duminică, 5 februarie 2012

Nu exista vreme proasta, ci doar haine nepotrivite

Un documentar despre cum unii norvegieni isi invata copiii inca de la gradinita sa fie in contact cu natura, cu riscul, cu dificultatile. In loc sa-i tina in casa si sa-i corcoleasca si sa-i supuna unui program predictibil, ii scot afara in frig si in ploaie si in vint si ii invata sa faca focul, sa cunoasca natura, sa urce in copaci, sa foloseasca unelte, sa mearga pe pietre, sa scoata nasul din calculator si de la confortul civilizatiei.

Priviti-l si meditati. Si pe urma scoateti-va copiii pe afara.

6 comentarii:

ADRIAN spunea...

Noroc ca acesti copii nu sunt indieni ca cine stie ce pateau fiinca mancau cu mana ...

Anonim spunea...

eh, din categoaria sa ne laudam: io am scos-o pe fica'mea la -18 la plimbarea zilnica.

nu i-a pasat prea tare, cel mult m-a bodoganit ca nu am lasat-o sa alerge oricit / pe oriunde ar fi vrut ea :)

si ca n-am lasat-o sa fugareasca porumbeii :D

ah, si era asa de imbujorata cind am venit acasa :)

fish

ADRIAN spunea...

Ce naiba am tastat !? ... trebuia sa scriu "fiindca".

Nu ma puteam abtine insa de la astfel de "rautacisme". De genul: pai era normal ca daca sunt invatati de atat de mici sa faca focul, Breyvik sa stie sa-l deschida la o varsta adulta ...

Lasand rautacismele la o parte, e bine ca am ce sa-i arat nevestii ca tare nu ne intelegem cand vine vorba de infofoleala excesiva a copilului.

nenea cosmos spunea...

la 11 euro berea la terasa e normal ca tinerii norvegieni sa invete de mici sa umble pe coclauri...

cezar spunea...

Salut.

As putea sa povestesc multe despre Norvegia, dar ma rezum la subiectul filmului. Da, norvegienii invata de mici copiii sa se descurce, ii invata ce e greul, ce sa faca in diverse situatii necunoscute, cum sa invete sa supravietuiasca singuri si nu sa stea sub "fusta" mamei. Invata de mici sa schieze, sa inoate, sa vasleaasca, sa faca excursii mai scurte sau mai lungi, sa cunoasca natura, legendele si istoria... Ii invata sa fie duri asa cum de multe ori e natura de langa ei!!! Asta face viitorii oameni mai puternici si increzatori in ei!

bogdan b spunea...

Offfff Mate, cum mi-am inscris eu copilul la cresa si cum nu va face el nimic din lucrurile astea..... :(
Facem o gradi' din asta la Telega sau la Slon?