joi, 6 martie 2008

Corespondentza de lucru

Sefu (that would be me):

Imi bag p*la in ea de viata daca mai imi trimiteti inca o data, o singura data rapoarte cu greseli elementare de scris (litere mancate, inversate), va f*t muma in c*r si aveti 10% taiat la salariu, ca nu e normal sa fac eu pe secretara sa fac corecturi.

F*tuva muman c*r de neseriosi.

Cu stimǎ,
Al Dvs.


============

Angajatu (that would be her)

Stimate Dl. Director Executiv,

Va trimit in atasament raportul ultimului proiect realizat. Sper ca este in regula.

Dincolo de acest raport, inteleg nemultumirea dvs. in ceea ce priveste greselile aparute in rapoartele proiectelor realizate pana in prezent si mi le asum. Prin urmare, daca dvs. considerati necesara o sanctiune cu 10% din salariu nu am ce sa obiectez.

Totusi, tin sa va atrag atentia ca limbajul dvs. folosit in mailul anterior este un limbaj pe care eu personal il consider jignitor si nepotrivit pentru o persoana care doreste sa lase impresia unui profesionist care lucreaza intr-un institut de cercetare.

Atata timp cat cereti respect de la angajatii dvs. consider ca si dvs. trebuie sa le aratati un minim de respect si nu sa ii jigniti pe ei si familia lor.

Cu respect,

========

Sefu (that would be me again):

Stimata doamna,

Remarc in discursul Dvs. subit indignat o discrepanta de registru lingvistic ce se invecineaza cu ipocrizia. Pe de o parte, pe cale orala dati dovada frecvent in exprimarea Dvs de o coloratura expresiva baroca, informala si uneori in usoara contradictie cu umorile victoriene - ceea ce, sa nu ma intzelegeti gresit, va sta bine. Pe de alta parte, brusc si dintr-o data solicitati relatii principiale, bazate pe echitate, respect reciproc si alte sintagme lemnoase culese din Codul Familiei comunist.

Tin sa va precizez pe aceasta cale ca maniera de adresare, dupa cum stiti, este mai putin relevanta, mai ales in relatia noastra. Conteaza calitatea lucrului realizat, in cazul de fata cantitatea de greseli gramaticale pe hectar de pagina electronica.

In rest, ramane cum am stabilit. Mai gresiti rapoarte, o sugeti. Cu eleganta administrativa. Si Dvs, si colegul Dvs de cercel S. (transmiteti-i pe aceasta cale concluziile corespondentei noastre de servici). Daca iese bine, atunci toata stima si respectul. Imi retrag propunerea de felatie si dau o bere. Doua. Un whiskey.

Hai, pa. Am treaba: trebuie sa corectez greseli gramaticale.

Asigurandu-va de cea mai inalta consideratie umana, profesionala si culturala,
Si in acelasi timp reiterand propunerea mea ferma de corelatie dintre calitatea actului profesional si cantitatea de lichid seminal directionata energic spre Dept. Dvs.


Cu stimǎ,
Al Dvs.


=========

Nu-i asha ca viata e faina si plina de provocari de tip challenge? :)

12 comentarii:

Anonim spunea...

TURAMBAR IS PE O GOANA DEMENTA IN PERIOADA ASTA DAR..MA MANANCA "LIMBA" VIRTUALA
ASA CA ZIC NUMAI ATAT: DE CE TREBUIE CA INTOTDEAUNA IN TARA LUI RO. BARBATII SA FIE
MITOCANI
VULGARI
OBTUZI
ENERVANTI
PREDICTIBILI
ETC....??!
SPOR SI TRAFIC -NAH! AM SCRIS CU CAPSURI, DEH!
Adica trafic si faima... rating...

Turambar spunea...

Raspuns tot pe goana: pentru ca femeile nu au curajul sa fie si ele la fel. Si pentru ca gandim in stereotipuri: sunt si femei agresive si rele de gura, cat si barbati discreti, eleganti si politicosi.

Bafta la spor! :)

Anonim spunea...

cica ala care e shef, cand e intre oameni care beau, tre' sa bea de doua ori mai mult...
cand e intre oameni care injura, sa injure de doua ori mai mult...
da' cand e intre oameni incompetentzi, ce-i ramane de facut???

oceania spunea...

chestia cu "vorbitul murdar" e mai degraba valabila cand vrei sa mai condimentezi lucrurile in dormitor nu la munca:)

Turambar spunea...

Stimata doamna,

Sa-mi pice extremitatea, sa se usuce si sa cada daca nu le-am spus de n-shpe ori, de maniera cea mai prieteneasca, politicoasa si calda ca gresesc, ca ii intzeleg o data, de doua ori, dar sa le faca mai bine.

Pana cand, intr-un moment de inghesuiala de deadline, m-am trezit cu PowerPoint-ul lu peshte care nici macar PowerPoint nu era, ci un format ciudat de Open Office, pe care sa-l convertesc eu si care era plin de greseli.

Pai atunci lasi toata politetea la o parte, te-apuca dracii si ti-o bagi de nu se vede. Believe me, am vazut persoane care la chestii mult mai mici fac urat in orgoliul lor. Eu sunt de regula o persoana foooooarte politicoasa, manierata si care inghite multe (nu, nu si de-aia).

Insa in acest caz mi s-a ajuns pana peste cap si am tras concluzia ca imi bag pula in ea de pricepere, daca nu face cum zic eu si cum vreau eu.

Sarbu pana acuma spargea trei scrumiere si dadea tot departamentu afara. Si de-aia a ajuns Pro TV-ul unde a ajuns.

Stie cineva asta? Ai? Aud?

:(

finix spunea...

Greseala ta a fost ca nu i-ai ars la salariu din prima. La ProTV, pe care-l dadeai drept exemplu, stiu ca asta e metoda. N-avem ce discuta, treci pe la casierie si lasa ceva acolo. N-are rost sa te enervezi, subtiaza-le fluturasul de salariu si vor fi mai atenti. Daca e o problema mai grava, de necunoastere a limbii romane, da-i afara!

Turambar spunea...

Nu e problema de necunoastere, ca o duce capu, ci pur si simplu de neatentie si fushereala.

Ti-am zis: tind in general sa fiu prea prietenos cu ei, si atunci... Tot am zis ca nu-i ard la bani, dar se pare ca a venit momentul.

Anonim spunea...

:) Merci de urare (asta ca sunt civilizatA, asa am invatat eu ca este frumos sa raspund).
In goana:
1. Legat de esenta postului ideea e :"No comment". Mai exact:"Bine ca poti sa faci asta".
2. Legat de formatul de "tabloid": Mda. Nu ai ce face, e clar ca functioneaza (ca si "tits"urile care vin spre tine pe diferite cai, si asta...nah, o rautate!)
Trafic si rating...spor si glorie

Diana Adela Martin spunea...

raspunsul tipei se incadreaza in ceea ce eu numesc [si aici tusesc putin de emotie. nu in fiecare zi ma autocitez] eul de ceremonie.
a se vedea aici! ;) http://dianasplayground.blogspot.com/2007/09/antilista.html#comments

Turambar spunea...

Doamna, cred ca raspunsul este mai simplu: era shucarita si ultragiata in forul sau interior. Si-a simtit asteptarile inselate. Definire diferita de situatie. A muncit la el, ca e munca grea sa stai cu ochii si cu urechile belite la ce spun participantzii si pe urma sa tragi concluzii destepte, simple si clare ca patru petale, cum zice poetul. Si in loc de un Bravo bre, vine Turambar cel fioros si i-o da prin gura pe motive de greseli gramaticale. In loc sa-i apreciez munca, am luat-o la shtanga.

Life is a bitch and then you work some more :(

Anonim spunea...

Aoleu, Turambarule, ce drecu... Nici chiar asa. Am avut si sefi ca tine, au... in fine, farmecul lor, dar de departe! Eu, una, n-as lucra pentru tine... Dupa ce ca viata e cum e, le-o mai colorezi si tu cu vorbe dintr-acelea?... Altminteri, iti inteleg bine enervarea. Dar le dai raportul la rerererefacut si sa stea pina la 4 noaptea si sa ti-l predea la cheie a doua zi la 7 fix. Uneori un mesaj de-asta aseptic, nemtesc, de-un calm taios e de 15 ori mai eficient decit o galeata de laturi... Zau.
Oblia

Turambar spunea...

Doamna, ca sa limpezesc contextu: izbucnirea de furie plina de puli a venit dupa multe momente de calm senin, de profesionalism cu voce bine controlata, lipsita de inflexiuni agresive, taioase sau marlanesti. Dar la un moment dat s-a rupt filmul si s-a murdarit pamblica la e-mail si a inceput deshtele mele sa si-o bage, pentru ca asa nu se mai poate. Domol, potolit, dar pana cand?