luni, 19 octombrie 2009

Caut laptop

Aaargh!

Imi crapa calculatorul. Incet, inexorabil si trist.

Mai intai, i s-a dus placa video. L-am dus la reparat si am trecut pe unul mai vechi, tot Toshiba. Dar si asta imi face figuri. Se incinge ca dracu, ceva pe la cooler probabil, si crapa cand mi-e lumea mai draga. Stau cu doua brichete Zippo sub el, sa il inalt de la sol, sa curga aerul aerodinamic pe sub si sa-l mai raceasca inca 5%, fix cele 5% care fac diferenta dintre functionare si crapatura.

Si bineintzeles ca asta trebuia sa se intample tocmai acum.

Drept pentru care am mai multe variante.

a) Pe burta, joc de glezne, speram ca tzine. Tz. Nyet. Nu merge. Prea riscant.

b) varianta Sheshe, care shtie el un tip care aduce Dell-uri din Jermania. Zice ca ar fi eftine. La prima mana, evident, noi si sigilate. Dar mi-l aduce taman tocmai de la Oradea, de unde pescuieshte Sheshe cu domiciliul in buletin. Hmmm....

c) Mers pe varianta de pana acum, sa cumpar prin cei prin care cumparam. Hmmm....

d) Sa-mi iau curajul in tastatura si sa-mi caut eu computador. Sa merg in continuare pe Toshiba? Sa-mi cumpar unul de-ala de armata americana, peste care poti sa torni apa cu galeata? Hmmm...

Voi ce ziceti? Astept recomandari.

LATER EDIT: Un prieten mi-a recomandat sa cumpar de la astia, de la Onsite.ro, ca ar fi OK. Cam astea ar fi oferta lor de laptopuri. Nu-mi dau seama cum stau cu preturile, ca habar n-am.

Asha, daca stau sa ma gandesc bine, in fond si la urma urmei, poate ma apuc sa-mi repar Toshiba cel vechi, ca vad ca au si placi video, ba chiar si placi de baza, pe care nasoii de cei la care am dus leptopul la reparat mi-au zis ca ma costa placa de baza 550 de euro + TVA si mi-o aduce in fics 45 de zile. Adica fics dupa alegeri, cand mi-am jurat in barba de tatar ca nu ma mai voi atinge de leptoc pana la Craciun.

Deci ce ziceti? Sa cumpar de la Onsite.ro? Ce parere aveti?

Aaaargh! :(

23 comentarii:

Nashu_mare spunea...

Solutia e simpla: inchizi capacul laptopului, pui laptopul pe masa, il intorci invers, iei o surubelnita, cauti placuta cea mai apropiata de fanta pe unde este evacuat aerul cald (sau unde se incalzeste mai tare), desfaci capacelul respectiv, te asiguri ca dedesubt este ventilatorul, desfaci si suruburile care tin ventilatorul, scoti toate scamele care s-au prins intre lamele coolerului, pui ventilatorul la loc, pui si capacelul, intorci laptopul, il deschizi si folosesti brichetele la altceva.

Altfel, vad ca tie ti-au dat drumul la caldura, altfel ai fi considerat un avantaj supraincalzirea laptopului.

pacos spunea...

Varianta b. Desi sfatul Nashului e de luat in seama. Daca nu da rezultate, atunci http://www.emag.ro/standuri_coolere%20notebook?ref=vc_cat

Placile alea video ca si placile de baza sunt pentru desktop.

parvan spunea...

Zic ca e ciudat sa-ti crape laptopul la fiecare sesiune de alegeri :P

zic ca daca ai fi analist sau jurnalist ai strica cel mult un pix :P

Bogdan spunea...

Am auzit cam multă lume prin preajmă având probleme cu Dell. Eu am avut mai multe experiențe pozitive cu HP.

De câteva luni am luat un Sony Vaio și merge bine (cu un Vista pe 64). Aș fi luat HP, dar nu aducea nimeni în România ce îmi doream eu...

Turambar spunea...

Si pe mine m-ar fi batut gandul la HP. Sa vad ce gasesc. Un lucru e cert: Toshiba e cam instabil (ca sa nu folosesc cuvinte mai grele).

Unde sunt IBM-urile de pe vremuri, pe care mai sus-pomenitul Sheshe in vremurile lui de glorie de la NTV se urca cu picioarele pe ele si nu pateau nimic? Mama lui de titaniu si de lucru bine facut...

:blink:

Vaio? Vaio are Flo (caracteristici tehnice: culoare roz). Hmmm. Nu stiu. Cam scump. Nu gasesc ceva cam tot pe acolo, dar mai putzin marketizat?

@ Cristi: conspiratzionistule :p

@ Nashu & Pacos: Txs for the tip. Unde am pus shurubelnitza aia?

Ovidiu spunea...

Eu am una bucată MacBook Pro şi merge ca uns. Spre disperarea unor amici anti-microsoft rulez pe el fără probleme Windows. Nu de alta, dar SPSS-ul pentru OSX nu-mi place.

Nu-ţi lua Dell, se strică repede. Am avut noi instituţionale, mai toate (vreo zece adică) au avut probleme după 2-3 ani.

Iar pentru activitatea ta principală, adică grafice (:P), uite aici un instrument de calitate superioară care nu te trădează niciodată.

ipo spunea...

Eu am avut experiente ok cu IBM ThinkPad si am inteles ca cei de la Lenovo, care au preluat divizia de laptopuri, se tin in contunare de treaba, cu Titaniu & stuff. Dai un ban da' stai in fata!

ZaffCat spunea...

Eu zic ca poti sa alegi intre Dell, Toshiba, HP, Sony, Fujitsu Siemens, Apple, MSI, Samsung, Asus si eventual Acer. Singurul lucru la care sa fii atent e sa nu fie gresit scris numele. e.g. Soany, Tosiba, Aipal, etc... ai prins ideia ;-)

Anonim spunea...

m-am dus cu aceeasi doleanta 'sa cumpar', la Depozitul de pe Stirbey. Andrei m-a intrebat de ce, i-am zis ca al meu are buba, m-a trimis acasa sa vin cu impricinatul ce trebuia schimbat (mi se scurgeau ochii dupa un vaio roz, da sunt fata:)) si in 4 ore l-am avut reparat (nu, nu e ca nou, dar merge bine!) si cu tot ce era in el, salvat.
Pana gasesti surubelnita aia ca sa cureti coller-ul, du-te la Andrei!

Constantin Gheorghe spunea...

Prietene, eu, dacă aş avea bani(n-am!) m-aş arunca tot la Apple! Cele cu structura din aluminiu. Au o tastatură foarte bună, ecran de calitate, sistem de operare foarte bun, pot rula şi Windows, odată cu Leopardul lor de zăpadă. Nici Sony Vaio nu sunt de aruncat, dimpotrivă. La fel, Dellurile mai scumpe.
Dar trebuie să ştii un lucru: când ai doar două firme care produc procesoare, şi una are cam 90% din piaţă, practic nu ai ce alege! Dă şi tu cu banul!
Poţi încerca la magazinul ăsta electronic: cel.ro. Eu am cumpărat de la ei. Dacă au produsul în stoc, ţi-l aduc în câteva ore acasă, au maşinile lor pentru livrare.

Nashu_mare spunea...

Sau da si tu o bere la cineva care are o surubelnita. Trebuie sa ai un prieten care are o surubelnita si caruia ii place berea.

Dan Selaru spunea...

Am un Dell X1 de 3 ani jumate, a costat o mica avere, prin ce a trecut niciun laptop nu vrea sa stie, merge. Eu daca eram in locul lui renuntam.

Claudiu Tufis spunea...

Ultimele mele experiente sunt un HP Compaq 8710w si un Apple MacBook Pro. Hp-ul face doi ani si inca merge foarte bine. Apple-ul e al Paulei si e super incantata de el (tine bine la analize pe milioane de cazuri). Mie mi se pare insa ca la Apple platesti mult prea mult eticheta :)

Cu Dell am avut experiente foarte bune in state insa nu stiu ce sa iti spun de cele de aici. Thinkpad-urile am inteles ca au in continuare modele foarte bune.

Pentru conditii vitrege de lucru am inteles ca Panasonic Toughbook e folosit de US Army :) Poate fi folosit si ca scut daca se supara clientul pe rezultate.

Pentru aparitiile TV poate vrei un laptop cu ecran care se roteste (sa se vada bine la camera fara sa mai intorci tu laptop-ul). Nu stiu insa ce sa recomand la aceasta categorie.

Anonim spunea...

Corect, sa aiba ecran pe care il rotesti si dai cu ascutzitu'....

Goye spunea...

Hai cu Apple! Numa' sa nu tragi OpenOffice pe el, ca-ti blestemi zilele... MacBook face toti banii.

Seriosi si OnSite, si Cel, si mai sunt vreo cativa...

Turambar spunea...

Hmmmm. Panasonic Toughbook.

Hmmmm. Me doin' the Homer thoughtful face.

Hmmmmm. Toughbook. Hhhhmmmm....

fish spunea...

NU Dell, orice da' nu Dell. nu adoarme bine, te poti trezi cu riscul ca ai plecat cu un laptop si ai ajuns la destinatie cu o carcasa de plastic topic, baterie explodata si hdd care zice ca s-a pensionat. si da, e asta de pe care scriu, da' macar am avut incapatinare de catir sa-l re-aduc la viata. plus ca are baterie noua (extra cell) care-l inalta si-i tine curu' mai racoros.

si regret ibm-ul care l-am avut pina acum un an.

Unknown spunea...

Frumos SEO pt baietii aia cu magazinu ... Skolko dinero?

fish spunea...

mogre, se zice "skolko deneg?"

Unknown spunea...

@fish
la pietele din yugoslavia in 1990 crede-ma ca skolko dinero se zicea ... am fost acolo ... crede-ma!

Turambar spunea...

mnogo, mnogo...

:p

sese spunea...

mireille,

cu dellu' sta treaba asa:
colegu din jermanica ti-l configureaza la mama lu'dell cum vrei tu. mie mi-a zis ca are fro 1000 de variante, functie de ce vrei sa faca si buget.

tot el mi-a zis ca reprezentanta lu dellu in romanica e super naspa.

acu' io nus'ce sa zic. daca vreai sa vb cu nenea suna-ma vineri. daca nu, tot poti sa ma suni. ii randu tau la cafea.

Marketosaurus spunea...

sal,

mi-am luat saptamana trecuta un HP destul de ok pt pretul pe care-l are. De recomandat nu ti-l recomand, ar trebui sa mai astept inca 2-3 ani ca sa fac asta in cunostinta de cauza.

So, vroiam doar sa ma laud :d

http://bit.ly/4kQYXp