In seara asta, dupa ceva timp, m'am vazut din nou cu prietenii slash colegii de la CT.
Ei nu s'au schimbat deloc. Cristi parca facuse burtica un pic mai mare, dar nu cine stie ce. Temele discutate nu s'au schimbat deloc. Providerul nu s'a schimbat deloc :) (don't get me wrong: vorbim de narav).
Si, mai ales si mai ales, Costin nu s'a schimbat deloc. Il putetzi recunoaste, dupa cum v'atzi obishnuit deja, in mijlocul acestei fotografii de lucru, obtzinuta prin mijloace specifice.
Doamnelor si domnilor: CT in actiune. Peisaj de toamna tarzie. Analiza PMR-ului, obiceiurile de vizionare la cangu... la copiii tarzii. Ala din mijloc, Costin, evident. Se uita la mine incruntat-prieteneshte si zice in gand: "Aha! Imi pui poza pe blog. Las' ca pun eu mana pe tine...". Mishu, proaspat promovata, a doua din dreapta, aia cu fatza serioasa si cu sabia lunga. Se gandeshte la ratinguri...
Konichiwa!
:)
vineri, 5 decembrie 2008
Long time no see
Scris de Turambar at 00:09
Etichete: Fun, Media / Publicitate, Media Research, Personal, Prieteni
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
14 comentarii:
Frumoos!
1. Felicitari pentru emisiunea de ieri (vorbe grele). Totusi, cred ca ai exagerat putin....:)
2. Sincer, sa citez un alt sociolog, "exit pollurile au fost facute prima oara de pionierii sociologiei pentru a evita frauda", deci la noi nu s-a putut evita:).
3. Facem un sondaj national (dar nu am bani:)) ) (adevarat, nu ca ala de pe realitatea) despre adevaratele valori ale Romaniei?
:)
1. Uneori, te apuca exasperarea si lasi dracului retorica lemnoasa la o parte. Ca o fi bine, ca o fi rau... Nu stiu. Maine ma duc acasa la Telega si vad eu daca ma primeste maica-mea cu polonicul sau nu :)
2. Dincolo de gluma, sa stii ca ai dreptate. Exact discutzia asta am avut'o si cu Cristi Parvulescu
3. Hmmm... Lemme think. Si asha sunt dojenit de ilustri anonimi care imi doresc binele prin sinucidere ca nu o sa am clientzi.
Dincolo de gluma: e destul de greu sa faci chestia asta prin sondaj. Nu, pe bune. Uite, aici, in Habits of the Heart, o lucrare clasica privind identificarea si analiza valorilor unei natiuni
http://www.amazon.com/Habits-Heart-Individualism-Commitment-American/dp/0520254198
vei vedea ca metodologia este preponderent calitativa. De fapt, intr'o astfel de intreprindere de cunoastere ce pune accent pe semnificatie, pe interpretare, pe valori, e cam greu sa pui boii in fatza carutzei si sa incepi cu sondajul, fara sa intzelegi cu adevarat cum stau lucrurile. Si asta o faci doar cu instrumente antropologice, calitative. Adica stai de vorba, si mai stai inca o data de vorba, si din nou, si emiti ipoteze, si limpezesti concepte, samd. Si de'abia la sfarsit, poate poate comiti si un sondaj, cand ai aparatul teoretic bine pus la punct si concluzii, si doar vrei sa desenezi si o harta cu gradiente.
Stiu, suna alambicat si la ora asta nu sunt nici eu cel mai limpede la cap. Dar grosso modo asa stau lucrurile. Cauta Habits of the Heart (a fost tradusa si la noi, in romaneste, la Humanitas, pe la inceputul anilor 90) si te vei lamuri.
Hai, că alţi anonimi (mai mărunţei şi diacriticoşi) n-au sărit la augustu-ţi gât :)
că sociolog la sociolog dă la gioale, nu? ca şi-n alte matrii, doar nu s-a gătat ... at least not yet, if you know what I mean, lol!
with love and affection, as always :)
uitasem să zic: Konbanwa!
3. Mersi mult pentru indicatiile privind cartea. Chiar o sa o caut (si sper sa o gasesc, de 1 luna ma chinui prin librarii sa gasesc "Bulai-Focus Grupul"). Ca viitor sociolog (cel putin sper) sunt interesat de orice imi poate largi orizonturile:).
Eram constient ca , pentru o asemenea cercetare e nevoie de multa antropolgie. Eu , sincer sunt un adept al introducerii unei mici cercetari antropologice in fiecare sondaj (cel putin in cadrul celor realizate in mediul rural functioneaza de minune). Eu , de exemplu, nu am inteles niciodata cum reusesc institute precum CURS-ul sau INSOMARul sa finalizeze un sondaj pe Bucuresti (pentru ca despre cele facute pe Buc stiu) in 6-7 zile. Consider imposibil acest fapt, daca datele sunt culese corect.
Legat de dojeneli, nu le lua in seama, nu cred ca e cineva in amsura sa spuna asa ceva. Adik daca voi si Insomarul nu ati mai face sondaje, atunci cine? CURS-ul si BCS-ul? M-as mira!
2. Da... nush daca domnul Parvulescu stia lucrul asta s-au l-a auzit si el. Oricum, domnul Parvulescu poate pretinde orice, mai putin ca este sociolog, pentru ca nu este (m-am mai ales cu o restanta acum):)). Sunt in SNSPA destui sociologi (Pasti, Pieleanu) care sa-si dea cu parerea despre lucruri de genul asta. Intampaltor ii cunosc si am un respect mare pentru ei.
1.Ai dreptate, de multe ori lasi retorica deoparte. Stiu asta, pentru ca sunt o fire f colerica si o comit de multe ori. Cred ca daca m-as fi aflat in postura ta (sper sa nu te deranjeze pozitia in care m-am pus) o spuneam de ceva timp si cred ca si mai urat(ma legam de mamele altora).
Oricum, multa bafta maine, acasa!:)
@ Dyakritikos: Arigato gozaimashita, Dyakurityku sama! :bow: Nice as always... :)
@ Vova: Cristiiii! Vino repede, ca am identificat unu pe care sa'l pici la egzamen, mama lor de studentzi cu opinii personale in timpu liber!
:rofl:
Joke aside: cum facem sondajele repede? Simplu. Fie prin telefon, fie trimitand o armata de oameni in teren. Pe bune, se poate. In general, un institut de sondare poate sa realizeze in cazul unui chestionar mediu ca dimensiuni (4 pagini) undeva in jur de 300 de chestionare. Hai, 200 sau 400. Asta ar insemna cam 30 de oameni in teren, ceea ce nu e chiar asha de dificil de organizat. Daca e o chestie care chiar arde, atunci potzi sa bagi si 100 de oameni in teren, caz in care in max. 2 zile il faci (repet: teren. Face To Face). In cazul telefonului, depinde de capacitatea de operatori CATI pe care o ai la dispozitie. CATI merge mai repede decat F2F. Deci se poate.
Sunt destui care fac sondaje. Pe langa noi si INSOMAR, mai sunt. CSOP. IMAS. IRSOP. Metromedia. Gallup. GfK (doar marketing). Daedalus (doar marketing). BCS. Si lista continua, cu siguranta.
Cum? Nu am zis CURS? Prietenii nostri care ne mushca de fund, si care uita ca au facut si ei Exit Polluri? De fapt, asta e problema: ca nu uita ca au facut Exit Polluri, dar nu mai fac, din cauza de CCSB. Tz tz tz, mai Caline mai. Ce simplu e sa mananci vorbe... :(
Cristi? Cristi sa stii ca stie. E unul din mintile limpezi din tara asta, chiar daca este acuzat de parti-pris-uri (cine naiba nu e, daca stai sa te gandesti). Si, chiar daca formal nu stiu daca are diploma de sociolog, este sociolog in gandire.
Mersi pt urari. Am cumparat tone de pachete de cafea Starbucks. They will shield me against any vengeful maternal aggressions.
@ typo: Am vrut sa zic Catalin si am scris Calin. Repet: tz tz tz. Mai Cataline mai. Ce simplu e sa mananci vorbe... :(
nu ma pot abtine sa iti spun ca am ras itind comentariile. Cunoscatorii stiu de ce :D
Da' poza, cât e poza ? Că de cinci minute mă tot holbez la ea şi încă mai găsesc câte un detaliu demn de atenţie.
Deh, io cu pozele... la astea cu multe litere... mai greu.
Vezi ca burta si cocoasha sunt variabile dependente. Daca nu ma crezi trage un pic de umeri si-ai sa intelegi :P
@ Claudiu: :) :p
@ Mordechai: Stai sa ii intreb pe protagonishti, ca ei au copyright-ul si dreptul la imaginea publica. Mishule, ma lashi sa vand poza si sa ma fac bogat si celebru cu ea? Costine, stai, nu da! A fost o gluma. E pe gratis. E in domeniul public...
:rofl:
@ Cristi: Stai, bre, ca nu era vorba de matale! Repede, ai shi sarit!
// me pulling straight my shoulder blades and tightening my belly flat //
Tinand cont ca am scris 90% din comenturi (impreuna cu tine) , sunt curios de ce rade domnul Tufis?!?!? Exceptand greselile ortografice care exista si vor exista!:)
Dai ceva si iei poza. Dai francu, iei Framu!
@ Vova: It's an in-joke, mate. An in-joke. Din cand in cand dati'ne voie sa fim si criptici. Spre binele profesiei... :) :p
@ Costin: Nu dau nimic. Ma pacaleshti: poza face cat trei frigidere... :p
Trimiteți un comentariu