joi, 13 decembrie 2007

Transharea e pe camp

Am taiat porcu. I mean, porcu care a venit cu portbagaju caci asha e moda acum, la epoca post-industriala: unu la tzara, altzii decat rudele, creshte lighioana, unu la orash marca banu si restul e friptura.

A venit in doi saci. Poezie curata. Am transhat pana am taiat. Adica pana la doo noaptea. Sange, sange inchegat, slanina, slanina rece, vag alunecoasa, tendoane care nu vor sa fie ciupite de cutzitu bont de bucatarie, sare prea putzina (trebe sa merg maine dimineatza la prima ora in piatza sa mai cumpar nishte kile, just in case), un vag miros de matze shi de sangerete, chiar daca nu am nici de unele, nici de celelalte.

Ma fut. Traditzie mi-a trebuit, traditzie am avut parte. Unde lula lulii mele e zapada aia in care puneam capu la porc cu taietura in jos, sa se scurga tot sangele? Sa-i faci cruce cu varfu cutzitului in frunce (avea si asta, ce-i drept), sa-l freci cu sare si cu malai, sa miroasa a par parlit si a tzuica fierbinte, sa iasa aburi din gura, sa fuga gainile cu bucatzele mici mici de carne insangerata si de beregata in cioc, sa fuga catzelu dupa gaini, sa duduie breneru, sa curga apa fierbinte pe butelie, sa speli matzele la pompa cu apa fierbinte, adusa cu ligheanu din casa, sa bagi mana, ba nu, pumnu, intre lespedea de slanina fumeganda si coaste si sa o desprinzi incet incet, sa auzi cum paraie tesuturile rupte, sa dai incet cu toporu pe la coaste, sa le desprinzi, dar nu prea tare, doar din varf, ca altminteri ciupeshti plamanii sau, doamne fereste! matzele si te-ai cacat in ea de fericire p-orma, sa aduci ligheanu in care sa se pravale, sa se scurga incet, apoi de la punctul de balans brusc toata galeata de matze aburinde si cu mirosu acela de care nu potzi sa uitzi, nu ca ar mirosi neaparat urat, au o fascinatzie olfactiva in ele, pentru cei tari de nas cel putzin, adeptzii esentzelor tari, a berii de 13% si a meciurilor de rugby in noroi.

Mi-e dor de Mami. De fapt tot acest dicteu automat, la focu conshtiintzei creatoare, e o jale dupa copilarie. Si dupa Mami.

Cum va ziceam: ma fut pe ea de viatza. Pana acum eram doar carcalit si naclait de sange si de bale de mucilagii de la beregata. Acu mai sunt si trist.

Metallllliiiiicaaaaa..... :punk:

1 comentarii:

Anonim spunea...

EU INCA PROCEDEZ ASA IN FIECARE AN SI AM DE GAND SA CONTINUI.E PARTEA CARE IMI PLACE CEL MAI MULT DIN PERIOADA ASTA.