luni, 8 decembrie 2008

Ale voastre?

Stiu. Suna a blasfemie. Nu potzi sa ierarhizezi geniul. Care este cel mai foarte? Caravaggio sau Picasso? Mozart sau Bach? Nichita, sau Arghezi? Chaplin sau Tarkovski? Darth Vader sau Bruce Lee? :p

Dar din cand in cand tot mai facem jocuri de'astea vinovate. Caci suntem patimashi dupa topuri.

Uite, asta e al meu. Filmele pe care uneori le visez noaptea.

Ale voastre? Care?

Cimpoiul veshted luncii, si Bruce Lee dand cu piciorul...

# 1 Akira Kurosawa -- Shichinin no samurai (1954)
# 2 Ingmar Bergman -- Smultronstället (1957)
# 3 John Huston -- The Asphalt Jungle (1950)
# 4 Werner Herzog -- Aguirre, der Zorn Gottes (1972)
# 5 Fritz Lang -- Metropolis (1927)
# 6 Andrei Tarkovsky -- Zerkalo (1975)
# 7 Charles Chaplin -- Modern Times (1936)
# 8 Stanley Kubrick -- The Killing (1956)
# 9 Stanley Donen -- Singin' in the Rain (1952)
# 10 Roman Polanski -- Chinatown (1974)

47 comentarii:

Anonim spunea...

#1 Visconti - Morte a Venezia
#2 Tarkovski - Zerkalo
#3 Herzog - Aguirre, der zorn gottes
#4 Fellini - Roma
#5 Kurosawa - Kagemusha
#6 Pita&Veroiu - Nunta de piatra
#7 Hitchcock - Psycho
#8 Louis Malle - Damage
#9 Resnais - Providence
#10Ridley Scott- Duellists
( Ca sa nu fiu acuzat de subiectivism Moara lui Califar-S. Marinescu, nu l-am pus lol )

Anonim spunea...

Rashomon Akira - Kurosawa
Shichinin no samurai - Akira Kurosawa
Fabuleux destin d'Amélie Poulain - Le Jean-Pierre Jeunet
Nuovo cinema Paradiso - Giuseppe Tornatore
Horí, má panenko - Milos Forman
Offret - Andrei Tarkovski
Baraka - Ron Fricke
Reconstituirea - Lucian Pintilie

Turambar spunea...

@ Moshu: Morte a Venetzia? Tz tz tz. Artistule... Elevatule... :) :p Pune shi tu nishte Bruce Lee acolo, sa echilibrezi balantza estetica :)

@ Parlamentolitic: Prea mult Kurosawa dauneaza grav sanatatii. Pune shi tu nishte Bruce Lee, acolo, ca tot cu ochii mijitzi este.

Te doare, ma? Da, ma, ma doare. Ma doare'n pelicula, ma...

:rofl:

Turambar spunea...

LATER EDIT: Tz tz tz. Estetzii ashtia europeni care resping, abhora si rejecteaza cutiile de conserva de vis hollywoodiene. Tz tz tz.

You know, there's beauty and wisdom in the repressive stereotypic tinsel studios, too... :wink:

Anonim spunea...

@mos daca puneai serban marinescu isi schimba lumea parerea despre tine :)

a clockwork orange - stanley kubrick
balul pompierilor - milos forman
shichinin no samurai - kurosawa
the cook, the thief, his wife... - greenaway
decalogul - kieslowski
platoon - oliver stone
alien 1 - ridley scott
dogville - lars von trier
de ce trag clopotele, Mitica? - lucian pintilie
calauza - tarkovsky

Turambar spunea...

Tz tz tz. Mai estetzilor mai. Nimeni nu zice si el un Bruce Lee, acolo. Sau un Charles Bronson, macar. Sau un John Wayne, pour la bonne bouche de Mr Ford.

... Ups. Nici eu n'am zis. Ce cauta Aguirre in lista mea? Dar Zerkalo? De ce nu este The Searchers? Dar Blade Runner? Ce'am facut? Unde am pus adevarata lista? Copiii astia. Cred ca s'au jucat alea mici cu ea si au ratacit'o prin coshul cu jucarii.

:rofl:

Anonim spunea...

Inocentul, Rubliov, Piesa neterminata..., Balul pompierilor, Cinema Paradiso, Cutitul in apa, Ultimul imparat, Beckett, As good as it gets, Iacob

Nonsequitur: ce zici de teoria dascalului de la Cuza?

Turambar spunea...

:) Si dumneata tot esteta, doamna, tot esteta. Nici un Gable? Nici un Gary Cooper? Nici o Barbara Stainwyck? Nici un Richard Burton? Tz tz tz. Suntem cu totzii sortitzi alambicatziunilor :)

Nonsequitur: Pe o comunitate destul de restransa, pe care o potzi cunoashte destul de bine, potzi incerca sa faci corectiile de care spune. Daca i'au ieshit, chapeau bas. Dar pe toata tzara, doamna, e mult mai complicat, si potzi sa o dai in balarii mult mai mult decat daca pur si simplu itzi asumi aceste limitari si spui ce a iesit.

Exemplul cu Bucurestiul nu e cel mai fericit ales. In Bucuresti rezultatele au fost suficient de bine estimate.

Anonim spunea...

@Turambar: cu "Venezia" l-am descoperit pe Mahler man, asa ceva nu se uita. Sala din Eforie, 5-6 insi bocna de frig, eheeeee...tempora :)
@tadaa : f serios, "Moara" e un film superb
PS 1
Si sunt fan vandam, in your face lol
PS 2
Apropos de Hollywood, intr-un top 20 intrau si ei fara discutie , i love Clint

Anonim spunea...

@mos: am eu ceva cu persoana cred :)
cat despre sala din eforie, am tras un frig acum doi ani acolo de mi-am adus aminte de toata copilaria :)

Turambar spunea...

vandam? :slap: tz tz tz. ce lipsa de absentza de prezentza de distinctzie. steven seagal il bate oricand. si mai si canta blues.

http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Seagal

ca sa nu mai spun de chuck norris. chuck norris ii bate oricand pe amandoi, cu o mana legata si cu un crocodil de picior. si legat la ochi.

Dar Clint e si mai si. Simplu. Ii impusca, si pe urma le da palme... :)

Dan Selaru spunea...

Zorba, La Strada, Leul in iarna, Lantul, Butch Cassidy, Duelistii, Cartile junglei, Si caii se impusca..., Petrecerea, In the mood for love, si 11 de la nasu mare, Nasul 1+2

Dan Selaru spunea...

Sorgul rosu
Kagemusha
Viata si epoca judecatorului Ron Been
Inchisoarea ingerilor
Oblio
Astea sunt pentru de dimineata.

Turambar spunea...

eu mai am o lista, de rezerva :) fara ordine, ca nu ordinea conteaza

otto e mezzo
patton
hombre
tonari no totoro
the searchers
de ce trag clopotele, mitica?
tootsie
bride of frankenstein
kelly's heroes
dom za vesanje
johnny guitar
jules et jim
the man who would be king
the naked spur
andrei rubliov
the night of the iguana
blade runner
casablanca
rashomon
the jungle book
the spy who came in from the cold
straw dogs
annie hall
some like it hot

Cum? Am trecut de 10? Doar 10 am voie? Si mai sunt atatea altele care nu le'am scris inca. Pisica pe acoperisul fierbinte. Pisicile aristocrate. Poltergeist. Angels With Dirty Faces. Aleksandr Nevsky. All That Jazz. Die Blechtrommel. Blood Simple. A Bridge Too Far. Dangerous Liaisons. Double Indemnity. The Dirty Dozen. Dr. Strangelove. Satyricon. Festen. Get Carter. High Noon. Seppuku. The Hustler. Jeremiah Johnson.

Aaaaaargh! Damn it. Sometimes they have all the fun...

Anonim spunea...

Zatoichi, Snatch, They Live, Solaris (ala vechiu' bunu', nu asta de-acu), subscriu la "Moarte La Venetia", Ghost Dog, Caligula, Apocalypse Now, Stalker, Return of the Dragon.

Anonim spunea...

Turambare tot esti expert in domeniu , baga de-o statistica si o punem de-un Top 100 All Turambar Movies :)

Dan Selaru spunea...

Ma autodenunt. Am 100 de dvd-uri cu filme furate. Care-mi plac. Ori 4 filme in medie. Nu spun cine sunt si unde.

Turambar spunea...

@ Moshu: Rabdare. Rabdare. Sa mai vina victime... :)

@ Dan: He. He he. Nu spun nimic. Am dreptul la tacere. I know my Mirandas :)

3,000. Cel putzin. :p

oceania spunea...

n-am lista dar mi le-am insusit pe ale voastre :).

Anonim spunea...

Greu de ales doar 10 filme,mai degraba ar trebui
un top 10 pe diferite categori(actiune,comedie,groaza,sf...).
In fine top 10 personal ar arata cam asa:

1.The Matrix (99)-fratii Wachowski
2.Star Wars (77)-George Lucas
3.Dances with Wolves (90)-Kevin Costner
4.Forrest Gump (94)-Robert Zemeckis
5.Pulp Fiction (94)-Quentin Tarantino
6.The Great Dictator (40)-Charles Chaplin
7.Braveheart (95)-Mel Gibson
8.Gladiator (2000)-Ridley Scott
9.Unforgiven (92)-Clint Eastwood
10.The Exorcist (73)-William Friedkin

Dar nu ma pot abtine sa nu mai enumar cateva filme care nu au "reusit" sa printa topul,dar mi-au placut enorm: 2001- A Space Odyssey (68)-Stanley Kubrick,The Green Mile (99)-Frank Darabont,Groundhog Day (93)-Harold Ramis,The Shawshank Redemption (94)-Frank Darabont,Blade Runner (82)-Ridley Scott,Dog Day Afternoon (75)-Sidney Lumet,Rocky,Stalker,Bowling for Columbine,Shrek,Brazil,Evil Dead,Walk the Line,The Sound of Music ,The Conversation,La Vita è bella,12 Angry Men,Modern Times,Schindler's List,Shichinin no samurai,The Lord of the Rings,Twelve Monkeys....

Anonim spunea...

Gresesti! Cu Burton am zis deja: Becket! Unde l-am adorat, desi era greu impotriva lui O'Toole.
Mai adaog: Ghepardul (iaca, alt actor american=BL), OBLIO, Kolia, Desertul tatarilor, Noaptea iguanei, Regina Margot, Liaisons Dangereuses, Aventurierii (pentru Lino Ventura), Taxi pentru Tobruk.

Turambar spunea...

@ Oceania. Trishezi. Trishezi, doamna. Pedeapsa: sa scrii de 10 ori pe tabla scenariul filmului La Guerre du Feu

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:39857~T1

@ Anonim: Da. Un alt titlu pe care l'am uitat: Sunetul muzicii. Puteti sa spuneti ce vretzi, ca e siropos, ca e cheap entertainment, mie'mi place la nebunie.

@ vera: Da, ai dreptate. Nu vazusem ca ai pus si Becket. Mare film. Mare caractere. Mari nebuni :)

Taxi pt Tobruk? Dar ce zici de Flight of thre Phoenix?

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:17806

Anonim spunea...

Nu stiu Flight of the Phoenix (ma uit), dar sint de acord cu A Bridge Too Far, absolut. Mai adaog, ca filme de razboi, Tora, Tora, Tora si
'Al 41', desi ma-ndoiesc ca cineva dintre voi stie ce-i aia.

Turambar spunea...

Sorok pervyy (Grigori Chukhrai; 1956). Avem. Vazut. Am shi mancat. Cam trairist un pic, dar tinand cont de vremurile alea...

Ia uite aici, doamna :)

http://img133.imageshack.us/img133/5835/wrdfortyfzs5.jpg

http://img134.imageshack.us/img134/1575/7sj5.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/4344/8mz7.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/1115/6rg8.jpg

http://img133.imageshack.us/img133/9300/13zt1.jpg

Sa nu mai subestimezi priceperea lui Turambar si the deep deep vault of cinema lore at KG

:p

Turambar spunea...

LATER EDIT: Ca sa nu mai spun de acest cadru, absolut delicios:

http://img242.imageshack.us/img242/1289/snapshot20060925010522lw5.png

Anonim spunea...

Ok, OK! Nu era nevoie sa apesi pe pedala.

In plus, sint in stare de catatonie mentala, la cit de amarnic de proasta sint: cum sa nu stiu Phoenix? dar sper ca vorbim de cel din '65 al lui RA, si nu remake-ul penibel gen Topgun.
Ma uit acum la linkurile tale, desi imi propusesem sa vaz si io stirile, ca n-am idee ce fac astia cu guvernul lor (intre timp, fac guverne cu DS la el pe blog. De satisfactie medie si merge greu).

Turambar spunea...

Evident ca cel din '65, al lui Aldrich. Daca te'ai gandit fie si macar o secunda ca eu pot sa ma gandesc fie si macar o secunda la remake-uri de rumegush lemnos, atunci ma supar si ma apuc sa fumez o tzigara.

Lasa guvernele. Oricum le fac altzii.

Sunt curios cum va justifica PD-L-ul acest compromis, in cazul in care se va realiza. Dar nu atat PD-L-ul, cat totzi justitziarii robespierreni care mureau cu dreptatea, justitzia, adevarul si cerul instelat de gat.

:)

Anonim spunea...

şi - aşa cum ziceam - Maestre, nu s-a terminat :) at least not yet.
mai pune, te rog: Hamletul acela, cu Smoktunovski

1307 spunea...

uite ca eu sunt mai comercial asa si cu naturelu' mai slab in fata Hollywoodului. deci:

1) In the Mood For Love
2) La dolce vita
3) Before Sunset
4) Shichinin no samurai
5) Stalker
6) House of Flying Daggers
7) Fight Club
8) Black Cat White Cat
9) Leaving Las Vegas
10) Legends of the Fall

Anonim spunea...

şi, desigur, doar dacă vrei, "Culoarea rodiei" - Paradjanov

Turambar spunea...

:). Mai, ce priceputzi suntetzi voi :)

Uite aici. O prezentare a lui Sayat Nova pe intzelesul tuturor.

http://columbia.jp/dvd/titles/zakuro/story.html

Anonim spunea...

aşa suntem NOI :) deh! LOL

mackerelfish spunea...

călăuza, dueliştii, bladerunner, solaris, odiseea spaţială 2001, respiro, accident la vînătoare, hero, american beauty, şoimul maltez, vîrsta inocenţei, leul în iarnă, cacealmaua, rashomon, 24 de grame, 12 maimuţe, k-pax, totul despre eva, nouvo cinema paradiso etcetcetc. dacă mă mai gîndesc zece minute, odată mai apar cu un snop :))

Anonim spunea...

Pe langa cele pe care le-am enumerat in postarea precedenta:Monsters,Inc.; Ghost; The Apartment; Grease; Good Morning,Vietnam; Phenomenon; The Graduate; The Full Monty; Dead Poets Society; Back to the Future; Rebel Without a Cause; si pentru a fi in ton cu vremurile -O Scrisoare pierduta de Sica Alexandrescu.

Turambar spunea...

@ MackerelFish: Tz tz tz. La ce filme de barbatzi va uitatz dvs, cuconitza. Unde sunt dantelurile? Unde sunt finetzurile? De ce atata violentza si testosteron?

:rofl:

@ Anonim: la The Apartment ma bag si eu. Si la The Graduate. Si la Grease (na, c'am zis'o. Si asta imi place)

:)

Anonim spunea...

ot Japan: Ikiru şi Insula (Hadaka no shima)... :)

ah! ce femeie! o vorbă nu scoate!

Anonim spunea...

Şi:
- Colina
- Singurătaea alergătorului de cursă lungă
- Viaţa sportivă
- Gustul mierii
...
că doar pe iubiţii mei briţi unde-i puneam?

Turambar spunea...

The Hill era un alt film pe care nu l'am mai scris in lungul meu pomelnic. Dar e acolo. Acolo.

Mai sunt dintr'astea cu H. Hud. Hustler. Amandoua cu Paul Newman, bunintzeles.

Britanici? What about Black Narcissus?

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:5906~T0

Dar despre Wallace and Gromit? Geniali. Absolutamente geniali.

Anonim spunea...

îhî :)
nici nu ştii cât de....! waw, eşti tare! as always :p

mackerelfish spunea...

haida, respiro nu e de bărbaţi. şi nici la vîrsta inocenţei nu am văzut mulţi purtători oficiali de testosteron.

well, sir, what can i say, sînt un sărman copil de trupă.
the queen of tarts, she baked some hearts ;)

Turambar spunea...

lol. ai vazut copil frumos si femeie cuminte...

:)

Anonim spunea...

Sooo..cata lume a raspuns..cata frunza si iarba:) N-am citit toate comentariile, dar am sa studiez maine (adica azi) lista, poate gasim ceva filme bune pe care nu le-am vazut. Evident, daca un film bun se gaseste incadrat de doua oribilitati :D am toate sansele sa-l ratez.

Turambare, maine poimaine vad ca vom tine serate muzicale pe blogul tau, recenzii de carte, cercul micilor filatelisti..si alea alea :D (alea alea o fi din Seindfeld sau e prea tarziu si tre sa ma culc?)

Turambar spunea...

"cercul micilor filatelishti"

lol. rofl. shi o sa selectam clasoarele de studiat prin sondaj, nu?

rofl again :)

Anonim spunea...

Nope, o sa studiem clasoarele prin metoda stratificata tri-stadiala :D

Anonim spunea...

Sau acesta:

http://www.youtube.com/watch?v=UL48aOyK5cg

Anonim spunea...

The Fisher King
American Beauty
Moarte la Venetia
Vacanta la Roma
The Great Dictator
Shrek 1+2
La vita e bella
The Gold Rush si mult Chaplin in general
Viridiana

Dupa 4 zile lista mea e mai mult un exercitiu de narcisism. Dar chiar nimeni sa nu zica nimic de Shrek?

Anonim spunea...

American Beauty is a 1999 drama film set in modern American suburbia.
http://www.medicultau.com