Rep: Programele celor doua formatiuni sunt destul de asemanatoare.
C. Anastasiu: Cred ca programele nu au contat atat de mult, cel putin pana acum. Cred ca seductia electorala pune din ce in ce mai mult la lucru un alt tip de resorturi. De altfel, despre asta discuta tot mai mult psihologii, apropo de ceea ce se intampla la alegeri, si nu numai in Romania, ci si in alte tari (de pilda, recent, in Statele Unite). Voturile maselor mari de electorat sunt mai putin rationale, mai putin fundamentate pe oferte de programe si de politici. Ele tasnesc din zone mai degraba irationale, afective, in care sentimentele, atractia si credinta irepresibila, uneori simpla impresie si spectacolul sunt cele care misca voturile spre urne. Mobilizarile de simpatii electorale se "dospesc" undeva in zona asta. Conteaza foarte mult impresiile, reactiile afective, probabil anumite sentimente induse oamenilor etc., pana la reactia fata de un candidat sau altul ca prezenta fizica.
Calin Anastasiu, interviu in revista 22, 16 dec. 2004
vineri, 2 octombrie 2009
Quote of the day
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu