duminică, 6 noiembrie 2011

Ce se întîmplǎ cu votul pe vîrstǎ cînd PSD + PNL = USL?

Ups. Elementary, my dear Watson. Ce se întîmplǎ dacǎ PSD + PNL = USL?

Cred cǎ asearǎ tîrziu cînd am terminat graficele anterioare privind legǎtura dintre vîrstǎ și vot eram obosit de nu mi-a trecut prin cap un lucru evident: sǎ pun laolaltǎ intențiile de vot PSD și PNL declarate în 2009, cel mai apropiat moment de Exit Poll unde avem suficiente date încît sǎ ne permitem analiza din an în an, și sǎ facem aceeași analizǎ de intensitate, de afinitate, de apetențǎ de vot fațǎ de media generalǎ.

Ce iese? Iese cǎ se niveleazǎ remarcabil și cǎ dintr-o datǎ USL aratǎ exact precum PDL: fǎrǎ delimitǎri de vîrstǎ semnificative.

Vǎ invit sǎ urmǎriți discuția pe aceastǎ temǎ la care voi participa în cîteva ore la Antena 3, la emisiunea lui Radu Tudor, de la 19:00.

2009, prezidențiale tur 1: partide
USL = PSD + PNL

16 comentarii:

Anonim spunea...

Mi se pare mie sau variatile pe segmentul 20-40 sunt mult mai mici si mai liniare fata de segmentul 60-75? Mda...era doar un gand...insa mi se pare ca virgula cheia problemelor sta in segmentul de echilibru 45-60....
Apropo....vin alegerile coane: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=2luVhP6bs8Q
:D

Turambar spunea...

:) prea despici firul in patru. concluzia e ca e linie orizontala si la unii si la altii. restul pot la fel de bine sa fie rezultat al variatiilor de eroare statistica

muzica? faina. din pacate, in afara de cuvinte razletze (rodina, nashiie, gheroii, milionii, saldat, zemlyu, ni kagda) nu inteleg ce spune. Dar am asa un sentiment de intuitzie ca spune chestii faine :)

Anonim spunea...

USL are o problema.

Turambar spunea...

lol. din contra: de-abia acum USL nu mai are o problema :)

Anonim spunea...

Adica sigur, dupa 55 de ani nu prea mai ai probleme. :)

Dan Selaru spunea...

E sinistru graficul. Cu Oreste, Brutus?

matusalem spunea...

Nu numai Oreste! Si sotul doamnei! Care n-are nici o treaba cu PNL sau cu politica...
La sfarsit am aflat o stire cutremuratoare. Pieleanu e sociolog... Incredibil, dar... :)) :)) :))

Pongo spunea...

@Turambar : pe termen lung vrei sa spui ca nu mai au o problema presupun

Dragos Bora spunea...

Cu tot respectul, si data trecuta ai explicat la milimetru, la tv, pe baza numaratorii partiale cum nu mai pot castiga PD-L si Basescu si apoi au venit PD-L & Basescu si-au furat de au spart.

Fluieratorul spunea...

Am urmarit. Ideea ca PNL+PSD si PDL sint preferate in mod egal de cetatenii de diverse virste nu ma mira. Se confirma ca la soare e cald si ca apa e uda. Raspunsul la ntrebarea lui Oreste este factorul interesant, de fapt: in conditiile date, oamenii aleg una sau alta din motive de convingere, de asteptari, sau aleg USL-ul din motive de contra, indiferent de nechematii care vor candida?

Altfel, se zice "exit poll", si "poll" se pronunta cu "o", si nu "exit pool", cum ati pronuntat dvs. (si Basescu, de altfel, cu alt prilej)...

Bleeah spunea...

Graficul tre ca e gresit. De ce nu apare Alba ca Zapaza? Pardon, Noua Raspulica.

Deja ati inceput sa furati la cintar, miseilor!

Turambar spunea...

Ce oameni rai, dom'le :) :p PS: am pronuntat Exit Poll. Cu o de la oaie, onomatopee si oribil de obsedant

ZaffCat spunea...

Ma tin de ieri sa comentez apropos de presupusul castig al USL... si citez mai bine :-)

"CADÂR: În mahalaua asta, numai voi doi negustori suntem.... Altul nu venim... Creștin dacă suparat de la Ianke cumparam... ovrei dacă suparat de la Take cumparam. Socoteala tot... tot ramânem…
IANKE: Dar asta poate că nu-mi convine mie.
TAKE: De ce, mă Ianke?
IANKE: Eu știu că ovreii mei or să cumpere de la tine, că sunt țâfnoși. Dar cine-mi garantează mie că creștinii tăi or să cumpere toţi de la mine.
CADÂR:Voi la fel câștigat până la astazi... nu-i adevărat? Atunci o singură prăvălia făcut și amândoi... la jumătate avut!"

DMZ spunea...

Salut
M-am uitat si eu aseara la antena sa te vad desi nu ii suport pe radu tudor si pe sotul doamnei saftoiu. Felicitari pentru prestanta.
Am si eu o intrebare: Cat de relevante mai sunt sondajele de opinie nationale in contextul votului uninominal pe colegii electorale. Voi cand faceti esantionarea pentru sondaje o faceti la nivel national sau pe colegii?
Mai precis cat conteaza partidu si cat conteaza candidatu? Spun asta in contextul alegerilor din neamt unde intr-un fief PSD a castigat un candidat PDL care avea o relevanta mai mare pentru oamenii din colegiu decat un doctoras veterinar parasutat de la Bucuresti.
PS Chiar ar fi interesante niste cifre mai recente.

Turambar spunea...

@ ZaffCat: E clar, trebuie sa ma apuc sa citesc Take, Ianke si Cadir :)

@ DMZ: Esantioanele? Depinde. Daca sondajul e national, esantionul e national. Daca e local, evident ca esantionul e local. Tum cum crezi? :) Cit conteaza partidul si cit conteaza candidatul? La fel: depinde. Uneori al naibii de mult, alteori aproape deloc. De la caz la caz, mon cher. Nu putem generaliza.

Mersi pt felicitari :). Stai linistit, stim sa facem sondaje. Macar sondaje stim sa facem. Date recente? Sapam, sapam... :)

ZaffCat spunea...

Pana citesti, poti s-o asculti aici. Dupa parerea mea este cea mai buna distributie/interpretare. Nu stiu de ce, lipsesc cateva replici dar nu afecteaza prea mult.
http://teatrale.nobody.ro/2010/03/30/tache-ianke-si-cadar-de-victor-ion-popa/