Astazi, din capitolul: ce este sociologia? Ce vrea ea? Parintii ei stie? Subcapitolul: Metode de cercetare. Paragraful: Focus Grup. Propozitzia: asha nu.
Focus Grupul este un focus grup. Adica un grup care face focus grup. Stramosii focus grupurilor au fost paleo-fegheurile si camerele de tortura. Din acestea, pe parcursul timpului, s-au dezvoltat fegheurile (wave, Costica! wave, Costine!) si sedintele de CeTe.
Dintre instrumentele de obtinere a informatiei remarcam: cutzitul bine ascutzit, reportofonul, asistenta cu tza... cu placutzele de frana la vedere, masa de intins oase, tendoane si diverse bucatzi de piele, rotisorul, camera video, pix si hartie, biciul cu lame, oglinda unidirectionala, galeata cu jar incins si cu vatrai si, nu in ultimul rand, flipchartul. De fapt, un focus grup fara flip chart parca nici nu e un focus grup, nu? Mai ales alea tzinute prin funduri de tzara, in sali de clasa prost incalzite. Ah, ce meserie am...
Iar acum, exemplificare video de auzit cu ochii Dvs. proprii si personali, un filmuletz care va prezinta unul din primele proto-fegheuri.
Doamnelor si domnilor, subiecti si participanti, luatzi crantzanele sarate, betzi bauturi carbogazoase si uitati-va. Va rugam sa ne spuneti ce parere avetzi despre urmatoarele doua noi produse pe care dorim sa le testam in discutia care urmeaza. Parerea Dvs. conteaza cu adevarat. Nu exista parere buna sau parere proasta, fiecare este la fel de importanta. Va rugam sa participati la discutie cu totii, sa vorbiti pe rand si tare, sa ne putem intzelege. Va asiguram de confidentzialitatea a ceea ce discutam aici. Si nu, nu atingetzi butonul ala ro....
Tzi-am spus, dom'le, sa nu'l atingi! Acum trebuie sa facem rost de altzi participanti. Sa aduca cineva o galeata de apa si un mop, sa curetze mizeria de pe jos...
Courtesy of Sorin. Of of, mai mai :)
sâmbătă, 15 martie 2008
Focus Packs
Scris de Turambar at 22:16
Etichete: Fun, Sociologie
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
1 comentarii:
http://rezistenta.blogspot.com/2007/11/marketing-pe-grupuri-de-consumatori.html
Trimiteți un comentariu