Una din schimbările lente, dar puternice și probabil ireversibile din România zilelor noastre este felul în care evoluează soarta televiziunilor de știri. Uitați-vă la graficul ăsta de mai jos:
Acum șase ani, în 2010, pe vîrful său de glorie, Realitatea TV ajunsese la zenitul puterii și influenței sale, cu o cotă de piață de 8% pe publicul important pentru știri, publicul adult din toată țara (Național 18+). Acum, Realitatea TV se zbate în insignifianță reziduală, cu o cotă de piață de 1%.
După o evoluție crescătoare de 8 ani, de la lansarea din 2002, la războiul din Irak din 2003 care a pus televiziunea în mințile oamenilor, la zenitul din 2010, după campania electorală intensă cu Băsescu și Geoană, Realitatea TV a început să scadă, ireversibil.
Cauza cea mai importantă a fost ascensiunea principalei sale concurente, Antena 3. Pe urmă a venit cuțitul în burtă, separarea de România TV din 2012, care i-a pus capac.
15 ani i-a trebuit unei televiziuni de știri să facă ciclul complet, de la lansare pînă la creștere la zenit la scădere la irelevanță și rezidualitate, fiind înlocuită de concurență.
Același parcurs începe să-l aibă și Antena 3. La opt ani după lansare, în 2012, și-a depășit principala concurentă, Realitatea TV. Din 2010 pînă în 2015 a fost principala televiziune de știri a României. Cum și-a predat armele bagajele la Johannis, cum a început să scadă.
Acum patru ani, în 2012, Antena 3 era stăpînă. Acum, în 2016, Antena 3 începe să se zbată, iar noua sa concurentă, România TV, să înceapă să-i ia locul de principală televiziune de știri.
Sînt aproximativ 11 ani de cînd s-a lansat Antena 3. În ritmul ăsta, Antena 3 va ajunge în 2-3 ani să se zbată înapoi de unde a plecat, la fel cum a pățit și Realitatea TV.
România TV are aproape cinci ani de la lansare. Numai bine ca în 2-3 ani de zile să domine peisajul televiziunilor de știri din România.
Soartă. Soartă everywhere.
PS: B1 TV, cu o scurtă excepție în 2012, nu a mișcat din cota de piață de 2%. Constantă și mică. Digi 24, la peste 2 ani de la lansare, încă nu decolează. Se prinde, totuși, și lumea că e televiziune de securiști. Au și românii demnitatea lor...
.
miercuri, 7 decembrie 2016
Televiziunile de știri din România
Scris de Turambar at 11:39
Etichete: Grafice, Media / Publicitate, Media Research, Politics, Romania, Sociologie
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
Daca poti,mareste si tu font-ul asta ca ne chioram rau.TY !
Daca poti,mareste si tu font-ul asta.
Nu m-aș grăbii să cânt prohodul Mizeriei3 chiar dacă logica graficelor converg către acest lucru. Mizeria3 a dovedit că este o supraviețuitoare. Chiar dacă aparent a schimbat tabăra face un joc dublu conștienți fiind că sunt forțați să mizeze pe un cal mort. La un moment dat vor face ca la 23 august. Există și câteva particularități care o deosebesc de concurență. Face parte dintr-un trust și are în spate vreo două fundații de binefacere. Românul este sensibil la astfel de acțiuni. Este doar o părere, timpul mă va contrazice sau nu. Ar putea intra în declin doar dacă dispar locomotivele. Dar din câte observ, în special la Badea, loialitatea este principala caracteristică, rar întâlnită în societate. Nu luăm în discuție cui îi este loial. Pe mine m-au dezamăgit în momentul în care au renunțat să-l invite pe Ilie Șerbănescu la emisiuni. După mintea mea este singura voce care spune lucrurilor pe nume și nu poate fi acuzat că ține partea vreunei formațiuni politice. Există și posibilitatea ca lui Ilie Șerbănescu să i se fi făcut lehamite și ș-a retras din viața publică dar asta nu-i scuză pe cei de la Mizeria3 să nu-l evoce pe cel care i-a susținut public atunci când urmau să fie evacuați din clădirile din Băneasa.
Trimiteți un comentariu