joi, 27 noiembrie 2008

Servetzelul

Unde naiba am pus servetelul ala, ca era aici pe birou?

Stiti ca pe un alt servetzel s'a scris istoria recenta a Romaniei. Mama lor de britanici, ca nu puteau sa se abtina.

Buun. Pe un alt servetel, acum doua seri, am facut un pariu cu Pavel Lucescu.

Ma rog: predictiile noastre nici macar nu sunt atat de diferite. In plus, sunt destul de apropiate de sondajul pe care l'am facut intre timp. BTW: sa nu va aud ca am trisat si ca stiam rezultatele. La vremea aceea, marti seara, inca nu era gata sondajul. Nu era nici macar terminat de introdus in calculator.

Deci premonitia. Deci predictia. Deci priceperea.

Deci.

Pavel: lui i'a placut sa le dea cu virgula.

  • PSD + PC: 37,5%
  • PD-L: 32,8%
  • PNL: 16,4%
  • UDMR: 6,0%

Turambar. Mie nu'mi place cu virgula.
  • PSD: 36%
  • PD-L - 31%
  • PNL - 16%
  • UDMR - 7%

Amandoi am cazut de acord ca alte partide nu mai intra in Parlament si ca nu are rost sa ne batem capul cu nebunii. Oricum vor face spume la gura. Dar de pe margine. de la tribuna. Nu'i asha, dom' Jiji?

Buuun. Pariul e pe o sticla de... Hait, ca am uitat. Pe o sticla de whisky, daca nu ma inshel. Nu, nu pe un tir. N'avem aceasta anvergura. Deocamdata. (Mama voastra cu chestia de ieri... Stiti voi care... :( Tot din zona aia... :( )

Buuun. Cine castiga? Ala care se da mai bine pe langa abaterea standard si o convinge sa se faca mica mica mica, cat femurul de furnica.

Buuuun. Ia sa vedem ce zicea Turambar acum o luna si ceva, la un alt pariu:

... Ba nu! Acum doua luni. Doamne, ce mai trece vremea.

Buuun. Ia sa vedem ce zicea Turambar acum doua luni:
  • PD-L: 33%
  • PSD: 33%
  • PNL: 19%
  • UDMR: 5%
  • PNG (la 3 cu 6): 3%
Total: 93%. Restul se redistribuie.
Participare la vot: 37%.

Aha. Pe vremea aia estimam ca vor fi la egalitate, si ca PD-L va lua la mustata ceva mai mult, la cateva voturi. Si ca PNG intra in Parlament.

Ca sa vezi! Ce se pot schimba lucrurile in doua luni.

Pre-emptive strike: nu, in trei-patru zile nu mai are cum sa se schimbe mult. Poate sa mai creasca PNL-ul un pic, ca e pe revenire. Dar altminteri, estimarile noastre vor aproxima suficient de vine realitatea.

Buuuun. Gata. La munca, nu la intins mana.

AMR 3. Go go go!

28 comentarii:

Anonim spunea...

pariul meu: psd-33, pd-27, pnl-24, udmr-6

Anonim spunea...

cu redistribuire rezulta:
pd-l+pnl+udmr=33.3+19.4+7.5= 60.2

singura situatie in care psd va evolua de la epoca ciocoilor si baronilor catre o epoca in care diaconescu si compania sa fie altceva decat pompierul de seviciu al domnului geoana. nu o spun cu patima. sunt membru psd

Anonim spunea...

1. profesorul sandu nu ar eincredere in exit pollul tau. probleme de metodologie monser...

2. am vazut fiserul dat in cotidianul. ca nu e sondaj din moment ce nu apare esantion sau eroare si toate cele. dincolod e asta te provoc sa imi explici algoritmul de alocare a mandatelor. daca nu reusesti platesti tu daca reusesti platesc eu. desi e clar din ciferele prezentate ca nu e bine si ca ma steapta o masa gratuita

Turambar spunea...

1. Domnul Sandu poate sa-mi transimta asta personal. Altminteri, nu cred nimic. Parerea mea? Bati campii (ca sa nu spun ca mananci rahat).

2. Nu iti explic nimic, atat timp cat esti anonim. Chestia din Cotidianul este o facatura coapta impotriva noastra. Repet din nou inca o data: parerea mea este ca mananci rahat.

3. Era sa uit: Fuck off. Die pls.

Anonim spunea...

M-am documentat, formula este OK, demonstratia ta insa nu e cusher . Merge foarte bine cand masori diverse marimi repartizate normal, nesupuse judecatii
oamenilor, dar in cazul variabilelor aleatoare de tip categorial, in care-si da omul cu parerea am oarece indoieli (formula e prea simpla iar omul prea complicat, intreaba cati oameni din Romania au cumparat, descarcat sau auzit voit 10 piese Rolling Stones si o sa te intrebi cum de a strans 60k la spectacolul de anu’ trecut).
Nu ma pricep la statistica, dar pot sa inteleg un rezultat (via teoreme de tip limita centrala).
Nu eu am afisat primul tonul superior, verifica istoricul posturilor mele. Niciodata nu am folosit explicit sau aluziv cuvinte ca Voiculescu sau Vantu.
In ceea ce priveste prietenii, arunca un ochi in maruntaiele ultimului sondaj dat de prietenul tau D.Andronic. Chiar nu vreau sa fiu pe aceeasi lista cu el, Ciutacu sau Badin. Daca pe mine m-ai trimis la biblioteca, cum comentezi rezultatele date de BCS, la Bucuresti, si nu numai (sunt absolventi de Conservator?)

Am insa dreptul sa ma indoiesc de acuratetea rezultatelor sondajelor (la exit poll-ul de la turul 1, CCSB l-a creditat pe Blaga cu 33% fata de 29.5% cat a fost pe teren, cam de cate ori s-a depasit marja de eroare ?). Apropo , cat e volumul la exit-poll-ul national de duminica? Faci si in anumite colegii?

Si ca sa inchei intr-o nota giocoso, sa dau o vorba de duh a lui Moisil, despre statistica si probabilitati:
“Daca stai cu o buca pe un cub de gheata si cu cealalta pe o plita incinsa, dpdv statistic stai bine pe medie, dar dupa toate probabilitatile e vai de curul tau”.

Turambar spunea...

Uite, am eu o propunere: daca nu ai incredere in sondaje, atunci te rog eu frumos croseteaza, sau fa matanii, sau du'te la schi, sau fa flotari, sau repara'tzi Dacia in fatza blocului, sau da de mancare la vaca, ca a ramas ieslea goala, sau du'te si te tunde, sau fa orice altceva. Nu te obliga nimeni sa vii pe aici.

Da, la Exit Poll primul tur de scrutin a fost o diferenta de 3 puncte procentuale intre rezultatul lui Blaga si cel oficial. Cu 1.5% mai mult decat era cazul. Toate celelalte rezultate au fost deep withing the fuckin' marge of error. Moreover, nu am fost singurii: si Insomar-ul a gresit ordinea. 3% e al dracului de aproape. Si totusi, nu va convine. Repet: toate celelalte rezultate au fost in marja de eroare. Restul de (7 x 3 - 1) = 20 masuratori. Dar voi, pentru ca trebuie sa puneti la indoiala credibilitatea sondajelor noastre, va cramponati de ala. Daca faci o comparatie fara partinire, intre sondajul nostru si al concurentei, vei vedea ca am fost mai aproape de realitate per ansamblu decat ei.

Dar voi nu si nu. Batman! Batman! Pentru ca, nu'i asa? Trebuie sa puneti la indoiala credibilitatea noastra. Pentru ca nu va convin rezultatele sondajelor noastre.

Stii cum se zice la noi la Telega? Futu'va muma in cur!

Fuck off. Vezi ca ai de dat fan la vaca. Sau poate vrei sa treci aici, sa faci sondaje in locul meu. Ca vad ca te pricepi din gura, numa numa.

Dar totusi: sa nu uiti sa dai fan la vaca, inainte de asta.

:/

PS: Volum esantion: 250 de sectii x cati indivizi o da domnul sa treaca prin ele impartit la 7 (pas de selectie). Fa si tu o socoteala, ca vad ca esti priceput. Sau daca nu esti priceput: aprox. 13 - 17 mii de oameni, in functie de prezenta la vot.

Nu. Nu facem si pe anumite colegii.

Nu uita de chestia aia cu vaca...

Anonim spunea...

Dacă sondajele ar fi perfecte şi exacte, nu s-ar mai vota. Ar veni operatorul acasă, ne-ar întreba, noi am răspunde şi s-ar da mandatele. Fără efort fizic, fără consum de motorină şi nervi. Fără ştampile, fără tuş, fără secţii de votare. Nu ar suferi decât eşantionul, restul de 16 milioane ar schia cu grătarul în spinare.

Anonim spunea...

orice critica are parte de shuturi in fund si injuraturi pe acest blog... si turambar coboara nivelul discutiei prea jos pentru tenul de sociolog invocat in alte posturi...

Turambar spunea...

Gresit, stimate anonim: orice critica nejustificata si rauvoitoare. Am explicat si in alta parte: accept critici, nu mushcaturi de fund.

:/

Anonim spunea...

Spun. Cred. Nu cercetez.... dar parca tot nu iti inteleg vehementa impotriva celor care au alta parere fata de a ta, mai ales cat timp ei isi exprima civilizat punctul de vedere. Poate oi fi tu bun in breasla ta, insa lipsa asta de elementar bun simt ori respect fata de ceilalti nu face deloc bine ... tenului de sociolog la care pretinzi ca tii atat de tare...

Turambar spunea...

E in regula. Asa este: noi suntem niste nenorociti, iar voi, stimatii anonimi, aveti intotdeauna dreptate.

De'aia venitzi pe aici. Sa ne explicatzi doct si pretzios ce nenorocitzi suntem noi.

Of of of... :/

Anonim spunea...

eh, o fi avut si el v'o suparare, ceva...

Anonim spunea...

Domnule Palada, citatul meu din final nu avea legatura cu dvs. pentru ca relatia dvs. cu statistica si probabilitatile e ca aceea dintre Monsieur Jourdain si proza iar eleganta raspunsurilor dvs m-au lamurit ca problema dvs. n-are treaba cu Kolmogorov ci cu Freud.
Am dat fan la vaca si acum va las,pentru totdeauna, ca mai am de vazut o ultima replica din "De ce trag clopotele Mitica ?"

Turambar spunea...

Ai dreptate. Nu este tocmai cusher.

La revedere.

Radu spunea...

Prietene Turambar, lucrati cu acelasi pas statistic? Pa nu e bine, frate, ca ai participari diferite. Exit-poll-ul se bazeaza pe un esantion de "mici esantioane" obtinute in sectiile de vot. Iar daca ai in unele "mici esantioane" doar 20-30 chestionare, nu e bine de loc! Fa pasul variabil, in functie de prezenta preconizata, sa ai si o incarcatura echilibrata la nivelul operatorilor.

Anonim spunea...

Draga, iarta-ma, nu am nimic de spus. Nu am docomente, caci furaciune la Viena, iar la Politie imi zice adu hirtia aia, sa-ti fac carte de identitate, si la primarie, unde cer hirtia aia de-o vrea politziotul, imi zice: adu cartea de identitate si iti dau actu'. Vezi Kafka. Asa ca m-am scirbit si voi rezolva dupa Ziua Natzionala. Consequently, NU VOTEZ.
Asa ca, iarta-ma, the climax of the day on November 30th va fi sa te vaz pe dta la TVR, dindu-ne rezultatele de exit. Este atit de suprarealista aceasta situatiune, ca ma duc sa trag o dushca.
Bafta, fii tare, nu face de ris stramoshii tatari, mustatza pe oala, pometzii de hun (ha-ha!) si consatenii din Telega, ca ma gindesc ca aia organizeaza, ca in satul lui Costel Busuioc cind a cistigat cocursul din Spania, o vizionare in comun - tot satul la Caminul Cultural!
Merde!

Turambar spunea...

@ Radu: Vrong. E cea mai mare gresheala, sa faci pasul variabil pentru a te tine dupa prezenta preconizata. Asta dintr'un motiv f simplu: nu poti sa preconizezi suficient de exact participarea, mai ales de la sectie la sectie. Asta chiar este sinucidere curata la un Exit Poll. Numai folosirea unui pas fix iti asigura estimarea corecta a prezentei la vot si siguranta ca operatorul nu se panicheaza ca are prea multe / prea putine chestionare completate pana la ora X. Si crede'ma: folosind metoda asta am preconizat participarea la vot pe ore de o maniera cocoshator de precisa. Am fost ceas elvetzian, sincronizat cu rapoartele oficiale BEC. Cand ne vedem, itzi arat graficul. Nici mie nu'mi vine sa cred ca se asheaza atat de bine (vorbim de rezultatele de la Exit Pollurile anterioare. Da Doamne Doamne cel inexistent sa fie si acum la fel).

Sunt anumite sectii unde poti da un pas diferit din motive de volum extrem de sectie. Dar asta este cu totul altceva. Nu umblu la pas, nici daca vii si faci flotari intr'o mana.

Buuun. Am rezolvat'o pe asta. Cealalta: vinul. Aici e mai simplu. Il ponderam, il clusterizam, il multistraficam si il esantionam din 7 in 7 pahare.

Dupa 1 Dec. Bineintzeles.


@ Vera: Sa nu votezi, doamna. Sa nu votezi. Tz tz tz. Ce oameni. Ce implicare civica...

:) It was a joke, of course. Bafta cu buletinul. Stiu cum e cu chestiilea astea cu Kafka. Cu totii am trecut prin asta. Mama lor de birocratzi.

In sat la Telega? Nimeni n'are habar ce fac eu. E un sat emancipat, compus din 25% case de vacantza ale bucureshtenilor. Da' lasa, ca o sa vada ei...

:)

Anonim spunea...

incepe agitatia?

Turambar spunea...

A inceput de mult, Leo... :(

Anonim spunea...

Pai, da, rasuceste cutzitu-n rana: de douaj' de ani fac civic education, la propriu si la figurat, am lucrat cu ProDemocratia primii 10 ani, m-am certat cu prieteni buni cind nu au vrut sa voteze, acu nu pociu si dta pui sare pe leziune. Si fiica-mea care ma suna din tzara ei, sa ma ameninte ca, daca nu votez, ma dezmosteneste. Ma rog, studenta dumitale! Ce sa te astepti?
Oricum, supces duminica!

Radu spunea...

Ma rog, fiecare pravalie cu tejgheaua ei... Eu cred ca e mai nashpa sa te trezesti cu cate 20-30 chestionare in 50 de sectii decat sa estimezi la fel de bine prezenta la vot utilizand pasul variabil. :)

Da sa fim noi sanatosi si la exit norocoshi! Ca pana si Napoleon, tipul ala cu nume de cognac, isi alegea comandantii (si) in functie de norocul acestora...

Bafta poimaine!

Turambar spunea...

:) Txs mate. Vorbim dupa.

Anonim spunea...

Te citesc cu mare placere, de un an, chiar daca nu am comentat pana acum.Totusi, nu inteleg de ce de-o saptamana incoace esti virulent si nu accepti pareri contrare. Daca e vorba de stres te astept in curand la un shpritz de zeama d-aia de plosnite scotiana impreuna cu Ipo si cu cine o mai vrea sa vina.

Turambar spunea...

:) Mersi pt ca ma citesti, Milica, si multumesc si pt comentariu.

Da, ai dreptate. Este stresul. Dar mai mult decat stresul este rautatea. Si mai mult decat rautatea, e faptul ca nu e gratuita. Una e sa iti vina un trol anonim si tembel sa scuipe si sa faca spume. OK, we deal with that. We're wise decent people, all of us that inhabit my skull :). Dar cand face parte dintr'o muscatura concordata, si aici, si in alte parti, care tine de politica si de un efort voit de scadere a credibilitatii noastre, atunci e simplu: sa moara ma'sa. La oase. Sange.

Restul il stii. Comentarii taiate. Injuraturi la care raspund cu cea mai mare placere. Collateral casualties - innocent bypassers care se baga si ei in seama si si'o iau in freza de la Turambar furiosul.

Vorbim. Sa ne tzii pumnii. :)

Anonim spunea...

domnu' Turambar, I'm an innocent bypasser. Prima si ultima data. Am auzit de dvs, acum vreo cateva zile. Mare sondor, mare.
NU AM CREZUT NICIODATA CA IN ROMANIA ANULUI 2008 SE POATE MANIPULA UN SONDAJ CU ATATA GROSOLANIE!!!!

Domnu' Turambar, v-ati dat cu firma in cap.

AS A PROFESSIONAL, YOU'RE OUT OF DISCUSSION.

..and...have a good day(if you can).

Anonim spunea...

well, no less innocent than you, Sir :D
ps. then, just a bypasser :D

Anonim spunea...

Nu ti-a iesit pronosticul in pariul cu Lucescu, dar ti-a iesit, aproape la fix, cel facut acum 2 luni !
E ceva :-)

Turambar spunea...

@ CP_away: :) :p

@ fly-half: Da, ai dreptate. Am fost aproape.