Unii dintre voi știți probabil că înainte să fiu sondajologist și înțelept și bătrîn și cu chelie și cu burtă și cu...
Nope. Scratch that. N-am început bine. De fapt, am început printr-o dezinformare, mama noastră cu sondajele noastre și cu blogurile care dezinformăm publicu' telespectator. De fapt, nu mai am nici burtă, nici chelie. Burta am dat-o jos, chelia mi-au furat-o în parcare la Mall, că am lăsat mașina neîncuiată. Așa îmi trebuie dacă nu sînt atent cu lucrurile mele.
De fapt, sînt o mîndrețe de flăcău înalt, frumos, blond cu ochi albaștri, cu pectoralii bine dezvoltați, cu pătrățele estetice pe burtă (mi le-au desenat cu markerul roz Andra și cu Marta aseară, cînd am venit beat acasă), chiar mi-am ras și mustața și acum semăn vag cu...
Deci unde rămăsesem?
Aha. Deci înainte să fiu eu cu sondajele, eram tot cu sondajele, cu cifrili și cu statisticili, dar de partea cealantă a lanțului trofic. Cum ar veni, primeam, nu dădeam. Dădeam și eu mai departe, evident, însă de manieră prelucrată. Materia brută, organică, proaspătă și fluidă, o primeam de alții.
...Ia stai un pic. Ia opriți-vă un pic din citit, că aud pe unii pe-acolo prin spatele clasei cum se rîde prin hlizire. Hei, alo! Ce-i aici? Cinematograf sau blog? Stați să lămurim termenii, să nu creem confuzii. Deci dacă v-ați gîndit la ce nu m-am gîndit eu, repet: la ce NU m-am gîndit eu, atunci să vă fie rușine la șoriciu obrazului. Rușiniiiicăăă! Rușiniiicăăăă!
Deci e simplu, fără innuendo. Deci este vorba despre date statistice.
Ele sînt proaspete, că sînt generate în fiecare zi. Ele sînt fluide, pentru că în fiecare minut se schimbă. Ele sînt organice, pentru că dau seamă despre respirația unui mare animal, societatea românească. Ele sînt brute în sensul că sînt la prima mînă, înainte să le învîrtim, agregăm, flexurăm, excelizăm, powerpointizăm și prezentăm la menejement și la producători, să nu uităm producătorii, știți cum era cîntecu: Iubiți și producătorii vagabonzi...
Deci aha. Deci v-ați prins despre ce e vorba în propoziție, nu?
Știam eu că în cele din urmă vă prindeți, că sînteți băieți dăștepți (și fete, evident, să nu uităm fetele care în general sînt mai dăștepte și mai date dracu decît noi în acest caz). Evident că sînteți dăștepți, că altminteri în această branșă intensă și dășteaptă și isterică și proficientă și pricepută și arogantă și complicată și eficientă și generatoare de plus valoare ați avea lifespanu și probabilitatea de supraviețuire a unui occidental scăpat în bazinu cu crocodili, a unui fulg într-un cuptor încins.
Deci v-ați prins. Cine nu s-a prins, e rugat să părăsească blogu' lu' Turambar în acest moment, să se ducă să facă trafic la Zoso, mama lui de blogger, că prea are traficu mare. Restul, evident că v-ați dat seama că e vorba despre măsurarea audiențelor TV, și nu despre ce v-ați gîndit unii dintre voi și eu în nici un caz. Repet: în nici un caz.
Da, da. Despre măsurarea audienței este vorba în propoziție. Despre ratinguri. Despre șerpișori. Despre liniuțele și despre tabelele alea care fac viața, fericirea, tristețea, nopțile nedormite, ședințele, banu, sudoarea, grilele de programe, merțanu și preinfarctu la vreo aprox. 10 mii de oameni din România asta. În televiziuni, în agenții, la clienți.
Cît a făcut emisiunea X aseară? Fă-mi și mie te rog afinitățile pe Femei căsătorite, 25-54, din București, la emisiunea Y. Da' repede, că am întîlnire cu un client peste o oră. Poți să construiești și un target separat, de mirese? Cum a evoluat slotul de Day Time în ultimii doi ani? Cine e mai tare: RRR sau AAA? Cîte GRP-uri a făcut campania Z? Fă-mi un Reach 3+ pe campania YYY la televiziunea XXX... ăăăă, pardon, ȚȚȚ, pe ultima lună. Dar Reachul total cît e? Cîți bani au băgat ăia din industria conservelor de mazăre anul ăsta? Dar ăia cu asigurările, au dat banii? Lasă că le facem o campanie media de responsabilizare socială mama lor de zgîrciți, dacă nu vor să-și facă reclamă la noi. Cîți bani au făcut igreculeștii anul ăsta? Dar comparativ cu ultimii cinci ani? Cît e TTV-ul vara? Dar iarna? Unde? În Prime Time, evident, ce te uiți așa la mine?
Cînd le vrei?
Ieri, evident. Ce te uiți așa la mine? Ieri. Mă grăbesc. Am nevoie de ele. Nu le-ai terminat deja?
Deci, doamnelor și domnilor, stimați crizați și calculatorizați și Infosyzați și menegerizați și mediaplannizați și vedetizați și vînzătorizați, vă propun să discutăm aplicat despre mama lu' audiența TV.
Adică despre ARMA, evident. Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor.
Vă propun să vizionați cu mare vizionare și cu adînc respect, curiozitate, interes și perseverență noul site ARMA, că tocmai au făcut curățenie, au dat cu mătura și cu aspiratoru, au scuturat preșurile, au văruit cu vopsea cu silicon, de-aia care se întinde și acoperă uniform suprafețele, de vedem noi la reclamele care au întotdeauna dreptate, și și-au făcut site nou.
ARMA, acest efort reușit și consecvent de asociere între parteneri altminteri deseori aflați de-o parte și de alta a baricadei interesului, a zidului concurenței.
ARMA, care reușește de aproape 10 ani de zile să servească interesul comun al punerii la dispoziție a unei monezi comune și credibile de schimb: ratingul.
ARMA, această asociație care acum se prezintă într-o nouă e-formă, mai albastră, mai plină de linkuri și de conținut și de cifre și de fapte și de comunicate.
Această ARMA care acum are un nou site, pe care vi-l recomand spre consultare și citire și continuă uimire (se admit și ușoare expletive în registru admirativ, dar nu mai mult).
Această ARMA care într-o vreme mi-a mîncat tinerețea și sufletul, iar acum îmi răscolește amintirile, că-mi și vine să plîng cînd mă gîndesc ce tînăr și frumos și plin de viitor și de viață și de vlagă și....
Pardon. Să nu ne lăsăm duși de valul efuziunilor nostalgioase. Sîntem și noi niște oameni, dar totuși. Să nu facem o emisiune TV dintr-o biată experiență personală, că doar nu sîntem la Din Dragoste.
Ceeee? Au anulat-o prin terminare prin cancelare? Ce oameni, dom'le. Ce vremuri în schimbare. Să nu-mi spuneți că nici Surprize Surprize? Cuuuum? Și eu unde mă duc să-mi mai povestesc experiențele din tinerețea mea profesională, să plîng și să mă îmbrățișez în lacrimi cu Mișu și cu Lucia și cu domnu' Jun...?
Pardon. Scratch that. Doar cu Mișu și cu Lucia. Nici măcar nu am pomenit numele acela care începe cu J și...
...Și apropo: uitați de chestia aia pe care v-o zicea mai înainte cu "ce tînăr și ce frumos și...". Și acuma sînt tînăr și frumos și alea alea, completați voi cu atributele pozitive evident asociate cu Turambar, doar că acuma fac sondaje, nu primesc sondaje spre prelucrare. Sînt, cum ar veni, de partea cealaltă a fluxului de predare – primire. În rest, la fel, ba chiar și mai bine, ca să nu mai vorbim că sînt blond cu ochi albaștri înalt cu pectoralii bine...
Unde rămăsesem?
A, da. La ARMA. Deci e simplu. Faceți click și vă duceți și vizitați site-ul ARMA. Ce mama naibii atîta vorbărie pentru un lucru atît de simplu și de elementar și de interesant și de util societății și minții voastre de oameni dăștepți? Ce naiba pierdeți fraților timp pe blogurile astea inutile, în loc să munciți și să dați patriei cît mai multe ratinguri și gerepeuri? Șefu' vostru știe că voi stați pe blogu' lu' Turambar, în loc să-i creați plus-valoare sub formă de grafice și de bani?
Ia, hai, la muncă, nu la pierdut timpu' la nasolu' ăsta care orișicum, nici nu mai știe că Din Dragoste nu mai este în Prime Time. Cuuum? Nici Vacanța Mare nu mai este la Pro TV? Înseamnă atunci că Divertis-ul pe slotul ăla orar rupe tot. Cuuuum? Divertis a plecat de la Antena? Cuuuum? La Pro TV? Doamne Dumnezeule care nu exiști, păi ăsta este sfîrșitul lumii. Asta e apocalipsa, maică. Unde o să ajungem în ritmul ăsta? În ce hal a ajuns lumea asta, o cloacă de dezmăț și de impredictibilitate.
...Dar măcar pe Elodia, pe Elodia au găsit-o?
:)
Deci rămîne cum am stabilit. Deci hai: aux ARMA, netoyens!
PS: V-am spus că sînt blond și înalt și cu ochi albaștri și că am niște pectorali bine dezvoltați? În caz că nu v-am spus, vă spun acum. A, și mi-am ras și mustața. În caz că nu știați...
:) :rofl: :wink:
vineri, 30 aprilie 2010
Aux ARMA, netoyens!
Scris de Turambar at 12:44
Etichete: Media / Publicitate, Media Research, Metodologie, Prieteni, Respect, Romania, Televiziune
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
12 comentarii:
Ce dragutz... Dupa BRAT, care masoara ce masoara (si mi s-a parut poetic justice ca se cheama BRAT, care in ruseshte inseamna FRATE; pai, nu?), acum aud si de ARMA. Din ce in ce mai semnificativ. Si previzibil. Daca as avea mai multe vietzi si timp, as face un research pe tema subliminalul acronimelor, dar, cum nu am, itzi dau tzie conceptul gratis (ca ma impresioneaza ochii tai albastri si pectoralii bine desenatzi), poate scotzi ceva din dinsul.
Introducerea a fost atat de hipnotica, incat evident ca am citit Materia burtă, organică, proaspătă și fluidă, o primeam de la alții. =))
Other than that, cel mai important e ca... pffff, TI-AI RAS MUSTATAAAAAA! Ceea ce inseamna ca tot restu' frumushatzii volumetrice si coloriforme se duce de rapa, baaaaaaai! Ai noroc numa' ca noi fiind verisori de Blogger, oricum nu mi-as putea permite o privire incestuoasa asupra-ti, da'... orisicat, sa razi tu bunaciune de mustata, mai, veru' Turambar...? Unde-ti fu capu'??! Fa-o sa creasca la loc! Mustata, bai! =))
marchons, marchons...:)
duios audiența se măsura...
@ Vera: lol. Mishteaux asocieri. Recunosc ca si eu m-am gindit la ele. Cum ar zice Dire Straits: Brothers In Arms.
:) :wink:
@ Anca: :) Nu las nici o mustatza. Vremea acelui exces de pilozitate a trecut si nu mai vine (sau, poate...)
@ Camil: :)
nostalgicule. hai sa depanam deseara sic transit gloria muntii. fara legatura cu topicul, daca zici ca nu bei, am sa iau o sticla de Lafroaig (cu "f" daca tot nu bei).
Aha. De-aia sa bei tu... Cu f de la "facuta pe fapor".
:) :p
Au si twitter si facebook:) Dar audientele alea tot in xls cu tehnical cardul ala glorios :P si doar din august 2005 :P
PS: unde gasesc un link catre ARMA? :D
Deci da. Mircea, dragostea mea, nu mai e pe TV. Elodia e de negasit, se pare ca a fost inlocuita de Udrea. Divertisul nu sparge la Pro TV. Kanal D isi baga main news la ora 19. Acasa isi revine ca bolnavul din metastaza. Realitatea a ajuns locul 3 pe piata pe urban all.Reality shows rulz again.
Si ar fi mers un Haiku legat de ARMA, fie vorba intre noi...
Acuma ca esti online cu latest news on TV, poate-om manca un mic la CT...
Cuuum? Nici pe Udrea n-au gasit-o?
:rofl:
Mici la CT? Oricind oricitzi din orice pozitzie in orice retzeta.
:) :friends:
PS: Haiku despre ARMA? Simplu:
Haiku noi la ARMA
sa vezi ratingurile cum cad.
Visul de primavara al Elodiei...
:)
Nu mai vorbiti urat, mai!
Cum sunt aia mici la CT?
De cand se fac mici in tubul de tomografie computerizata?! Deviatilor ce sunteti! :))
Neah. Mai nasol, Anca draga. Micii se fac pe laptopul incins la rosu al managerului CT. Leptopul se incinge pentru ca a micut invirte multe multe date, de-i da RAM-ul peste cap si be micut pentru ca patronu nerecunoscator nu i-a schimbat leptopu analistului de cercetare inca de pe vremea de dinainte de criza TV. adica dintotdeauna, ca televiziunile sint tot timpul in criza.
Alaturi de leptop, linga flipchart, un foc mic facut pe mocheta perpeleshte un mistrelutz la rotisor, primit shpaga de la cei de la National Geographics sa le creshtem ratingurile. Au dat cu jeepul peste el in padurea Letea, cind faceau documentarul acela cu rezervatziile naturale primejduite din Romania.
:rofl:
Cat de frumos ti-ai dat tu drumul daca te-am stimulat, older kid. (Ti-ai dat drumul la scris, bai! =)) )
Trimiteți un comentariu