Subscriu din totzi porii mei de purtator de coarne primavaratec.
Hoooo, nu sariti! Nu vorbesc de aghiutza, de dracu, ci de zodia Berbecului.
In care sunt nascut si la care, in cele ce urmeaza, ma voi ruga cu toata fervoarea pe care o poate avea un ateu sceptic si degraba varsatoriu de prezumptii de validitate, falsificabilitate, repetabilitate, inter-subiectivitate si de alte chestii nashpa si nasoale pe care ne-a invatzat ereticu Popper ca ar trebui sa ne bazam mintea si telectu.
A, era sa uit: si prea cuviosu Occam. Ala care se juca cu briciu pentru sacrificiu la domni si la doamne prin vremuri si toamne (scuzati-mi deliciu dar era sa uit: "cariciu" "orificiu" "supliciu". Alta rima n-am gasit...)
Cu alte cuvinte, sa ne distram copios. :) Din capitolu "Ironia / Salveaza Romania / Si produce veselia", Brigazile Artist-Ezoterice Sacre, faza pe cartier. Astazi: cum propui o solutzie care sa puna in adevarata lumina disputa altminteri al naibii de serioasa privind introducerea obligativitatii religiei in scoli si scoaterea teoriei evolutziei din manualele de biologie, ca invatza copiii la prostii si nu-si mai face lumea cruce cand trece pe langa biserica.
Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans :(
Courtesy of Hotnews:
"Nu vrem liceu fara panaceu!"
Am primit pe adresa de email a redactiei un comunicat al unei organizatii "nerecunoscuta deocamdata de nici o institutie din Romania", intitulata GRID, care aduce argumente in sprijinul introducerii Alchimiei si Astrologiei in programa scolara. Organizatia propune si doua slogane: "Nu vrem liceu fara panaceu!" si "Nu avem scop fara horoscop!"
"In contextul dezbaterilor publice pe marginea proiectului Legii Invatamantului preuniversitar si a Pactului National pentru Educatie initiat de Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, Comunitatea GRID, infiintata in iunie 2006, neinregistrata oficial si nerecunoscuta deocamdata de nici o institutie din Romania, dar dornica sa aduca o contributie benefica la dezvoltarea societatii romanesti, propune autoritatilor competente in domeniul educatiei sa ia in considerare includerea Astrologiei si Alchimiei in programa invatamantului primar, gimnazial si liceal ca discipline cu statut similar Religiei, mentinuta in trunchiul comun al programei ca disciplina obligatorie dar optionala (sau invers).
In sprijinul acestei propuneri aducem urmatoarele argumente:
1.Astrologia si alchimia au avut intotdeauna un rol important in procesul de formare a competentelor si atitudinilor moral-sociale. Asa cum Geografia ofera cunoasterea configuratiei spatiale a Pamantului, esentiala pentru cunoasterea patriei si planetei, iar Istoria ofera cunoasterea succesiunii temporale a generatiilor umane, Astrologia ofera cunostinte deosebit de utile pentru intelegerea, interpretarea si organizarea informatiilor referitoare la personalitatea umana, activitatile umane, precum si alte probleme de interes terestru, la fel de esentiale pentru cunoasterea patriei si planetei, in timp ce Alchimia ofera o cunoastere proto-stiintifica a naturii, avand trei obiective principale: transmutatia elementelor chimice (care a condus in timp la metoda fisiunii nucleare), crearea unui panaceu (cu consecinte fundamentale in dezvoltarea domeniului farmaceutic) si obtinerea intelepciunii supreme (cu efecte incontestabile asupra evolutiei filosofiei), cunoastere ce nu poate fi decat in beneficiul patriei si planetei. Prin urmare, studiul Astrologiei si al Alchimiei nu poate lipsi din programele scolii romanesti intrucat corespunde nevoii comunitatii romanesti locale si nationale de a-si pastra bogatia si identitatea spirituala si de a transmite valori permanente tinerei generatii.
2.Contributia Astrologiei si Alchimiei la formarea si dezvoltarea tezaurului cultural national si universal nu poate fi contestata sau considerata un "fals istoric", atata vreme cat carturari de seama precum Pitagora, Platon, Aristotel, Paracelsus, Nicolaus Copernic, Galileo Galilei, Tycho Brahe, Johannes Kepler, Isaac Newton, Robert Boyle, Carl Jung sau chiar oameni ai Bisericii precum Papa Silvestru al II-lea, Sfantul Toma d'Aquino sau Roger Bacon s-au aplecat inca din cele mai vechi timpuri asupra studiului acestor discipline, punand astfel bazele stiintei moderne. Reintroducerea Astrologiei si Alchimiei in sistemul de invatamant public la nivel primar, gimnazial si liceal reprezinta, deci, un act de reparatie morala si nu o "noutate" sau o decizie pripita, redandu-se astfel unui popor eminamente metafizic dreptul de a fi el insusi prin modul de a-si educa tineretul potrivit identitatii si culturii sale firesti si constante.
3. Valorile oferite de studiul Astrologiei si al Alchimiei sunt extrem de necesare, mai ales in aceasta perioada de secularizare a societatii romanesti, intrucat ele reprezinta pentru tineri un reper spiritual esential si un liant existential intre toate cunostintele teoretice dobandite prin studiul celorlalte discipline (astronomie, anatomie, filosofie, religie, in cazul Astrologiei sau fizica, chimie, biologie si, de ce nu, economie, in cazul Alchimiei). Valorile cultivate si virtutile incurajate in cadrul orelor de Astrologie si Alchimie sunt necesare sanatatii spirituale a persoanei si a comunitatii. Asadar, predarea Astrologiei si Alchimiei in scoala are valente educationale deosebite, prin rolul lor formativ in viata tinerilor reducand efectele negative ale crizei contemporane de identitate si de orientare, propunand modele viabile de cercetare stiintifica si dezvoltare intelectuala si oferind tinerilor repere in viata de familie si in societate.
4. Cercetarile sociologice si psiho-pedagogice recente demonstreaza rolul pozitiv al educatiei astrologice si alchimice in procesul de formare a personalitatii tinerilor si, mai ales, necesitatea studierii acestor discipline inclusiv la nivelul liceului, pentru formarea unor competente si atitudini moral-sociale. Numeroase studii sociologice au aratat ca elevii din scolile romanesti isi consulta in fiecare zi horoscopul, o prezenta constanta in paginile ziarelor si in rubricile permanente ale emisiunilor matinale difuzate de toate televiziunile din Romania, inclusiv pe canalele televiziunii publice. De asemenea, principala preocupare a tinerilor din Romania este sa faca bani prin orice mijloace, inclusiv din piatra seaca. Aceste considerente impun studiul Astrologiei si Alchimiei la toate nivelele invatamantului preuniversitar ca singura solutie viabila pentru asigurarea bunastarii fizice, psihice, materiale si spirituale a tinerilor din tara noastra.
5. Considerand ca libertatea nu echivaleaza cu indiferenta fata de chestiunile spirituale, metafizice si ezoterice, ci reprezinta capacitatea omului de a alege valori spirituale care imbogatesc viata persoanei si a comunitatii umane, respingem orice forma de presiune prin care elevii sunt obligati sa urmeze orele de Astrologie si Alchimie, sa participe la intrunirile Societatii Romane de Astrologie si Ezoterism sau la manifestarile Miscarii pentru Integrare Spirituala in Absolut, deoarece educatia astrologica si alchimica trebuie asumata in mod liber, respectandu-se dorintele parintilor si copiilor. In acest sens, ne declaram in totalitate de acord cu deciziile comunitatilor locale, cu Decizia Nr.72 a Curtii Constitutionale din 18 iulie 1995 cu privire la dreptul parintilor sau tutorilor de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revine, precum si articolul 26. (3) din Declaratia Universala a Drepturilor Omului care prevede ca ?parintii au dreptul de prioritate in alegerea modului de educatie acordata copiilor lor.?
Aceste argumente se regasesc intrutotul (si intr-o formulare asemanatoare) in mesajul Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, rostit in deschiderea campaniei "Nu vrem liceu fara Dumnezeu! Predarea Religiei in sistemul de invatamant public - un act de dreptate si o necesitate permanenta", disponibil la http://www.patriarhia.ro/Site/Stiri/2008/030.html
Inspirati de ravna duhovniceasca a Patriarhiei, membrii Comunitatii GRID lanseaza doua campanii identice in favoarea predarii Astrologiei si Alchimiei in sistemul de invatamant public: "Nu vrem liceu fara panaceu!" si "Nu avem scop fara horoscop!", aducand un argument in plus celor expuse in mesajul Patriarhului:
6.Spre deosebire de disciplina Religie, predarea Astrologiei si Alchimiei in sistemul de invatamant public nu necesita cheltuieli financiare suplimentare intrucat profesorii de astronomie si chimie au deja suficiente competente stiintifice si pedagogice pentru a acoperi cu succes programa acestor viitoare (speram noi) discipline de studiu. Pe aceste considerente, identice cu cele exprimate si de Preafericitul Daniel, Astrologia si Alchimia pot fi introduse in programa chiar din acest an scolar si pot reprezenta probe la examenul de bacalaureat si chiar la cel de admitere in invatamantul superior, dupa cum militeaza inca din anul 2003 Societatea Romana de Astrologie si Ezoterism (http://www.srae.ro/prezentare.htm).
In speranta ca ne veti sprijini in demersurile noastre de a amenda Legea Invatamantului preuniversitar si Pactul National pentru Educatie in sensul includerii acestor doua noi discipline in programa scolara la toate nivelele invatamantului preuniversitar, va asiguram de inalta noastra pretuire."
marți, 4 martie 2008
Asa sa ne ajute Zodia Berbecului
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
Corect!
:)
Nu vrem religie în şcoli
Când ne vom trezi-n lumină?
Când uităm eterna vină,
că din păcat ne-am născut
şi suntem un chip de lut?
Dumnezeu ne vrea-n iubire
nu-n eternă pătimire,
ca să ducem cruci cu sânge
pe stafie a tot plânge.
Elev sărman orbit de cruce,
salvare nici că-ţi va aduce.
Te-i închina la-nsângerat,
de mâna lui Satan eşti luat.
În Biblie ne-aţi vârât capul,
ca să ne intre-n minte dracul.
Credeţi c-o să aveţi noroc?
La crucea voastră vom da foc!
Ce va urma de-acum-nainte?
cum ne-oţi mai mutila la minte?
Şi după popii de doi bani,
ne-oţi da şi pastori şi imami?
Trimiteți un comentariu