Trăim într-o continuă luptă cu minciuna. Cei mai nărăviți hoți strigă tare “hoții” și clamează că sînt persoane și instituții ireproșabile. Televiziunile și site-urile de presă care folosesc știrile false în fiecare zi, să spele tefeleii pe creieri, sînt cele care fac cu cea mai mare osîrdie liste de fake news și de fake outlets. Guran și Mîndruță sînt standardul de calitate în această epocă de fiere și de rahat mediatic.
Zilele astea, tefeleii și mentorii lor deontologici au fost disperați. Bucureștiul are logo. A trebuit să dea în el cu toate armele din dotare. Inclusiv folosind calomnia de cea mai joasă speță.
Au falsificat o copertă de manual de geometrie descriptivă din 1959, de pe vremea cînd bunica lui Guran era fată. Au luat logo-ul Bucureștiului, l-au lipit cu Photoshopul pe copertă și au început să distribuie en gross făcătura, cu indignările de rigoare. “Uite ce fac ăștia! Uite plagiatul!”
Făcătura a fost demontată în trei secunde, cu un simplu search Google. Cînd vocile celor care au scos în evidență, pe bună dreptate, că e un fals abject au devenit prea multe, deontologii au început să-și șteargă postările și să o dea pe glumă.
“Haide, dom’le că am glumit! E doar un pamflet! Ce vă opăriți atîta? N-aveți pic de umor. E o biată glumă nevinovată”.
Nu. Nu e glumă. E o calomnie elaborată și voită și perseverentă și un atac josnic. Care atunci cînd nu le-a ieșit, au încercat să dreagă busuiocul, să zică că e doar o distracție eftină pe persoană fizică.
Nu uitați. Jurnaliști de la Pro TV și de la Digi FM, aceste unități sistemice de luptă. Deontologi precum Guran - și el un sistem deosebit. Ditamai fabrica de fum de calitate Hotnews – al treilea picior al tripodului sistemic Pro TV / UM Digi 24 / Hotnews.
Culmea ironiei triste este că toți cei care clamau nevoia de a se lupta împotriva fake newsurilor zilele astea au încercat să rostogolească ditamai fake news-ul cît casa. Hoțul care strigă hoții. Ticăloșii care spală tefeleii pe creier cu ditamai manipularea grosieră.
O manipulare de-aia primitivă, de bou plăvan pe care nu-l duce mintea mai mult. De-aia stalinistă, de te bate cu Naganul peste gură, să-ți spargă dinții, căci știm că domnului Liiceanu nu-i plac oamenii știrbi. O manipulare de dictator de America Latină.
Orwell ar fi fost mai mult decît mîndru de toți ăștia, care mînjesc ideile de jurnalism și de adevăr și sînt niște propagandiști de cea mai joasă speță. Oricum, Orwell ar fi fost mic copil pe lîngă toți acești iluștri deontologi din zilele noastre, care au perfecționat conceptul Big Brother pe cele mai înalte culmi ale progresului și nemerniciei autoritariene.
Prin aceste mijloace specifice de presă obiectivă, de calitate, Pro TV, Hotnews, Digi 24, Vice, Republica, Mediafax, Adevărul, Guran, Mîndruță, mulți mulți alții, o armată de deontologi întocmai și la timp, calomnia pe bază de Photoshop se răspîndește nestingherită.
Din ce în ce mai mulți români sînt astfel ferm convinși că logo-ul Bucureștiului este luat de pe coperta unui manual de geometrie descriptivă din anii 50. Și se bucură cu bucurie rea, otrăvită. Pentru că își doresc suferința celorlalți.
Vă place cît de ușor pot fi prostiți oamenii? Liiceanu. Liiceanu everywhere.
Să nu uiți, Darie. Să nu uiți. Mama lor de ticăloși.
.
sâmbătă, 6 mai 2017
Trăim într-o continuă luptă cu minciuna
Scris de Turambar at 12:41
Etichete: Aceste rotzi ne doare, Antiguvernamentalii sufera, Bucuresti, Furie, Media / Publicitate, Politics, Responsabilitate sociala, Romania, Servicii secrete, Urbanitate
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
Pe Darie nu-l ştiu!
Oricum, cautarea unui logo este stupida in sine. O municipalitate serioasa are niste insemne oficiale si nu cauta logouri decat in doua situatii. Prima e aia in care e o localitate amarata si anonima si, prin urmare, nici insemne nu are rost sa aiba. A doua e legata de organizarea unui anumit eveniment de amploare, in care evenimentul si locul trebuie sa se lege clar - Sibiu 2007, Londra 2012 ... care-o mai fi. Bucurestiul are nevoie de tichie de margaritar?
Si totusi, sint atitea orase care isi fac logoul. Se intimpla asta de zeci de ani de zile. Mai, sa fie! Peste tot e lumea stupida, sa inteleg? E foarte simplu sa circotesti. Haterz will be haterz.
De ce trebuie ca un comentariu negativ sa poarte eticheta (logo) de "hater" !? Ca hater as fi spus mai curand ca organizarea concursului a fost cel putin obscura, am aflat de el fix cand s-au comunicat rezultatele.
Ce logo are Londra (mind the gap si semnul de la metrou)? Ce logo are Berlin (ursul de festivalul de film)? Ce logo are Atena (are vreunul - bufnita, Partenonul sau chiar Atena cu sulita si casca)? La ce le-ar folosi un logo de oras generic?
Eu spuneam ca se omite scopul in care am avea nevoie de un astfel de logo in conditiile in care de peste 150 de ani "basarabovul cu sulita" apare pe actele primariei? Ba chiar si pe cladirea primariei ?
Am spus doar ca un logo se asociaza de cele mai multe ori cu un eveniment in timp ce orasul se asociaza cu un insemn care respecta mai curand niste reguli de heraldica. Sibiul nu mai foloseste logoul cu "s" care simboliza doua persoane vazute de sus intr-un dans popular. E "decat" parerea mea.
Trimiteți un comentariu