duminică, 6 februarie 2011

Un weekend oval

Ieri, respectiv alaltaieri, am avut ocazia sa vedem patru meciuri de rugby. Asta pentru ca intre timp au inceput atit Turneul celor 6 Natiuni, cit si European Nations Cup.

Unul din meciuri, nu am reusit sa-l prind, dar am inteles ca a fost neasteptat de echilibrat: Irlanda vs Italia. Fie italienii vin din urma, fie irlandezii se lasa pe tinjala, fie o combinatie ale ambelor cauze.

Cert este ca Italia incepe sa puna probleme din ce in ce mai des. Da, stiu, nostalgicilor: unde sint zilele in care ii bateam cu echipa de juniori? Am tot auzit poezia asta in ultimul timp de mi s-a acrit. Ce-a fost a fost, ce este e diferit.

Alt meci, cel mai asteptat dintre toate, s-a dovedit a fi mai putin spectaculos decit ne-am fi dorit: Tara Galilor - Anglia. La galezi acasa, acestia nu au reusit sa faca fata unei Anglii din ce in ce mai bine pusa la punct.

Galezii nu au dat dovada de nici un pic de fler in jocul pe trei sferturi, nu au stralucit de ingeniozitate combinatorica, asa cum ne-am fi asteptat de la ei. In schimb, englezii au aratat un joc neasteptat de deschis, de proaspat, de spumos, fara a ignora insa cele elementare: temeinicia gramezii, rigurozitatea jocului in aparare, efortul la breakdown.

Pe scurt, nasoii de englezi au invins, insa pe meritate.



Cel de-al treilea meci a fost surpriza acestui sfirsit de saptamina: Franta - Scotia.
O Scotie pe care toate asteptarile o dadeau victima sigura in fata unei Frante la ea acasa, dornica de singe dupa un sezon de meciuri test de toamna nu prea stralucit.

Intr-adevar, Scotia in cele din urma a fost invinsa. Dar ce meci! Ce inclestare si ce egalitate de forte pe teren! Sub conducerea tehnica a lui Andy Robinson, fostul antrenor al acelei Anglii de legenda care a cistigat malgre tout campionatul mondial din 2003, Scotia a aratat o deschidere de joc si o capacitate combinatorica nemaintilnite de ceva vreme la aceasta echipa.

De unde pina recent Scotia juca un rugby mermelit, fara de creativitate si de explozie de atac, acum scotienii au pus probleme, dar reale probleme francezilor. Au fost momente in meci in care scotienii au jucat mai francez decit francezii... :)

Dar nici francezii nu s-au lasat mai prejos si au taiat halci mari in apararea scotienilor. Greseli destul de usor de evitat din partea apararii scotiene au dus la faze foarte periculoase din partea francezilor, unele din ele concretizate in eseu.

Pe scurt: nasoii de francezi au batut si cealalta echipa celtica cu care am tinut saptamina asta, desi la un scor mai apropiat si de o maniera mai echilibrata decit ne-am fi asteptat.

Felicitari scotienilor pentru jocul aratat. Felicitari francezilor pentru jocul aratat. Un spectacol de rugby pe cinste.



Cel de-al patrulea meci, Romania - Portugalia...

Dar mai bine lasa. Nu vreau sa-mi stric total ce-a mai ramas din weekend. Considerati ca pur si simplu acest meci nu a existat.

Mama noastra de aproximativi...

:(

Photos courtesy of BBC / Rugby Union.

9 comentarii:

fly-half spunea...

Quand meme il faut preciser que...
Andy Robinson n-a fost antrenorul principal al Angliei care a castigat RWC2003 (singura campioana mondiala din Nord, ce-mi mai place sa reamintesc chestia asta :-P) el a fost doar secundul lui sir Clive W
si a preluat rolul de principal in 2004.
Si da, englezii arata din ce in ce mai bine, e fantastic cum isi revin infiecare an in care are loc RWC!
E Toby Flood in forma mare, insa imi pare un pic rau de favoritul meu Jonny...

Poate vedem impreuna Irlanda-Franta duminica (IP sau Whispers, sau chiar La Scanteia) ;-)

Turambar spunea...

Da, ai dreptate: a fost doar secund atunci. My bad.

Nu-i rea ideea cu IRL - FRA duminica. Singura problema este ca la Scinteia e cam fum si eu de ceva timp am devenit sensibilos. Da, stiu: n-ar trebui sa ma pling. Dar tout de meme: am fost vineri seara sa vedem WLS - ENG si era un fum timpit, plus ca le-a cazut semnalul exact cit sa pierdem doua eseuri.

Irish Pub? Hmmm. Inghesuit si plin de aroganti. Whispers? Nu stiu care este. Cel de pe linga Piata Dorobanti?

Cred ca pina la urma tot la Scinteia o sa-l vedem. Vorbim spre sfirsit de saptamina.

Ai vazut FRA - SCO?

fly-half spunea...

Whispers e un pub englezesc situat pe Brezoianu inspre Splai. E mai bun pentru cei deranjati de fum ca e mai spatios :-)

N-am vazut din pacate FRA-SCO, a fost ala mic racit si n-am putut iesi din casa tot weekendul, chiar si WAL-ENG l-am vazut de pe net cu o calitate discutabila, mama lor cu Dolce cu tot....

Unknown spunea...

salut,
bagi la esportibus? :)
merci

Turambar spunea...

Cu cea mai mare placere. Dar n-am diacritice :)

fly-half spunea...

Merci pentru raspunsul de la hotnews. Astept sa-ti vad tricoul
:-)

Turambar spunea...

Poate vin cu el la un meci de 6N. Dar nu sapt asta, pt ca sint plecat din Buc. Txs for the kind words, mate :)

fly-half spunea...

ma duc in Whispers sa vad IRL-FRA daca esti in oras si te tenteaza, join us ;-)

Unknown spunea...

damn. as fi pus eu diacritice, dar n-avui timp. daca mai comiti din astea (si mai comiti, speram :)), trece-le te rog prin diacritice.com si pune-le asa pe site la sportibus. se va gasi un admin sa-i dea drumul. merci!