marți, 24 iunie 2008

Bliss

Trei zile fara Internet. Trei zile in care

- Am vazut cum bate Rusia pe olandezi. Vorba contabilului: nu credeam sa invat a tzine cu Rusia vreodata. Si totushi. Chiar in contra Olandei. Go figure.

- Am greblat jumate de gradina. Nu am mai pus mana pe grebla de aproape 10 ani. Insa mischarile, o data invatzate, raman acolo infipte in muschi si in oase.

- Am dormit. Am dormit! AM DORMIT! AAAAAAAAARRGHHHHHHHH. Am dormit...

- Am adunat la repezeala fanul, proaspat raspundit din copita (asa se spune: "raspundit", nu "raspandit", si "copita", nu "capitza". Mama voastra de nestiutori intr-ale graiului verde romanesc de Telega. "Mitzorlan", nu "cartitza"...)

... Deci. Unde ramasesem? La repezeala fanul proaspat raspundit, ca a venit o ploicica de ploaie de rapaiala. Si nu am avut furca, si l-am strans barzo barzo cu bratzele, si m-a plouat o ploaie calda de vara. Si a fost o zi placuta.

- Am adunat ciuperci. Cine mai aduna ciumperci, sa i se usuce mainile si batista si baticu shi putza si sa ii cada si sa nu ii mai creasca si ca mine sa patzeasca. Nu, nu mi s-a uscat, nici n-a cazut (inca), insa sa moara ma-sa de ciuperci daca n-am urcat la coaste si am coborat la rape si prin garla si prin frunze uscate si pe langa fluturi negri si misteriosi, pe sub canopia tacuta si inalta a fagilor, cum ar zice Jules Verne, insa mama lor a dracului de ciumperci nema. Niet. Nada de nada. Am gasit o poala de punga chiar la intrare in padure, niste laptosi iuti, si pe urma nimic, cale de doua culmi si trei kilometri. Si tot ce am coborat in cautare de ciumperci a trebuit sa urc. Si mare gafaiala si mare efort si intreita epuizare si multa suferintza patimit-am. Si a fost o zi ceva mai putzin placuta. Ciumpercutza. Cium... Ciummm... CiumMMMPErcutza.

Aaaargh.

- M-am jucat cu fetele. Cartzi. Am mancat in familie. Am stropit florile. Am fost familie. Finally... :)

- Am montat un pat si o comoda de la Ikea. Aaaaaargh. Cine face ca mine, ca mine sa patzeasca. Sa i se usuce si sa cada si sa se ofileasca si sa...

Nu. Nu mi-a cazut. Nici nu s-a ofilit. Inca. Insa sa moara ma-sa de comoda daca nu am butonat prin inshurubare la ea vreo doua ore si jumatate, ba chiar spre trei ore, de am si pierdut prima repriza din meciul Italia Spania.

A, ca era sa uit: a pierdut Italia. Se duce Italia acasa. Vamos, companeros! :)

- Am facut un esantion national. Cap coada, de la zero. Ceea ce va doresc si Dvs. Mi-a bushit o jumatate de zi. Credeam ca-l dau gata in doua ore, dar s-a miscat SPSS-ul ca un cu... ca un curat magar. Dar, pe de alta parte, cine afla cum sta Traianel si cum i-o trage Sorinel? Ai, aud? Mama voastra de conspiratzionishti. Huooo! La sondaje cu voi... :) :p

Si, in rest, a fost un weekend de sfarsit de saptamana placut. Intr-o casa aproape noua, cu parchet proaspat pus, cu camerele proaspat varuite, cu mobila noua (ma rog: un pat si o comoda, dar totusi: plus que rien).

Si m-am gandit la nuvela aia cu rezistentza din munti, cu maquis-ul din Telega. Un trecut alternativ, cu o Romanie care nu ar fi coborat grumazul totalmente si ar fi avut o miscare de rezistenta in anii 50. Cine a citit SS - GB stie despre ce vorbesc.

The rest is silence.

Ceea ce va doresc si Dvs.

21 comentarii:

Anonim spunea...

Si cand veti avea date la nivel national si, local, pe Bucuresti ? Ar fi interesat de vazut efectul alegerilor locale asupra partidelor, in perspectiva generalelor din toamna....

Claudiu Tufis spunea...

trec si eu prin faza ikea insa m-am gandit ca pt. 10% mai bine ii pun pe ei sa monteze si eu stau cu mapa langa ei :D. iar de carat lucruri mi s-a luat, asa ca tot ei :D

sunt insa extrem de dezamagit de serviciile din magazin si mai ales de sistemul lor de vanzare. romanii au reusit sa ii strice pana si pe suedezi :D

Turambar spunea...

Neah. Nu puteam sa car echipa de ecspertzi Ikea sa imi monteze la Telega, ca ma costa mai mult decat mobila.

In magazin, sa moara pisica daca mint, e prima data cand intru, de cand s-a deschis acum mai bine de un an. A fost ca in bancul cu ardeleni: mi-a repugnat inghesuiala. Chiar si acum, doar de gura femeii m-am lasat tarat, precum mielul cel nevinovat la taiere. Unde nici intristare nici suspin nu e, ci doar aer conditzionat shi multa mermeleala de mitici :)

@anonymous: la nivel national? in doua zile :). la Bucuresti? inca nu e batuta in cuie. cert este ca presimt ca o sa avem o vara al dracului de scurta. deja au inceput telefoanele sa sune.

colegiile. ah, colegiile. carele eu, de la pashopt incoace, cu familia mea si cu colegii, ma intzelegi ca nu se poate...

:) :p

Anonim spunea...

lasa sondajele, zi cu patul si comoda: nici eu nu pot sa-i chem la montat - a meritat efortul?

Anonim spunea...

Colegiile nu reprezinta o problema...procentele candidatilor din fiecare colegiu se cumuleaza la nivel national....obtinandu-se scorul partidului pe tara...urmand ca procentele partidelor care nu trec pragul sa se redistribuie proportional...facand sondaje/exit-poll - uri ca si pana acum...puteti afla numarul de mandate...cu o marja de eroare usor mai mare...ne vei putea da cifre sau vor fi "la secret" ?

Anonim spunea...

Ma refeream la cifrele care ar fi gata peste doua zile....

Turambar spunea...

Nope. Cifrele de peste doua zile nu le pot da. Noblesse oblige :)

Da, a fost usor cu patul. A mers ca uns. Dat fiind ca a fost destul de mare, am avut nevoie la un moment dat de un ajutor, sa prindem o piesa mai mare pe gauri cum trebuie. Insa in rest, nema problema. Joaca de copil.

De fapt, nici cu comoda aia nesuferita nu au fost cine stie ce probleme, doar ca a fost a bloody tedious boring job. O ora si jumatate de insurubat marunt la suruburile de la sertare si de la peretii laterali si de batut tzintishoare shi alte chestii de mare rafinament mesteshugaresc. De-alea numai bune pentru un belfer invatzat cu tastele de calculator si cu blogareala.

Bloody real life. They should ban it someday... :)

Anonim spunea...

La nivel national, faceti tot esantioane "telefonice" ? Ma intreb daca puteti extinde metoda de cercetare pe Bucuresti....Telefonic, poti obtine, in principiu, rezultate mai rapide...

Turambar spunea...

Depinde de cum vrea clientul. E un compromis intre rapiditate, volumul chestionarului si siguranta. Daca e chestionarul mare, nu prea ai ce face si trebuie sa intri in teren. Daca e mic si clientul se pune capra si contra si nu vrea telefonic si nu si nu si nu, ca a auzit el de la altii ca nu e bun, iar e o problema si intram in teren. Insa costa mai mult si dureaza mai mult. Parerea mea e ca sondajele prin telefon sunt valide, ca desi introduc in ecuatia metodologica unele limitari suplimentare, pe de alta parte iti rezolva altele si ca sunt aici to stay, cum spune portughezul din Copenhaga. Incetul cu incetul, clientii vor valoriza din ce in ce mai mult rapiditatea si pretul lor si nu vor mai carcoti cum s-a tot carcotit zilele si lunile astea la adresa sondajelor telefonice.

Si da, se poate face si national, si in Bucuresti, si in orice alta comunitate. Si da, stiu sa corectez modificarile de structura socio-demo care apar in aceasta metodologie. Si nu, nu va spun cum. Mai invatzatzi si voi. Sau angajati-va la CCSB. Platim bine. Platim mai bine decat competitzia...

:) :p

Anonim spunea...

Ne angajam, ne angajam...dar, depinde ce pozitii disponibile aveti...toate pozitiile se platesc asa de bine ?

Anonim spunea...

http://www.atypon-link.com/JGSCU/doi/pdf/10.2189/asqu.53.1.109

Turambar spunea...

Toate, apsolut toate, cu ecseptia celor care sunt mai putzin bine remunerate. Ma gandesc aici, desigur, la pozitzia de responsabil cu curatenia shi la alte pozitzii de directori executivi. Aia carele fac shi pe urma le dau pe blog. Mama lor... :)

Turambar spunea...

@ the other anonymous, ala cu atypon-link.com: zice ca imi trebuie subscriptzie. circumscriptzie. circumcizie. decizie. concizie. precizie. si eu nu am de nici unele. ce zice in articolul ala, de e asa de important incat il semnezi anonim?

:)

Anonim spunea...

cica ar fi si asa ceva ...selective sampling bias...(:| mai atipic dar e interesant de vazut..mda...nu tipa ca (:|
spor...

Turambar spunea...

e posibil. la o prima gandire, se poate asa:

a) la nivelul celui care face esantionul. daca nu e sincer cu el insusi si cu procedurile de selectie aleatorie, poate sa introduca o biasare la nivelul selectiei unitatilor intermediare (localitati). vine coordonatorul de retea si iti spune: schimba-mi satul asta, ca e la 15 km in munte si oamenii nostri nu au cum ajunge. sau orasul asta, nu-mi da Barlad, da-mi Tecuci, ca am operatori acolo. si asa mai departe. aici trebuie tu sa te zburleshti si sa strigi: sa moara mamitzica ta! se duce acolo unde i-a spus calculatorul sa se duca. si se duce. c'asha'i in tenis... :)

b) la nivelul operatorului. el e pus sa aleaga anumite persoane, la intamplare (fie pe liste electorale, fie prin metoda random route si Kowalsky sau cum ii spune lu nenea ala cu metoda zilei de nashtere, ca niciodata nu am tzinut minte :) ). Ei bine, aplica regula, suna la usa, se deschide usha si mi-tzi apare ditamai matahala zburlita, nedormita, nerasa si nedusa la biserica, si mi tzi-l intreaba pe operator cu un glas duios de troll: ce vrei ma? (cu varianta mai tare si mai contondenta: ce vrei ma, de la nevasta-mea, tu'ti mortzii ma'tii?)

si atunci, operatorul uite-asa iti introduce o selectie selectiva de numa numa

joke aside: sunt unele situatii in care operatorii nu sunt tocmai kosher. de-aia se fac verificari: alte echipe care cu asta se ocupa. dar asta inseamna alt timp, alti bani, alta distractie. creste costul, se prelungeste terenul. ei bine, taman in zona asta e mai valida intervievarea prin telefon. ca ai operatorul langa tine, si poti oricand, gratie minunilor tehnicii moderne, sa tragi cu urechea sa asculti interviul, sa vezi daca respecta procedurile.

hai, ca am scris deja un roman. dai o bere, anonima necunoscuta :)

Anonim spunea...

nope..pastis (:| e vara si cald
hai ca daca vrei..poti...
spor..

Turambar spunea...

je hais le pastis, ma cherie. avec son gout deguelasse de paste de dents. avec sa couleur d'oeuf gate. brrrrr. horrrrible....

give me whiskey or give me water. give me liberty or give me death.

da' mai bine un whiskey mic :p

Anonim spunea...

A-haaaaa!!!

Deci de la cimpercile alea iti iei matale inspiratiunea!

Wespekt etern;) (tre' sa caut si io)

Turambar spunea...

Nu te duuuu, Gropaareeee! Te mananca ursuuuu, Gropaaareeee! Las' ca'ti dau eu nishte ciumperci proaspete si bune, colorate si pline de picatzele, culese da pa coastele patriei noastre Telega.

Ia, Gropare, ia si'mbuca. Ia si manca'ncet, sa-shi faca efectu cum trebe.

:)

Anonim spunea...

Daca vreodata.

Ever, jamais. Immer, alguna vez (ca deja ma nerveaza cate limbi stii).

Viu in Bucale.

Si tu nu vii sa dai o bere la un Gropar insetat,

io,

Deci io,

mah,

Te BELESC!!!

(cica asta e mesaj de prietenie, ca nu mai am profil pe haifaiv)

Turambar spunea...

Damn it. Trebe sa dau bere. Ce sacrificii suntem nevoitzi sa facem pentru prietenie...

Cum ar zice fi'mea a mica: nu'i coi'ect! De ce sa dau eu berea? De ce sa nu dea berea statul, ca tot are grija de noi?

E nasol sa fii liberal. Trebuie sa dai bere. Cred ca trec la doctrina social-democrata.


:)