joi, 29 octombrie 2009

The stuff glory is made of

Viiine!

Despre lupta, despre principii si idealuri, despre rugby, despre politica si etnicitate. Despre viatza. Despre oamenii cu oo ovale si cu mintea limpede si cu inima fierbinte.

Courtesy of Zoso. Despre acest film vorbeam inca de acum jumatate de an. Va recomand sa (re)cititi articolele. Sunt ziditoare.

Deci mergem la film, da? Deci ne bucuram, da? Dar nu prea mult, totushi: atunci cea mai buna echipa din istorie a Noii Zeelande a pierdut finala. Saracu' Zinzan Brooke.

Deci rugby si filme si politica si idealuri si viata, da?

Crouch Touch Movie Engage!




PS: Cei care vor sa vada finala campionatului mondial din 1995, Africa de Sud vs Noua Zeelanda, acel meci de infarct, il pot gasi aici.

Steagul Romaniei, printre celelalte steaguri ale grupei A, la ceremonia de inchidere tinuta inaintea meciului

Capitanul Springbocks, Francois Pienaar

Capitanul All Blacks, Sean Fitzpatrick

Un Lomu tanar (avea doar 20 de ani...) si letal

Mandela coboara pe teren sa dea mana cu jucatorii,
imbracat in tricoul verde SPringboks cu nr 6 (nr. lui Pienaar)

Mandela da mana cu Pienaar

Mandela da mana cu Fitzpatrick

Mandela da mana cu Lomu

Mandela da mana cu Zinzan Brooke,
alt monstru sacru All Blacks
Momentul iconic cand Nelson Mandela
ii decerneaza cupa lui Francois Pienaar


PPS: Titlul filmului, cat si versurile pe care le murmura Mandela (Morgan Freeman) in inchisoare: I am the master of my fate, I am the captain of my soul, sunt din poemul Invictus al poetului englez destul de putin cunoscut William Ernest Henley. In latina inseamna Neinvinsul:

Out of the night that covers me,
Black as the Pit from pole to pole,
I thank whatever gods may be
For my unconquerable soul.

In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeonings of chance
My head is bloody, but unbowed.

Beyond this place of wrath and tears
Looms but the Horror of the shade,
And yet the menace of the years
Finds and shall find me unafraid.

It matters not how strait the gate,
How charged with punishments the scroll
I am the master of my fate:
I am the captain of my soul.


4 comentarii:

starbuck spunea...

cine l-o juca pe stransky ?

Turambar spunea...

Baiatul lui Clint Eastwood

Anonim spunea...

când ne-ai chestionat tu ce anume ne-ar aduce la tine, ca să ne-nrobeşti (:P)ţi-am zis eu că rugby-ul era singura chestie de nu mă interesa (except filmu' ăla demenţial şi-un Richard Harris pe care l-am iubit, eh!, furioşii mei de altădată nu... kk de acum)

Maestre, I was a fool... mă apuc de rugby, de orice

iertăciune

Iulian spunea...

Asteptam filmul cu interes!
Finala din 1995 chiar e un meci memorabil. Nici acum nu inteleg cum de echipa de atunci a NZ, asa de buna, a putut sa piarda.
De fapt, am avut o banuiala inca din timpul meciului, de la acea pasa catre Lomu care ar fi scapat spre eseu daca nu dicta judecatorul de margine "pasa inainte".
Echipa gazda, mai ales o natiune noua ca Africa de Sud pe atunci, merita sa castige trofeul, nu?
Oricum, un film ce merita vazut!