luni, 31 ianuarie 2011

Maya be thy name, Molly my dear

Damn it. I've watched Inception. I need a drink.

:/

Știți prima senzație? Primul gust în gură?

Neuromancer.

Gibson all over the ceiling.

Toată articularea tehnologico-criminală, toată tăioșenia organizațională, de free lanceri always on the edge, always nipping at the impossible and the impossible staring back at them.

Toată eleganța perversă a stației orbitale prin care niște nemernici eleganți caută o cutie cu niște pene în ea, și sensul vieții în subsidiar.

Da, știu. We're speaking much more profound things here. We're speaking trauma and psychoanalysis and maya, the veil of deception.

Dar dincolo de toate, înainte de asta, stă la pîndă zetgeistul cyberpunk care vine și te prinde și te rostogolește într-un tăvălug de decadență înalt tehnologică și de Sprawl și de Tokyo și de corporate theft și de sînge fier viteză free floating and consummate deception.

E cyberpunk all over, dragilor.

Și restul, evident, e vis. Paradis abis circumcis. Și ucis.

6 comentarii:

camil spunea...

http://www.thefreelibrary.com/Inception+and+Jorge+Luis+Borges.-a0242018182/
:)

Pongo spunea...

Plin de adevaruri periculoase filmul ala. L-am vazut si eu aseara. Deja mister Nolan e pe lista mea de oameni interesanti

Turambar spunea...

@ Camil: n-o sa ma crezi daca o sa-ti spun ca atunci cind am scris aceste rinduri, era cit pe-aci dupa "E cyberpunk, dragilor" sa adaug si "Si Borges". Dar pe urma am zis ca as fi prea snob si as strivi corola de focusare stilistica a lumii. Si am lasat-o asa. Dar de gindit am gindit-o. Am dovada: e cu factura. Nu ma crezi? Join me in a shared dream, and you'll see.

:)

@ Pongo: de la Memento incoace, nenea asta numa chestii faine face. Dar The Dark Knight? Maaare film.

:wink:

Pongo spunea...

Da, la DK l-am remarcat. Dar acolo, cine stie, puteau fi influente si de la alti participanti sa zicem.Ledger ar fi putut si el sa isi aduca aportul (si cu ce pret!)
Insa acum imi da sentimentul clar ca omul stie mai mult decat spune si ca mai are inca de spus.

camil spunea...

cred, cum să nu cred - și nici nu cercetez :)
dar voi ține minte partea cu visarea.

Don spunea...

Gasim si alte adevaruri de genul asta pe wikileaks...