Zice ca Mandrutza si Stoiceasca nu vor mai prezenta stirile. Pentru marea majoritate a trairistilor tabloizi, asta este principala stire. Pentru unii dintre noi, insa, principala propozitie din aceasta stire nu e nici ca unii pleaca sau ca altii vin. Lasam asta spre crunta tocare la blogurile tabloide. Pentru noi, elitishtii ashtia telectuali si trishti, fraza cheie din propozitzia articolului cu pricina este urmatoarea:
Sub sloganul "Stiri ca’n viata", noul Observator va miza mai putin pe senzational, "punand accentul pe informatia pura si autentica din spatele evenimentelor care afecteaza zilnic viata romanilor".
'Opa! Hai, nu zau? Taci, ca s-a trezit vidra. S-a luminat la marketing veveritza. S-a intors ursu pe partea cealalta a strategiei de programare si de content.
Aha. Deci, cum ar veni, v-atz chinuit mai mult de 10 ani sa fiti un copycat la stralucitorii de la Pro si in toti aceshti ani v-ati suparat ca de ce e ratingurile unde e. Uite de-aia erau unde e. Acum, in al treishpelea ceas, v-ati hotarat sa va diferentziatzi. Ca second fiddle e doar second fiddle si mai bine va croitzi o nisha a voastra. Grea, e adevarat, pentru ca e nevoie de multa consecventza si strangere din dintzi sa creezi publicul pentru asa ceva, insa a ta, nu una deja ocupata in mintea oamenilor de altii.
Buuuun. Si acum vine fraza conclusiva: nevoia invatza pe om. Lehamitea invatza pe om. Suferintza invatza pe om. Cand ajunge funia la os, de-abia atunci te schimbi. Sa stiti voi, dragi cititori, ca doar astea invatza pe om, doar suferinta si durerea, si nu gandirea anticipativa sau strategia. Alea cu strategia sunt exceptii de la regula. In rest, si in televiziune, si in politica, si in facut pufuleti, lumea care ia decizii nu prea tine cont de consultanta si de idei si de the big picture, ci de cum considera ei mai bine ca e cazul sa se intample. Singura maniera de calibrare a activitatii este aia dureroasa si plina de suferinta, cunoscuta in literatura de specialitate botanica drept metoda trial-and-error.
Imi permit sa-mi dau cu parerea pe subiect pentru ca stiu despre ce este vorba in propozitie. Pentru ca lucrurile astea se stiau si s-au spus de ceva timp in lumea televiziunilor generaliste romane, si la Antena 1, si in alte parti. Imi amintesc discutii incinse despre nevoia de altceva (natural, normal, mult alb, simplu), propuneri respinse cu dispretz de aia care stiau ei mai bine. Si pe urma a venit Pro-ul si nu a oferit natural, normal, dar a mai taiat din albastrul ala si l-a facut mai luminos. Sau despre cercetarile pe atribute privind principalele televiziuni din Romania, unde fix despre asta era vorba in discutie. Dar ei nu si nu. Mergem pe calea cea batatorita, doar ca trebuie sa facem si mai bine, cu si mai multa sudoare, sa facem 110% cat fac ceilalti. Ba nu, 120%. In loc sa-ti croiesti nisa proprie, unde sa fii primul in mintea consumatorului (pozitionare, bre marketing care nu este, pozitionare), nu e mai comod, dar si mai putin productiv sa tii urmele, jgheantzurile deja taiate pe poteca padurii televizate?
Iete ca acum, ca s-a schimbat Matiescu cu Alexandrescu, vad ca se schimba si gandirea de ansamblu. Sa vedem ce iese. Dupa cum spuneam: mintea strategului cea de pe urma.
joi, 11 februarie 2010
Mintea strategului cea de pe urma
Scris de Turambar at 08:39
Etichete: Antena 1, Marketing, Media / Publicitate, Media Research, Romania, Televiziune
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
15 comentarii:
și eu care nu știam cine prezintă Observatorul pe Antenă. mă simt ca un ignorant trăind pe sub pământ..
Hai domle, sa fim seriosi. Ce nisa, ce incercari, ce erori. N-are mogulul bani, scoate doi si baga unul. :-)
:) Cinicule
:p
Si io simtzesc ca Dan are ceva dreptate. Mi se mai pare si ca a trecut (pe moment) era 'glamour', si se vor promova elemente mai normale, mai modeste, mai fara fitze. (O sa tre sa-si retraineze si hairstailishtii si meicap artistii si sa doneze toate decolteurile). Ca sa se alinieze la saracie si la moodul de criza, pina una-alta. A bon entendeur...
(PS - as fi preferat explicatzia ta, ar fi ceva pozitiv, dar nu prea crez ca umbla la substantza din motivatzie corecta).
Eu tare ma tem ca acea declaratie a producatorului este doar praf in ochi. Adica sincer nu cred ca Observatorul va schimba ceva la nivel practic.
@ Vera: stii cum spunea rabinu? Si tu ai dreptate, si eu am dreptate. Toata lumea are dreptate. Doar Dan Selaru nu are cum sa aiba dreptate, pentru ca asta ar fi prea de tot. Dan nu are niciodata dreptate (cu exceptia momentelor cand are dreptate)
:)
@ Dan Patrascu: E posibil. E posibil sa fie doar o perdea de fum de PR de hai sa ne bagam si noi un pic in seama. S-ar putea sa ai si tu dreptate. Insa vezi ca ai niste evenimente conexe (de gen schimbat shefu executiv) care reprezinta indicii de "hai sa schimbam carutza, ca de-aia sunt shef nou"
Am dreptate doar atunci cand lumea spune ca n-am da-i procesul dinamic si am dreptate m-ai tarziu, cand uita lumea ca am avut dreptate. Clar? :-)
mai
Hegel scrie pa fruntea ta cand te trezeshti dimineatza cu fatza mototolita de efortul somnului genial in cretzuri pline de semnificatzie hermeneutico-dialectica
:) :rofl:
Si leu dar si tigru, ce pana mea.
lol. that's the spirit. that's the spirit, mate. keep walking, tigrule. nu te lasa. da-le la semantica. cu uppercutu la morala. mama lor...
:)
Matiescu e acum director general..dupa ce a fost executiv..iar Alexandrescu e noul director executiv !
nene, au venit americanii
http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20100211&pagina=99&articol=24476
Lupu-si schimba parul ...
@ Savu: txs
@ Molie: he. he he. stiam si eu :)
@ Matusalem: mda. si eu simt cam acelashi lucru in glanda pineala
:)
Trimiteți un comentariu