luni, 17 mai 2021

Medicii confirmă: valul patru în toamnă

În primăvara asta, prin martie, am făcut Covid. O formă severă. Nu știu dacă era să mor sau nu, dar eu așa am simțit la vremea respectivă. Vreo săptămînă a fost iadul pe pămînt. Nu știu dacă vreți să treceți prin asta.

Drept consecință, am deocamdată anticorpi să-mi pun și-n cap, să donez și la sărmani. Chiar și așa, la trei luni după terminarea bolii, cînd mi-au recomandat medicii, mă voi duce să mă vaccinez. Eu mă pricep la sondaje. Medicii se pricep la boli. Fiecare cu domeniul său de competență.

În ciuda acestui lucru, susțin în continuare că este o mare greșeală să obligi oamenii să se vaccineze. E o încălcare strigătoare la cer a libertății, a drepturilor individuale. Atîta timp cît cei vaccinați sînt apărați de posibila intruziune în viața lor a celor nevaccinați, pentru simplul fapt că sînt vaccinați și nu se mai îmbolnăvesc, atunci nu există nici un motiv să se restrîngă drepturile celor care, din varii motive, întemeiate au ba, hotărăsc că nu vor să se vaccineze.

Oamenii au dreptul la libertate. Inclusiv la acel fel tîmpit de libertate iresponsabilă. Să fumeze. Să și-o dea în venă. Să nu se vaccineze. Să-și expună corpul și mintea la tot soiul de chestii. Dacă începem să suferim de pofta de a spune celorlalți ce să facă cu viața lor, riscăm să alunecăm pe o pantă foarte, foarte urîtă.

Pe parcursul istoriei au fost suficiente cazuri în care oamenii au fost împărțiți în cetățeni de rangul întîi și cetățeni de rang secund. În purtători de stele galbene și în oameni care n-au voie să meargă în autobuz decît în spate. Nu mai e cazul să mai trecem prin astfel de abuzuri.

Știu, tentația e mare. Statul are ditamai bîta în mînă cu care poate să-și proiecteze puterea. Dar cu atît mai mult statul trebuie să se abțină de la această tentație fascistă, autoritariană, dictatorială. În fond și la urma urmei, evreii au fost discriminați de către naziști cu legea în mînă, chiar cu știința în mînă – mă rog, știința lor, de pe vremile alea.

Azi am fost la analize. Stînd de vorbă cu medicii, după ce ne-au luat sînge, temperatura, tensiunea, concentrația de oxigen, am ajuns inevitabil și la subiectul evoluției pandemiei Covid.

Opinia medicilor a fost una clară, fermă, fără putință de tăgadă: ei se pregătesc deja pentru următorul val, care va fi consecința răcirii vremii în toamnă și mai ales a răspîndirii variantei indiene de virus.

Pentru ei nu există “dacă” va mai fi un alt val, ci doar “cînd”. Și acest “cînd” e foarte probabil să fie prin octombrie. Valul patru. Atenție! Vorbim de un centru specializat în tratamentul Covidului, de specialiști de top în acest subiect, nu de fitecine.

Același lucru vi l-am tot spus și eu în ultimul timp, de cîteva săptămîni încoace. Același lucru îl auzeam sub formă de zvon de la tot soiul de băieți civili. Acuma mi s-a confirmat și dintr-o sursă cît se poate de profesională: medici specializați în Covid.

E clar: nu se va termina așa ușor. E clar: la toamnă vor fi din nou restricții. E clar: ăștia de la putere vă păcălesc, vă fac să credeți că e cam gata. Ne-au dat drumul din coteț pentru o băiță de vară, să dăm cîrpa jos de la gură, să mai respirăm un pic de aer curat, să ni se pară că e bine nu e rău.

Pardon. Păcăleală. Nu e bine. Pandemia continuă.

În toamnă, capu’ la fund și respirație prin cîrpă din nou. Restricții. Jandarmi. Miliție. Abuzuri. Busines as usual. Credeați că ați scăpat? Ghinion.

.

8 comentarii:

Anonim spunea...

"Acel fel tâmpit de libertate iresponsabilă"! Adica tu, dacă te-ai vaccinat esti o persoana responsabila, iar cei care nu se vaccineaza sunt"tâmpiti iredponsabili".
Nu inteleg ce cauti pe platforma asta? Aici, daca nu stii, afla ca este plin de iresponsabili si de tâmpiti care nu vor sa se vaccineze.

Anonim spunea...

Daca se pregatesc nu inseamna ca si-au calculat ei ca trebuie sa se pregateasca, se poate sa se pregateasca pentru ca asa a venit de sus. Ca si cu scoala online, pregatirile au inceput inainte sa se stie ca vom avea scoala online. Si nu, nu e cazul sa acuzam guvernul de competenta ci ca si ei primesc circulare de undeva.

mariusmioc spunea...

Problema e politică, nu medicală. Trebuie să scăpăm de politicienii care au susținut minciuna covid. Vaccinurile sînt doar o schemă de jefuire a banilor contribuabililor. Văd că ți-au spus și medicii că degeaba e vaccinarea, că la toamnă va veni un alt val, dar tu tot nu pricepi și participi la mascaradă. Eu am spus-o din prima zi cînd a început vaccinarea anticovid în România (27 decembrie 2020): „Abia a apărut vaccinul și s-a anunțat o nouă tulpină de covid. Au pretext să spună că vaccinul e ineficient fiindcă e noua tulpină de covid, nu aia veche”. https://mariusmioc.wordpress.com/2020/12/30/miting-pentru-libertate-timisoara-27-decembrie-2020-abia-a-aparut-acest-vaccin-si-s-a-anuntat-ca-a-aparut-o-noua-tulpina-de-covid-au-pretext-sa-spuna-daca-vaccinul-este-ineficient-ca-e-ineficien/

Anonim spunea...

Daca ai facut covid in primavara si ai si anticorpi sa dai la altii, chiar ca nu era cazul sa te vaccinezi...dar fiecare face ce crede. Dupa ce ai facut o gripa, la cat timp o faci pe urmatoarea? Eu, cam la 15-20 de ani. E cazul sa ma vaccinez anual antigripal?... Ca vine al enspelea val in toamna ... o fi venind, ce stiu eu?! Insa din ce in ce mai multi suntem imunizati, trecand prin boala, basca eventual si vaccinatii -desi nu cred ca e cazul sa punem baza pe ei- asa ca din ce in ce, valurile o sa fie mai calme.

Anonim spunea...

Nu stiu daca Turambar vrea, dar eu il vreau pe Ceausescu inapoi si spun ca oamenii normali au fost prostiti cand l-au dat jos in decembrie 1989. Oamenii au fost ca si astazi naivi, au fost ca si crestinul ala care are o nevasta care a pus ochii pe un vecin frumos si asta prost a refuzat sa o fugareasca si pe ea prin ograda, asa cum a facut cu toate celelalte vecine si prietene de-ale ei.
Ea muiere pacatoasa, il face pe saracul crestin prostit de gura ei, sa se certe cu vecinul pentru toate fleacurile, cateodata gainile zboara si peste gard si vaca mai intra in porumb.
Binenteles ca imperialistii sunt principali vinovatii, ei au avut mijloacele si cunostintele sa o faca, iar fostul judecător Ion Popa explica in cartea sa si pe intelesul tuturor, sistemul folosit.
Nimic nu este nou sub soare, de-a lungul istoriei mecanismele au fost probate, verificate si inbunatatite pe toate continentele. Au fost intodeauna folosite slabiciunile bastinasilor, iar atunci cand s-a nasolit treaba au plecat fara sa se uite in urma.
Nu stiu daca ati vazut emisiunea tv in care oameni care traiesc in padure, la mare distanta de civilizatie, sunt invitati intr-un mare oras, acolo sunt invitati de regi sau presedinti si care le prezinta personal palatele lor, Paris si Londra spre exemplu.
Ei au fost invitati la Elysee Palace, cand era Sarkozy presedinte si in ultima zi au vizitat Turnul Eiffel noaptea. Oamenii dintr-un trib din padurile tropicale, spuneau cam asa,
vedeti de ce vin sa ne taie padurile si sa fure tot de la noi, sa constuiasca asta si aratau spre Paris-ul vazut din Turnul Eiffel.
Din pacate pentru noi oamenii normali viata ramane neschimbata, un fel de sclavi moderni care merg in concediu.
Noi romanii am avut de-a lungul timpului tot felul de eroi, astazi ne sunt medicii eroi, cat se mai lauda ei pe la televizor si nu este nici un "revolutionar" din presa care sa nu ii promovat. Pana si Cristoiu m-a innebunit cu Marinescu ala si doamne cat ma enerveaza fata lu' zugrav aia.
Turambar dvs aveti o viata mai buna ca noi saracii, din cand in cand sunteti invitat la petrecerile lor si acolo raman firimituri care pot satura un sat intreg. Eu in locul lor v-as taia din firimituri, le c-am dati cu sapa in cap pe aicea pe blog.

Anonim spunea...

Valul 4 la toamna ? Manusa pt paganii care ne conduc , vor putea sa interzica din nou pelerinajele BOR la Sf Paraschiva si Sf Dtru.

Anonim spunea...

La fel si eu , am avut o forma severă de boală. Ma voi vaccina , desi cred ca acum ca suntem intr-un anotimp calduros, vaccinul , nu-si mai are rostul. Virusul oricum isi pierde puterea, prin faptul ca ,se evaporă mult mai repede, stam un timp mai redus in interior...

Unknown spunea...

Daca e o noua tulpina iar vaccinul e pe alea vechi... Mmm???