marți, 4 decembrie 2007

Fapt social


















Gandul are dreptate. Chiar imi trecuse si mie prin cap duminica, la cald, sa postez, dar pe urma m-a luat lenea de sfarsit de weekend de saptamana si am uitat.

Insa ce s-a intamplat sambata seara este semnificativ pentru Romanica de azi. Pentru ce simt romanii, ce nevoi au, pentru ce-i mana pe ei in lupta, cum ecspresiv se ecsprima cunoscutul biolog Ion Slavici in piesa sa de teatru Descult.

Unii zic 70 de mii. Altii zic 100 de mii. Voi va datzi seama? Ca si cum ar iesi dintr-o data tot Targovistele in strada, de la sugaci la muribunzi.

S-au pierdut aprox. 40 de copii in the mob (slava Domnului, se pare ca toti recuperati in cele din urma). Politia a fost total depasita de eveniment (si a bagat rusinata capul intre urechi si nu a spus nimic. Mama voastra de burtosi nepriceputzi... ). Timp de cel putin trei ore, o bucata consistenta de Bucuresti a fost blocata.

Si noi era cat pe-aci sa ne-o furam, courtesy of Marta's desire, dar am iesit din casa ceva mai tarziu, pe la sapte si-un pic, si ne-am trezit blocati in afara nebuniei, nu inauntru. Neam de neamul rotzilor mele n-a vazut asa ambuteiaj. Am scapat la mustata de acolo, toti patru, cu amandoi copiii dupa noi. Am incercat pe Dudesti. Niet. Am zic ca sunt eu mai jmecher si ca stiu stradutele din jurul lui Octavian Goga, sa ne scoata dincolo de pasajul Marasesti. Niet again. Am facut din nou cale intoarsa si am asediat fortareata dinspre sud, sa mergem la Timpuri Noi, sa lasam masina acolo si sa luam metroul. Din fericire pentru siguranta noastra personala, si aceasta incercare ne-a fost zadarnicita, blocati in trafic la 100 de metri in aval. Incetul cu incetul ne-am dat seama de magnitudinea ambuteiajului si, cuprinsi de o intzelepciune tarzie, am facut cale intoarsa, spre casa noastra. Pana la urma, am esuat la Clarisa in vizita. Ei intrasera in casa de 10 minute si patisera acelasi buclum. O ora in trafic. Nebunie, frate, nebunie.

Cifrele variaza. Dincolo de estimare insa, important este ca au fost multi, al dracului de multi, de ordinul zecilor de mii. E un semn al vremurilor noastre. Un semn paradigmatic, exceptional. De la castigarea alegerilor din 2004 nu a mai fost atat de multa lume pe strazi. Ba nu: nici atunci nu au fost atat de multi. De la moartea lui Coposu, de la venirea Regelui si de la alegerile din 1996.

Si pentru ce? Pentru o schela de fier, cum o injura un nene printr-un e-ziar? Nu, coane ziarist, nu pentru o fieratanie kitchoasa. Ci pentru o idee. Pentru normalitate, pentru timp liber, pentru leisure, pentru comuniune. Pentru acelasi lucru pentru care ies hoarde de oameni la patinoar, la bradul de la Rockfeller Center, sau la festival in Edinburgh, sau pe Maracana. Pour la joie de vivre. Ca joie-ul asta s-a acrit si a iesit o tavaleala maloasa si o inghesuiala bicisnica, asta face parte din marlania noastra de popor inca nedus pe deplin la biserica civilizatiei si a bunului simt. Dar asta, ca orice alt sport existential, se invata cu incetul.

Bucurestiul a invatat un pic, sambata seara, la joie de vivre. Tembela si inghesuita, ca atunci cand se ingramadeste lumea in nesimtire sa ia lumina de Paste, insa une vraie joie. Clumsy, but sincere. Slava Domnului ca am inceput si noi sportul asta leisuros post-industrial... E semn ca ne asezam, incetul cu incetul, pe butucii buni.

Alte articole pe tema:

Evenimentul Zilei
"Bradul-terorii" face inconjurul Europei
Bucurestenii, sufocati sub brad

Romania Libera
Editorial Hurezeanu: O mare de oameni dornici Tolontan se entuziasmeaza, pe buna dreptate, atat la adresa continutului editorialului, cat si a scriiturii. Mda. Le style, c'est l'homme.

Jurnalul National
Înghesuială pentru bradul uriaş

Cotidianul
Editorial de Cristian Parvulescu: Patriotismul de sarbatoare
Portughezii au aglomerat Unirea

Adevarul
Imaginea zilei

Zoso.ro
Bradul - cititi comentariile, de unde am luat si poza de la inceput, courtesy of OLix. Spasiba, mate... :)

Euronews (click the link for the NoComment video snippet posted on YouTube. Cannot embed it here, due to restrictions)


Amar de zi
e si el cam pe aceeasi lungime de unda: bucurestenii au iesit afara in hoarde de zeci de sute de mii sa se bucure, sa se simta bine. Si asta i-a luat pe ceilalti bucuresteni, cei oficiali si administrativi, pe nepregatite. Cartonas galben pentru offside.

1 comentarii:

Unknown spunea...

Va informam ca blogul dvs a fost listat pe Codex Politicus, un proiect noncomercial despre influenta noilor forme de media in politica romaneasca. Pentru o imagine de ansamblu a blogosferei politice romanesti, puteti vizita http://digitallights.net