sâmbătă, 5 mai 2012

Iasomie, iasomie

A’nflorit iasomia,
Spuse Irimia
Bîndu-și încet ceașca de cafea.

Petalele de catifea
Cădeau bezmetic
Rotund, inutil și concentric
Peste muștiucul de narghilea.

A’nflorit iasomia,
Oftă Irimia
Sorbind o ultimă gură de zaț
Cu nefiresc nesaț.

Începe nebunia...

* * *

Iasomie, iasomie
Ia să-mi spui tu mie
Ție cine-ți taie
Rupe și despoaie
Florile șiroaie
De zici c-a dat ploaie
Ba chiar și furtună
De nu e nici urmă
De floare în tufă
De floare pe creangă?

Poete, băiete,
Florile-mi sînt rupte
De degete multe
De flăcăi bezmetici
Tineri și eretici
Așa ca și tine
(Vezi că nu-ți stă bine)
Tineri și năprasnici
Răi și deloc pașnici
Care vor să pară
Frumoși ca o fiară
Aprigi ca și lupu
Mîndri ca și rîsu
Ce stă în desișu
Cel adînc și negru
Cînd sare la gît
De pe creanga naltă
Care moarte poartă
De pe creanga strîmtă
Colții să-i înfigă

* * *




.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Strofa a doua e complet aiurea, in rest e ok, chiar faina pe alocuri

vera spunea...

Un mic moment Enachita Vacarescu? Frate, o fi luna asta de dimensiuni ezajerate, care-tzi ataca celula. Griza.

Daca vezi pe prepozeul Nicushor, spune-i ca am strins semnaturi pentru el, da tre sa-si schimbe afishul ala de kkt, cu un fel de el in mijloc si diverse mici capushoare dimprejur si cu nishte colori de afish de fabrica de nasturi din 1958.

vera spunea...

pardon, nu e cu capushoare, e cu cuvinte si cu un fel de cravata de o stupizenie RARA!

cu culorile, ramine cum am spus si nu-mi spune de bani. stiu ca nu are. da se poate in 3 culori, vesele si care insufla incredere si entuziasm, in loc de boala de ficat, bitziituri de parkinson si oala de noapte negolita, sub pat.

laurentiucat spunea...

i-am dus si io sotiei niste chestii d-astea albe.
m-am scos!
acu iaso...! mie.