spun o dată: îi consider clasici, iar clasicii nu se demodează. În rest, nu-mi cereţi analize muzicologice, stilistice şi de mesaj, că nu v-aţi găsit omul cu mine. Eu sunt doar un ascultător de profesie. La mine se rezumă totul la: "mi-a plăcut enorm, aşa şi aşa sau ba". Ei, poate aş mai putea adăuga câte ceva aşa pentru atmosferă, dar nu-i păcat să stricăm muzica adevărată cu vorbe? :)

Dragos Bora spunea...

http://www.ideageneration.co.uk/generationgallery.php?

Dragos Bora spunea...

Slideshow production by Paul Kerley. Publication date 7 April 2010.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8605975.stm#

Music by Pink Floyd, Genesis, 10cc, Peter Gabriel and Muse.

Unless stated otherwise, all images copyright Storm Thorgerson.



http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8605975.stm#