duminică, 14 noiembrie 2010

Ce inseamna sa nu ai sef, coordonator, cap, minte si organizare

Am jucat prost. Neașteptat de prost. Noroc cu grămădarii care ne-au scos din belea cît de cît.

Și principala problemă nu o reprezintă proasta performanță a celor de pe trei sferturi, deși și asta vine să adauge la durere (Vlaicu, de exemplu, a fost jenant de nesigur pe el). Principala problemă este acolo unde se strică lucrurile de obicei, motivul pentru care se dă rasol în toate și în toți, indiferent de domeniu: lipsa de viziune. Lipsa de strategie. Lipsa de coordonare. Organizarea, adicătelea.

Ieri, la Montevideo, am avut o echipă bezmetică, fără conducător de joc, fără un cap limpede care să citească repede situația din teren și să decidă în acele fracțiuni de secundă hotărîtoare: "Acum șutăm și degajăm, să cîștigăm teren", "Acum dăm drumul pe trei sferturi", "Acum continuăm pe grămadă", "Hai, încă o mermeleală, încă două momente de fixare și pe urmă facem o aroganță de fentă pe partea închisă", "Stai că nu ne merge tușa, evităm atunci tușele și păstrăm mingea" și alte chestii de-astea pe care mai ales uvertura și în subsidiar și demiul trebuie să le facă.

Ei bine, noi n-am avut uvertură în acel meci. Căpitan de echipă am avut, bravo Socoale, dar căpitan de gîndire și de creer nu. Și atunci de-aia am jucat cum am jucat și a ieșit ce-a ieșit.

Cel mai probabil ne vom califica la Mondiale (deși deja începe să mă ia cu transpirații reci pe șira spinării, aducîndu-mi aminte de acel otrăvit meci cu Portugalia de acum vreo doi ani de zile, cînd la fel am jucat și am pierdut în ultimul minut). Însă ne vom califica de manieră rușinoasă. Și-mi pare rău de asta.



PS: Zilele astea m-am uitat, printre picături, la jocurile test de sfîrșit de an.

Am văzut o Anglie mîndră și renăscută din cenușă, bazîndu-se însă nepermis pe mult pe babalîcii de la RCW 2003 și RWC 2007.

Am văzut o Australie cam hăbăucă (aceeași problemă a coordonării jocului).

Am văzut o Nouă Zeelandă care a strivit sărmana Scoție, le-a dat cu Murrayfieldul în cap și le-a înfipt șapte (șap-te) eseuri în freză, de nici n-au apucat scoțienii să horcăie în jungher.

Am văzut un Sonny Bill Williams care vine să-și clameze locul în echipa All Blacks cu mare panaș, fiind desemnat jucătorul meciului – o adevărată forță a naturii, un jucător de trei sferturi care poate la fel de natural să joace și flanker, această îmbinare de forță și de viteză cu care neo-zeelandezii ne-au obișnuit în ultimul timp pe trei sferturi, că nici nu știi ce e jucătorul ăla: pe înaintare? pe trei sferturi?

Am văzut o primă repriză cu o Țara Galilor exuberantă și sigură pe ea și creativă, așa cum ne place să o vedem (Țara Galilor e echipa mea preferată din emisfera nordică), jucînd pe degete o Africa de Sud obosită și fără mulți titulari – ca pe urmă să aflu cu surprindere că Africa de Sud a revenit în a doua repriză și le-a suflat galezilor meciul de sub nas, la cîteva puncte.

Am auzit / citit că Irlanda a gîfîit în fața celor din Samoa, mai-mai să piardă meciul – altă victorie fără glorie.

În orice caz, emisfera sudică deocamdată rulează fin și scoate în evidență diferența de pricepere, de viteză, de creativitate. Semn rău pentru europeni pentru anul care vine.



9 comentarii:

Unknown spunea...

sanatate, virtute si bafta in 17 noiembrie! nu stiam valoarea celestilor la rugby, dar jocul prost cu rezultat bun dau sperante pentru inca un mondial.

will you share the light si pe sportibus? :)

Turambar spunea...

E OK. Mersi pt propunere. Il iei tu de aici? Cum facem?

:) :friends:

Unknown spunea...

p.s. rusinos-nerusinos... in mod normal da, si mie mi se pune un nod in gat; in cazul de fata insa (si nevazand meciul, ca n-am gsptv), ma gandesc la vorba lui udi elăn: the most important thing is to show up... macar sa ne treaca fiori neozeelandeze, zic.

Unknown spunea...

a mers, multam'! nu stiam daca o sa mearga si embeduitul pozelor, dar a functionat. a propos de poze - sa nu fie vreo problema de drepturi, etc.
in case of doubt, poate se gaseste ceva pe picapp.com
cheers!

fly-half spunea...

Si eu m-am gandit tot la meciul cu Portugalia...sa speram ca nu va fi la fel, ar fi chiar o catastrofa sa nu ne calificam la RWC.

De ce crezi ca mizeaza Anglia prea mult pe veterani? in afara de Moody n-a fost pe teren niciun titular din echipa RWC 2003 (Tindall era rezerva in 2003 iar Simon Shaw si Thompson au fost rezerve ieri).
Apoi dintre "batrani" au mai fost Sheridan, Easter si Cueto, dar au in jur de 30-32 de ani, deci merge ;-)
Au fost multi tineri care au jucat chiar bine: Youngs, Flood, Cole, Ashton, Hartley.
Pana la anu' mai este, eu n-as ingropa de pe acum sansele nordicilor, stai sa vedem cum va juca Franta, Wales ai tai au pierdut greu cu campionii mondiali care nu se regasesc in joc (pun pariu ca-i bat englezii "mei" peste 2 saptamani pe Twickenham)

fly-half spunea...

PS Chiar mi s-a parut ca dimpotriva, Jonno a mizat de data asta pe mai multi tineri decat o face de obicei. Trebuie totusi sa ai in teren si ceva oameni cu experienta ;-)

PS2 Sonny Bill e fantastic, il stiu de anu' trecut cand juca la Toulon. Jucator de League, deh (ca si Ashton) ;-)

Turambar spunea...

@ Explorish: mersi pt preluare. Nu stiu ce sa zic cu pozele alea. Eu pur si simplu le-am luat cu copy-paste: atita timp cit nu fac bani din blogul asta, nu cred ca infringez vreo sensibilitate pecuniara. :) :wink:

@ Fly-Half: Hmmm. Tinind cont ca din 2003 pina acum sint 7 ani si la anul 8, ar cam fi fost cazul sa aiba o echipa in care babalicii sa fie exceptia. Mie mi s-a parut ca au fost prea multi la apel. Mi-a placut la nebunie cum a jucat Cueto, btw.

Flood? Da: sigur pe el. Cealalta aripa de asemenea - stralucitoare (desi spre sfirsitul meciului, daca isi tinea cumpatul si ridica un pic capul din pamint, putea sa dea o pasa la interior si sa mai fie un eseu, ca avea sustinerea linga el).

Mi-a parut rau de Wales. In ultimul timp numai dude de-astea pe sfirsit de meci dau. Nu reusesc sa intre intr-o forma de joc predictibila. Cind ingeri, cind demoni.

Anglia? Never. Respect da, iubire niciodata. Mama lor de imperialisti care au asuprit celtii atitea sute de ani. Huooo! Vikingilor! Saxonilor! Nemtzilor.

:) :wink:

Traian spunea...

Lasati domnu' ca trebuie sa aibe si amarastenii aia de la mondiale cu cine face suta de puncte pe meci.

matusalem spunea...

Hai sa vedem si partea plina a paharului. Mai avem un meci... Doamne ajuta! :) :) :)