luni, 29 martie 2010

Dictatura majoritatii



De la orele 16, conferinta la Palatul Parlamentului, organizata de Asociaţia Specialiştilor în Comunicare Politică(ASCP), Asociaţia Pro Democratia si, cu voia Dvs ultimii pe lista, CCSB, pe tema "În căutarea consensului. Reforma instituţiilor între marketing electoral, inginerie constituţională şi dezbatere publică".

Printre altele, discutam despre influentele votului la referendum si prezentam rezultatele unui sondaj realizat cu acest scop, din care extrag acest grafic care ne arata in ce realitate traim.

Be there or watch TV :)

24 comentarii:

Sergiu spunea...

Si e si cu partide - intentie de vot ? Cu incredere in personalitati ? Sau chestiuni mai abstracte, asa, pe placul Pro Democratia ?

Apropos, cum mai stau partidele in sondaje ? Pdl a pierdut, deja, prima pozitie ?

Pe cand mult asteptatul si promisul Politikon ?

P.S. Doar stii...daca miroase a sondaje....nu poate lipsi Sergiu.....

Anca spunea...

Ficatul este singurul organ intern care se regenereaza. In cazul hepatitelor virale cronice (vezi B si C) ajunse in faza de ciroza, daca 25% din ficat este neafectat, interferonul poate izola celulele bolnave de cele sanatoase si acel 25% sanatos intra intr-un proces de inlocuire a tesutului lipsa pana la refacerea chiar integrala a ficatului. O fi nedemocratic? Poate. Dar eu as traduce altfel: se numeste concubinajul democratie-meritocratie -- singura forma democratica de functionare a sistemelor care ma intereseaza -- that's why I'm a liberal. :) Sometimes 1+1 = 3. Translatati in social.

Camil Stoenescu spunea...

pai deh, dacă așa intelege lumea democratia :)

Dan Selaru spunea...

Traiasca imbecilismul!

Bleen spunea...

Era interesant dacă opinia majoritară era că minoritatea nu trebuie să se supună majorităţii. Ceea ce înseamnă că minoritatea (care susţinea că minoritatea trebuie să se supună majorităţii) ar fi trebuit să se supună opiniei majoritare şi să accepte că nu trebuie să se supună majorităţii. Şi astfel, susţinînd că are dreptate, ar fi trebuit să se supună majorităţii şi să accepte că nu trebuie să se supună majorităţii. Uofff, am obosit... Ai dracu cretani...

Anca spunea...

@Bleen -- e foarte misto ce-ai facut tu acolo, dar la momentul sondajului n-ar fi avut de un' sa stie minoritarii ca sunt minoritari -- ca d-aia e sondaj. :D

Adinel spunea...

@Bleen O sustin pe Anca cu asta.

Bleen spunea...

Da? Watch this:

http://www.youtube.com/watch?v=JMF0_M3J69c

Anca spunea...

@Bleen -- dragutz, dar permite-mi sa-ti semnalez ineficienta campaniei in cauza, ca un om de publicitate ce ma aflu. :D

Adinel spunea...

@Bleen Uff... Stiam eu ca trebuia sa aleg IBM-ul de 2 minute din cele legate de date... Incercam sa pun doar accentul pe date si pe faptul ca e doar un snap shot nu pe efectul wow... E mai bine daca pun Habermas? Ca tot m-am "lovit" saptamana trecuta de el incercand sa deslusesc unde ma duce Adriana Saftoiu cu recall-ul ei... sigh...

Adinel spunea...

@Bleen Pfiu! Am fost cam serios. Pot fi si funny cu ajutorul YouTube :p :D

ZaffCat spunea...

asadar cam 20% sunt oarecum minoritari ;-)

matusalem spunea...

Da, da. Nu va uitati la televizor, lasati prostiile astea s.a.m.d.
Numai cand sunt eu acolo! La TVR3 :)
Vazut. Cam scurt. Instructiv. Cam atat.

Anonim spunea...

@Turambar,
cam lenta reactia domle pentru piata sondajelor din ro, cam anemica mobilizarea...:)
Si ce intrebari ai mai pus? paia cu...media neutra...hehehe..nu cred...sau paia cu cine mai e fata mare in politica? hehehee
De amoru'metodologic care este, intreb, ca vazui titlul din grafic si inainte de a comenta rauvoitor teásh intreba daca poti sa imi spui care a fost intrebarea?

Anonim spunea...

Rezultatele sondajului politic la intentie de vot pentru partide de ce nu il faceti public? N-a iesit cum trebuie? Ce vremuri, acum doar cateva luni: Indiferent cu cine va ajunge in Turul II, Basescu pierde. O, tempora. Basescu a invins iar in intentia de vot PDL-ul sta nasol de bine :))

Turambar spunea...

Sunt la egalitate :)

Anonim spunea...

@Turambar,
eu sunt anonimul de la ora 23:34, mie sa imi raspunzi separat.Thanks. Ca eu nu pun intrebarri dastea strucutrate dihotomice pe direct, pe sistem, se stieeee...

Anca spunea...

@Turambar
Off the record:
sedinta de guvern. :)

Turambar spunea...

Scuze ca nu am putut raspunde pana acum. Am fost ocupat.

@ Sergiu: Da, e si cu partide. Studiul acesta a fost realizat imediat dupa Politikon. Sper sa putem lansa Politikon-ul saptamana aceasta.

@ Anca: Habermas? Pe vremea asta? Cand toti copacii infloresc si cand pasarelele canta cip-cirip-cirip? Pfuuui. Cata inadecvare sezoniera, doamna. Pe vremea asta se citeste Sandra Brown, doamna... :) :p

@ Adinel: Excelent! :)

@ ZaffCat: Ce? 20% e sub 50%? Si mie de ce nu mi-a spus nimeni pana acum? :blink:

@ Matusalem: Cand sunt eu la televizor nu se pune. Se numeste The Temporary Suspension of Disbelief :) :p

@ Anonim: in postul urmator este prezentat si sondajul in intregime. Nu l-am pus pana nu l-am prezentat in premiera la masa aia rotunda de la Parlament

@ Anonim 2: Am mai raspuns o data: sunt la egalitate :)

@ Anca: Excelent! I-ai trimis mail lui Boc, sa-l invetzi cum sa se imbrace?

The rest is silence. Ce spuneatzi voi, ca 20% e mai mic decat 50%? Waw!

:) :p

Anca spunea...

@Turambar -- daca nu mi-ar fi clar ca nu-i cazu', as paria ca am avut cel putin un profesor in comun. :))

Si nu, inca nu m-am decis daca sa fie si Boc imbracat ca ei sau sa fie mai bine un iepuras cu un morcov in... gura. :D
________
Off-topic:
Daca n-ai vazut asta, sa-l vezi negresit. :)

Turambar spunea...

@ Anca: :) Boc, iepurash? Comme ooonn. Boc e o fiara. Boc nu este lupul cel rau. El este tiranozaurul cel rau. E drept, mai scund, dar rau.

:D

Txs for the tip cu Of Time and the City. Intr-adevar, impresionant.

Anca spunea...

Asa, un tiran mai mic? =)) Esti insutit mai diavol decat mine, by faaaaar, Maria Ta! :))

Turambar spunea...

:) Sociologii ashtia, bre... Ce fameni. Ce bestii. Ce imaginatzii bolnave, dar patologice.

:)

Anca spunea...

Ptiu, drace, ca ma molipsesc si io de la tine, iaca, cincinalu' unde era. =))