duminică, 25 mai 2008

Ce varsta au candidatii?

La un moment dat a rezultat ca avem la Sectorul 2 o lista usor depasita, pe vreo doi candidati de la PRM si PC. Nu ca ar fi contat cu adevarat, insa pentru rigoare trebuia sa fac modificare (multumesc celui care mi-a atras atentia).

Atunci m-am dus pe site-ul Biroului Electoral Central si am gasit lista completa cu toti candidatii, din toata tara, de la toate partidele. Exhaustiv, cum ar zice gospodina din Mizil. Therefore am verificat, am identificat, am comunicat si am reparat.

Insa, lo behold! Ce-mi vazura ochii? O baza de date in Excel unde, printre altele, sunt si caracteristicile socio-demo de baza: sex si varsta.

Si atunci, cum spunea John Malkovich in Dangerous Liaisons,

"It was beyond my control".

Pentru ca Turambar, cand vede cifre, vede grafice. Si, dupa cum prietenii stiu, Turambar nu se opreste pana nu graficuieshte.

Therefore, pentru ochii Dvs plini de dorinta de grafice si de sondaje, structura pe varsta a candidatilor la Primariile Romaniei.



Ce observam?

  • O crestere liniara de la foarte putini candidati in zona anilor doua zeci spre un varf bine definit in jurul varstei de 40 de ani.
  • O usoara cadere in jur de 43 de ani. Nu stiu daca este semnificativa.
  • Un platou de la 47 la 60 de ani, dupa care o cadere la fel de rapida
  • O dominare clara a barbatilor in detrimentul femeilor. Barbatii reprezinta 92.5% din totalul candidatilor. Femeile doar 7.5%.
Deci primari fie in jur de 40 de ani, fie intre 45 si 60 de ani. Descoperirea apei calde, nu?

:)

Courtesy of BEC. Go there, all of you who need info.

1 comentarii:

Anonim spunea...

Iar imi place. E vorba de GRAFICE ! să fie clar (hihihi, sunt şi pasiunea mea "absconsă").
Acum te las, că tre' să munceşti, dar după alegeri .... ai să vezi!
A.