Nu va mai chinuiti sa facetzi trafic pe la varii blogorizatzi mai mult sau mai putini inocenti. Il gasiti aici, la client, in deplinatatea paginilor sale publice.
PS: Ovidiu, in mod paradoxal, non-vehement si deontologic, sa stii ca are si metodologie...
PPS: Pentru profile si alte bunatatzuri gnoseologice, sa shtitzi ca shtiintza necesita sacrificii. Sacrificii de-ale sacrificante, care doare si e dureroase. Nu-i asha, Sergiu, ca nu esti dispus sa faci sacrificii, ci mai degraba asteptzi de la altzii sa se sacrifice pentru tine?
miercuri, 23 septembrie 2009
Il gasiti aici
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
17 comentarii:
Inteleg ca in aceasta seara a aparut informatia finalizarii unui recent sondaj insomar (realizat intre 14-19 septembrie), cu urmatoarele cifre:
- base - 35;
- geoana -19;
- antonescu - 18;
- oprescu - 10;
Pe restul nu-i mai enumar.
Daca informatia se confirma, inseamna ca institutele de sondaje tind sa se apropie la cifre, intrucat intre aceste cifre si cele ale voastre sunt diferente minime. Tu ai posibilitatea, pe canalele specifice breslei sociologilor,sa afli daca informatia se confirma. Am o singura rezerva fata de aceasta informatie: cum ar justifica Insomar diferenta de 10 puncte la geoana (29 in iulie, fata de 19 acum).
P.S. Ma gandeam ca un program de computer realizeaza gruparea datelor pentru identificarea profilelor si astfel nu se sacrifica nimeni. Cred mai degraba ca esantionul este prea mic si nu permite o analiza relevanta.
Rectific: antonescu - 19
Sergiu, e de lucru la profile. Itzi spun eu: bibileala. Believe me, ca tot fac de-astea.
INSOMAR? Sa vad. Sa intreb. Sa aflu. Am vazut si eu la Sutu. Pana nu triangulez, nu emit nici o judecata de valoare.
Multumesc!
Ce zici de afirmatia lui Vasile Dancu conform careia noul institut pe care il conduce face si cate doua sondaje pe zi, la nivel national...
Fii atent, Turambare, ca vin lupii tineri din urma...iar Dancu e o tanara speranta...totusi, nu il poate depasi pe Alin Teodorescu...
Hehe, da, are metodologie. Dar ce frumos era dacă în loc de exprimarea eliptică "esantion multistadial cluster cu selectie probabilista a persoanelor" ar fi fost detaliile pe care le-ai dat tu aici, antepenultimul şi penultimul paragraf. Sună un pic altfel, nu? :)
Repet şi aici ce am spus dincolo, ca să nu mai zici că am ceva cu CCSB: faţă de alte firme, CCSB stă binişor la publicarea metodologiei. Se poate însă mult mai bine. Eu nu aştept altceva decât respectarea standardelor autoasumate (recomandările ESOMAR), ca să ştiu la ce mă uit când compar ionatane cu golden...
@ Sergiu: Tz tz tz. Cata rautate la adresa tinerelor sperantze... :) :p
Doua pe zi? Hmmm. Depinde de dimensiunea call center-ului. Nu stiu daca este economic profitabil sa tii un call atat de mare. Daca externalizezi (macar si partial) poti sa faci doua pe zi. Insa eu nu am incredere in externalizare in cazul sondajelor (long story...)
@ Ovidiu: OK. O sa introduc random route si selectie aleatorie simpla si CATI si PAPI si metoda primei zile de nastere
Eu am văzut o descriere a firmei lui Dâncu, în care spune că au două call-center-uri, ceea ce ar putea să justifice ideea că fac două sondaje pe zi. Mai scria acolo că şi-au dotat reţeaua cu laptopuri, ceea ce le permite să facă sondaje PAPI/CAPI (cum se cheamă astea când trimiţi pe teren omu' cu laptopu'?) în timp record. De unde rezultă că oricine a investit în firma respectivă a avut ceva bani...
Mulţumesc pentru metodologie! Sper să urmeze exemplul şi alte firme. Evident, acum trecem la următoarea întrebarea sâcâitoare: da' chestionarul anexat la sfârşit? :P
Dancu? Da, s-au bagat bani grei. Am fost acolo acum 2 luni si arata top notch.
PAPI / CAPI / CATI / MATI / EUFROSINA? Totdeauna am urat acronimele. Cred ca cel mai bine este sa spunem "cu leptocul pe teren". Dar sa stii ca si cu leptocul pe teren te pot fura operatorii prin burtire :blink:
Chestionar? Sorry. Raspunsul din nou: nope. Atata timp cat
a) nu avem acceptul clientului
si
b) exista si o componenta non-publica a efortului de cercetare
nu pot sa fac asta.
Sorry, mate :/
PS: Oricum, formularea intrebarilor o ai mot-a-mot in titlul graficului. Tot ce este cu italic este Copy Paste din formularea intrebarii din chestionar.
Da, Dancu poate face 2 sondaje nationale zilnic (sau poate unul dar mai mare!:)). Confirm si eu, daca era nevoie, spusele lui Turambar. Institutul arata foarte, foarte profi si are un call center de circa 80-100 statii (btw., am vazut in cluj un call center cu circa 300 statii). Dar... exista si "dar"-uri in toata povestea asta! Cand primesti doua etaje de cate 120 mp moca, intamplator in show-room-ul lui Ioan Rus, cu 100k euro poti face minuni...
Stai sa vedem, ca nu start-up-ul e neaparat cel mai dificil. Ci mentinerea afacerii pe o linie de sustenabilitate / profitabilitate economica. Acum, cand e bataia peshtelui electoral, e (destul de) simplu. In vremuri mai seci, cand nu vor mai fi alegeri iar clientii comerciali vor continua strategia parcimonioasa la adresa cheltuielilor de cercetare, atunci sa vedem cum este sustenabil un call center de 80-100 de statii.
Doar sa-l bagi si la altceva decat la sondaje. Atunci da, e posibil.
Mi se pare de la sine înţeles că ditamai call-center-ul îl vor băga şi la altceva decât sondaje. Cred că noi suntem de-abia la începuturile marketingului telefonic agresiv ce se practică prin alte zări. E o pâine bună de mâncat aici, dacă tot au făcut investiţia ar fi chiar fraieri să nu scoată bani la maxim din ea. Şi putem să-i suspectăm pe Dâncu&Rus de altele, dar nu că nu s-ar pricepe la afaceri.
Partea mai urâtă a afacerii e că noua firmă a lui Dâncu probabil va da lovitura de graţie MMT-ului. Care MMT o avea el păcatele lui, dar a însemnat ceva în lumea asta a sondajelor.
Poate nu am fost eu atent pe acolo, cum a fost facut sondajul CCSB? Telefonic sau face to face?
Nu poti sa il rogi pe sutu (stiu ca nu e frumos sa te legi de numele oamenilor, dar parca prea bine i se potriveste)sa ne spuna si cateva date de la exit poll-ul ccsb si - eventual - insomar si cine va mai face? Sunt sigur ca el poate afla "pe surse" cu muuuuulta vreme inainte... ca doar e bun, stim asta de la celelalte exit poll-uri cand batea campii comic... Pacat ca sunt specimene de genul asta in presa... si mai nasol e ca ei o si definesc pe la noi...
@ Ovidiu: yup. Truer words were seldom spoken.
@ Anonim: combinata CATI + F2F (2:1)
@ Adrian: Lasa'l ma, ca mananca si gura lui o paine... :blink:
E ca e nasol cand nu stii datele de la Exit Poll? E ca in ziua aia va tremura mana si inima si sufletu sa aflatz si voi neshte cifre iaca acolo, cu treizeci de secunde mai devreme si mai valide decat ceilaintz stralucitori? Tz tz tz. Ce oameni. Ce patima. Ce interese.
Deci in cap imi vin acum in minte doo expresii stereotipizante de tip proverb:
Information is power.
Prediction is very difficult, especially when speaking about the future.
:p
Ovidiu,
Nu are cum sa dea firma lui Dancu lovitura de gratie MMT-ului. Din cateva considerente:
- MMT nu mai e dependenta de Dancu si de conexiunile sale. De 5 ani, fara aportul lui Dancu, supravietuieste asa de bine incat si-a cam triplat cifra de afaceri, conform Registrului Comertului.
- MMT are specialisti si o retea buna de personal de executie in timp ce firma lui Dancu il are... pe Dancu.
- MMT are clientela si piata pentru inca cel putin 5-6 ani. Firma lui Dancu acum isi cauta nisa, locul...
Eu as paria mai degraba ca in 2-3 ani firma lui Dancu va avea mai multe probleme decat va avea MMT.
Trimiteți un comentariu