vineri, 13 iunie 2008

Buc Prez Vald

He. He he. Ia sa-mi spuneti domniile Dvs ce vedetzi in poza de mai jos? Ai? Aud? Ceva interpretari conspirationale, asha cum shtiu romanashii noshtri sa vorbeasca despre politica si despre fotbal?

He. He he.

Analiza prezentei la vot si a voturilor valide, sectie de votare cu sectie de votare. Date oficiale (cele mai oficiale, finale si batute in cuie cu putinta). Bucuresti, turul I. Prezenta la vot pe scala din stanga. Voturile valide pe scala din dreapta.

Stie cineva unde este Scoala Generala Nr. 55 (Str. Industriilor Nr. 46)? Dar Scoala Generala Nr. 47 (Sos. Garii Catelu Nr. 130)? Dar Scoala Generala Nr. 78 (Sos. Garii Catelu Nr. 50)?

Ma baetzi...

:)

7 comentarii:

vv spunea...

Interpretezi si pt. aia mai slabi de inger?
"medie mobila 10" e media ultimelor 10 sectii?
Avem sectii cu prezenta 100%?
Avem sectii cu peste 50% voturi invalide?
S1 e cel mai mic sau doar cel mai prost organizat?
Lasta but not least - exista undeva "raw data" sa le putem pune si noi in excel? :)

Turambar spunea...

Da, exista raw data, ca doara altminterea cum crezi matale ca ieshea graficul ala, tzuca-l doamne sa-l tzuce de grafic fain (scuze, dar vin de la Groparu de pe sait shi ashe mi s-o schimbat accentu, numa numa).

Nu, raw data nu dau shi la altzii. Ia mai sapatzi si domniile dvs. dupe ele. No tulai Doamne, ii plina lumea de fomei shi de belferi carele vrea datele mura-n gura. Tulai...

Da. Avem sectzii cu prezentza 100%. Tulai Doamne, proshti mai sunt acestia, carele nici sa fure cum trebuie apai nu shtiu sa mi tzi-o faca. Tulai Doamne.

Nu, nu avem sectii cu peste 50% voturi invalide. MIN(BK4:BK1184) = 89.5%

Medie mobila? Tz tz tz... :( Ru-shi-ni-ka. Tulai Doamne, ia ieshi matalutz la tabla, sa ne spui amu talica formula la shtiintza aiasta de carte.

:)


en.wikipedia.org/wiki/Moving_average

Anonim spunea...

Daca-am inteles eu bine, media aia mobila 10 e media fiecarui grup de 10 sectii, nu? Facuta, banuiesc, ca sa iasa sarpele ala sarpe si nu EKG. Gresesc?

Turambar spunea...

Yup. You're right. Media mobila e folositoare sa omoare facaielile de tip EKG (zgomotul vizual) si sa identificam patternuri. Yup, asta este cuvantul: al fiecarui grup de 10 sectii. Mai intai medie din sectiile de votare de la 1 la 10. Rezulta o valoare. Pe urma medie din SV-urile 2...11. Rezulta a doua valoare. Pe urma medie din SV-urile 3...12. Rezulta a treia valoare. Si tot ashe, pana la 1,181.

Avetzi grija: cu cat este intervalul mai mare, cu atat niveleaza mai bine, insa are shi un time lag mai mare si da o info mai aproximativa. Avem de-a face cu un compromis intre fluiditate si acuratetze.

Mama voastra, ca nu invatzatzi Excel-ul. Si analiza tehnica. Si matematica. Si tantra yo..

Pardon: aia n-am invatzat-o nici eu.

Dar nu e timpu trecut :)

vv spunea...

Apai stai bre, ca link-ul tau la "medie mobila" e fix ce am zis eu "media ultimelor 10 puncte"... basically, mi-ai confirmat presupunerea.

Cu "voturi valide" - asa e, nu am vazut ca folosesti 2 scari

Raw data: haide please.... ai mila de lenesii patriei :D

Anonim spunea...

Si prin researchul media mai folosim ici colo excelul, dar media de tipul asta n-am mai vazut-o. Nu vad la ce ar ajuta, e pentru un indicator care are variatii mari intre puncte apropiate, spre ex la audienta tv min by min nu ai ce face cu el.

Turambar spunea...

Ca unul care a facut audiente tv min cu min ani de zile, itzi spun eu ca uneori este al naibii de folositoare.

Ca sa nu mai spun ce chestii misto ies la migratzii, daca stii cum sa le croshetezi. Daca dai o be... Pardon: daca dai o sticla de whiskey, te invat un tip de grafic de migratzii s stea matza in coada, sa rupi gura la tot menejementu lu agentzie. Dar repet: doar daca dai o stecla de whiskey.

@ vv: ai dreptate, ai spus acelashi lucru. Vroiam doar sa-ti verific vigilentza cognitiv-revolutzionara

:) :p

Raw data? O sa vi le dau. Dar later. Dupe alegeri, shi dupe ce subsignatu stoarce shi ultima ramashitza de grafic ecspresiv din ele. Avantaj competitiv. Kashay in tenis.

:p