vineri, 4 iunie 2010

Romania: Durata medie a vietii

Ca raspuns la intrebarile puse de Shadow aici.
Deci sa nu va mai aud. Ca prea e lumea asta plina de prapastiosi de servici. Ca murim. Ca facem. Ca dregem. Catastrofa. Valeu, muica: apocalipsa. Sfirsitu lumii. Sa fugim! Ne maninca!

Tinetzi minte trei cuvinte: criza sau nu, Romania nu a mai avut niciodata o asemenea calitate a vietii ca anii astia pe care ii traim noi aici, acum (indiferent de cine e la guvernare, ca sa nu ziceti ca tin cu ursu).

Mama voastra de jurnalisti biasati si isterici si tristi... :(

Sursa: INSSE, Anuarul statistic 2008, Cap. 2: Populatia, Tabel 2.20

PS: Nu, nu am Anuarul Statistic 2009 (cel mai recent). Am mai fi pus doar un punct la serie. Asta este tot ce am mai recent la dispozitie. Date mai recente, in afara de inca acel punct, nu egzista. Sa nu incepetzi: da, dar stai sa vezi ce moare lumea zilele astea, sub dictatorii astia...

1. Urban vs Rural


2. Masculin vs Feminin


3. Urban vs Rural vs Masculin vs Feminin


21 comentarii:

alinutza spunea...

Acum ca am vazut statisticile sunt linistita . Mai am de trait tzspe ani ( in medie) si tzspe ani plus ceva ca-s muiere din mediul urban.
Astept totusi si datele pe anul 2008!

Anonim spunea...

Graficul prezinta media varstei mortii in anii respectivi sau speranta de viata? Scuze daca e o intrebare stupida, sunt doar un profan...

Anca spunea...

Sa vezi si sa nu crezi...

Anonim spunea...

Deci mergem inainte si in sus.

Adrian Năstase spunea...

Uite, vezi? Statistica nu minte. Ştie Băsescu ce spune: pensionarii ăia nesimţiţi trăiesc din ce în ce mai mult, sug sângele poporului şi duc economia de râpă. D'aia trebuie să le taie banii de medicamente, ca să iasă mai repede din plată.

Turambar spunea...

Vezi ca stii?

PS: Cum Dumnezeu poti sa ai un asemenea nick?

:blink:

Turambar spunea...

@ Anonim: Speranta de viata

Adrian Năstase spunea...

Simplu: nu e nick, aşa scrie la buletin.

Turambar spunea...

Si cum a fost cind erai prim-ministrul Romaniei?

:rofl:

cersetorul de statistici spunea...

Ceva nu imi place la aceste statistici desi, daca ar trebui sa pariez pe niste statistici demografice - de sanatate in tara asta nu as paria decat pe mortalitatea generala, nu si pe cea specifica pe boli, care este biasata de modul de clasificare a decesului.Dar asta este o alta poveste. Cand am timp voi sapa si eu in statistici si formulele adiacente caci ceva nu este in regula. Din ce sa ne creasca speranta media de viata atat de mult? Nu vad din ce, caci serviciile sanitare s-au alterat in ultimii ani. Nu s-a modificat stilul de viata, (fumat, alcool, etc.) Cu preventia primara et co. mai usor pe scari. Poate doar marginal sa fi contribuit favorabil noile medicamente, dar nici asta nu explica si ruralul, a carei accesibilitate este f mica. Ceva este putred in Danemarca.

cersetorul de statistici spunea...

P.S.Singurul lucru pe care il facem relativ bine in tara asta este sa ne numaram mortii. Macar nu suntem ca indienii, care isi estimeaza mortalitatea pe baza de studii, ci nu prin inregistrarea cazurilor de deces. Hai este totusi bine la Romanica!

carbon14 spunea...

Uite unul ne=prapastios. Deci existi :)

Adrian Năstase spunea...

"Spirite de glumă". Proaste, din SR-ul meu.

impricinatul spunea...

rugam comparatie cu durata medie din F, UK, D, A, S, DK, N, SW etc.
ca sa stim unde mama dracu suntem!

John Galt spunea...

Las-o nene, s-a inventat penicilina, ecograful, tomograful, mai nou exista elicoptere care duc la spital baieti care isi rup o mana.

Compari mere cu pere.

cersetorul de statistici spunea...

@impricinatul
ceea ce te intereseaza (si mai mult de cat atat) poti gasi aici: www.gapminder.org.
Pentru convenienta, link-ul complet este mai jos. SElectati tarile dorite in meniul din dreapta, and there you are. Enjoy!

http://www.gapminder.org/world/#$majorMode=chart$is;shi=t;ly=2003;lb=f;il=t;fs=11;al=30;stl=t;st=t;nsl=t;se=t$wst;tts=C$ts;sp=5.59290322580644;ti=2009$zpv;v=1$inc_x;mmid=XCOORDS;iid=phAwcNAVuyj1jiMAkmq1iMg;by=ind$inc_y;mmid=YCOORDS;iid=phAwcNAVuyj2tPLxKvvnNPA;by=ind$inc_s;uniValue=8.21;iid=phAwcNAVuyj0XOoBL%5Fn5tAQ;by=ind$inc_c;uniValue=255;gid=CATID0;by=grp$map_x;scale=log;dataMin=269;dataMax=119849$map_y;scale=lin;dataMin=12;dataMax=83$map_s;sma=49;smi=2.65$cd;bd=0$inds=;example=75

@John Gault: este preferabil sa nu ne pronuntam pe teme si domenii pe care nu le stapanim.

cersetorul de statistici spunea...

P.S: Acelasi lucru, dar printr-un link mai putin complicat decat cel oferit initial: www.bit.ly/aUID7e

John Galt spunea...

Cersetorule, daca imi spui cine a pus prima data pe "netul romanesc" primul link cu Hans Rosling si gapminder-ul lui (sau unde), ai o bere. :D

(asta ca sa nu-ti zic mai mult :P)

Si da, ar fi preferabil ca in unele chestii sa-ti dai cu parerea dupa ce obtii un soi de certificare internationala. :P

cersetorul de statistici spunea...

@ J.G.: Un pahar de vin rosu la masa nu refuz, dar bere nu servesc. Multumesc. Eu opinez (desi nefundamentat stiintific din cate stiu eu) ca berea prosteste, si mai cred ca daca barbatii din tara asta ar bea mai putin in general, tarishoara ar fi mai ferita de deciziile gresite care ii distrug prezentul si viitorul. Asa ca, mai usor cu berea, zic eu. Cat despre Prof. H. Roslin, nu inteleg ideea, nu te privea acel comentariu. NU este nevoie sa te ataci pe aceasta tema. My advice: fii fericit ca l-ai postat pe Roslin cand, unde si cum zici mata, uita-te in oglinda si felicita-te, daca asta te bucura!

Polemica este de altfel mediocra asa ca iti las site-ul sa comentezi ce si cat doresti, domnul meu. I am out of here. Nu de alta, dar nu imi plac autistii si infatuatii care nu cunosc valoarea schimbului de idei.

P.S. FYI, am chiar 2+ 1/2 "certificari internationale" pe bune, de pe ambele parti ale Oceanului Atlantic - partea sa nordica, of course.

P.P.S. Scuze Turambar pentru ca ti-am 'admonestat' cititorul. Succes in continuare cu blogul dvs.

Turambar spunea...

@ Impricinatul et co: gata. Courtesy of linkul dat de Cersetorul de statistici, puteti sa vedeti grafice comparative aici

http://turambarr.blogspot.com/2010/06/romania-durata-medie-vietii-vs-world.html

@ Cersetorul de statistici: nema problema, cetatzene. Nu ma supar. Sfatul meu: nu te supara nici tu. Asa este John Galt: mai exaltat in capitalismul sau niesztchean (damn it, niciodata n-am stiut cum se scrie numele exaltatului asta). Deci dupa primele cinci contre si sapte admonestari inutile fie abandonezi site-ul pe unde umbla JG (ar fi pacat - de ce sa nu mai vii pe aici?), fie ii dai un mouse de banare, fie te inveti cu el cum se invatza tzaranu cu grindina: cu resemnare si cu o oarecare sagalnicie.

Deci lasa-l, ca e bun la casa omului sa bata comunisti. Si nu te mai ataca si tu atit, ca toti sintem plini de pacate, dupa cum spunea preafericitul Teoctist in prelegerea tinuta in sala 666 zilele trecute.

:) :friends:

Turambar spunea...

PPS: @ Cersetorul de statistici: mersi pt link. Uitasem de Gapminder. Si da, John Galt ne-a dat si el mai demult cam aceeasi referinta. Deci si tu ai dreptate, si el are dreptate, si eu am dreptate, si Maica Teresa are dreptate: e multa suferinta in lume si voi veniti sa mai adaugati o picatura la rezervor.

:) :wink: