sâmbătă, 8 noiembrie 2008

Uite de'aia...

Uite shi de'aia, printre altele, am facut eu sociologia: pentru ca intr'a noua, sub comunisti, am citit Fundatia in engleza, de la doamna Hanciulescu. Si nici engleza nu stiam prea bine...

Itzi mai aduci aminte, Florine? Those were the bloody days of our meager youth. Si ce ne mai curgeau ochii la copertile lui Chris Foss. Si ce ne mai doream sa avem si noi cartile alea.

Uite'le. Colo sus, in raft. Therefore, sa nu uiti, Darie, sa nu uitzi: Dreams sometimes are brought to life.

:) :p



8 comentarii:

Claudiu Tufis spunea...

ce mici si fraieri eram turambare sa ne gandim noi la inginerie sociala :)

Turambar spunea...

Yup. Ai dreptate. Dar intre timp a venit si dezvrajirea, nu'i asha, frate Balcescule?

Nu e Parsons. E pomo.

:)

Florin Pîtea spunea...

Cu tot respectul, am impresia că "Fundaţia" s-a scris ca urmare a unei crize foarte reale (1929-1933) şi ca urmare a unui plan foarte real de a scoate o societate din acea criză (New Deal cel inginerit de Keynes şi aplicat de F.D. Roosevelt). Că Asimov a văzut în asta şi o paralelă cu istoria decăderii şi prăbuşirii Imperiului Roman, asta e... Nu avem ce să-i facem. Credea că ceea ce s-a întîmplat va continua să se întîmple. :)

Iar acum, drept dovadă, uite criza economico-financiară, uite preşedintele democrat şi uite speranţa că poate o să se instituie un New Deal ca să le mai pună frînă neo-conservatorilor.

Cine are exemplare din "Fundaţia" la ora asta le şterge de praf şi le priveşte cu alţi ochi...

Pun pariu că doctorul cel bun zîmbeşte acolo unde e. :)

Turambar spunea...

Claudiu are dreptate: oricat ne'am chinui noi, ingineria sociala nu iese cum vrem. Prea multe variabile in joc, Florine...

Those were the days of the naive hope that sociology will fix them right, mate. But sociology can't do this. The secret services can't do this. The economists can't do this. The diplomats can't do this. They always try. There are degrees of acomplishment, but only that.

The world is too complex to be held on a couple of clumsy strings.

:/

Anonim spunea...

apoi numai de vrei 3 ori am citit toata seria
daca m-as declara fan de ceva atunci fundatia ar fi lejer in top 3 la mine

Turambar spunea...

Neah. Meanwhile I can fairly say I've grown out of it. It's great, I can read it again, but there's no enthousiasm left inside towards it anymore.

Dune, on the other hand... That's the book that will stay with me forever.

:)

Florin Pîtea spunea...

Dimpotrivă.

Cînd am recitit în urmă cu vreun an cîteva pagini din "Foundation", mi-am dat seama în ce măsură mi-a sporit capacitatea de a înţelege limba engleză scrisă faţă de acum 23 de ani.

Parcă se făcuse lumină pe paginile acelea...

Puterea poporului plus electrificarea. :)

Turambar spunea...

:) Lenin si engleza. Hary Seldon si foreza.

:)