luni, 8 decembrie 2008

Da. Vid.

3 comentarii:

Anonim spunea...

@turambar
De acord pentru toate filmele din lista ta (fara Singin' in the Rain poate)

O serie (metafizica?):

1 Andrei Tarkovsky Solyaris & also 1 Barry Lyndon Stanley Kubrick
2 Andrei Tarkovsky Offret ... aka Le Sacrifice & also 2 Andrey Tarkovsky Nostalghia
3 Akira Kurosawa - Dreams Akira Kurosava Akira Kurosawa Yoidore tenshi (1948) ... aka Drunken Angel

Restul amestecate, fara top:

Akira Kurosava - Ran
Akira Kurosava - Rashômon
Akira Kurosava - Dersu Uzala
Akira Kurosava - Dodesukaden
Akira Kurosava Kumonosu jô (1957) ... aka Macbeth (USA) ... aka Spider Web Castle

Andrei Tarkovsky Stalker (1979)
Andrei Tarkovsky Andrey Rublyov (1966)

Stanley Kubrick Eyes Wide Shut (1999)
Stanley Kubrick The Shining
Stanley Kubrick A Clockwork Orange (1971)
Stanley Kubrick 2001: A Space Odyssey

Anonim spunea...

Dupa ce mi-ai ridicat moralu, punind pe lista ta si 'dom za vesanje' (de mi-am zis: iaca, poate nu ie totu pierdut, macar kopilele nu se vor imbiba de stereotipuri etnice), acu il pui pe Da.Vid aicisha, sa imi strici Weltanschauungu definitiv. Roshine!

Turambar spunea...

@ Cultura Nula: Singin' In The Rain? Nu stii ce pierzi. Este una din bijuteriile cinematografice ale tuturor timpurilor. Are de toate: vrei fun? Are fun. Vrei sa dai pe spate din punct de vedere al valorilor de productie? Are, slava Domnului. Vrei metadiscurs cinematografic? Galore, since it's a tongue-in-cheek critic to the shallowness of the movie system.

Stii cum este? Cum e Unforgiven al lui Clint Eastwood. Vine si'ti deconstruieste discursul unui anume gen (westernul, respectiv musicalul), exact cu instrumentele genului respectiv si realizand una din bijuteriile de gen. Faci de rahat poncifele genului western, construind in the process unul din cele mai bune western-uri ale tuturor timpurilor. Faci de rahat stereotipurile filmelor siropoase si muzicale, construind CEL MAI musical al tuturor timpurilor.

Te rog eu mult: mai uita'te o data la el. Nu o sa'ti para rau. Cinema 150% :wink:

@ Vera: Dom za vesanje? E unul din filmele mele de suflet. Chiar daca nu imi plac tziganii.

Fetele mele sunt, din pacate, deja imbibate de stereotipuri. Si, ma crezi sau nu, nu de la noi. Noi incercam sa le crestem in spiritul tolerantei. Niciodata nu am avut un comentariu rau la adresa tiganilor acasa. Dar, pe partea cealalta, se duc cu babele noastre de bone in parc si fac alea o socializare primara cu ele, numa numa.

Chiar acum doua saptamani a avut aia mica o replica la adresa tiganilor care era clar ca e auzita din parc. Si, cu ceva timp inainte, si Marta la fel. Am incercat eu sa'i explic, sfatos si intzelept, ca nu trebuie sa gandeasca asa si ca si ei sunt tot copii, cu aceleasi bucurii si aceleasi dorinte si alea alea, dar am impresia ca vocea parcului IOR e mai puternica :(