miercuri, 15 octombrie 2008

Discovery Realitatea

Atz vazut? Reclama Discovery pe Realitatea?

S'a intors lumea cu curu'n sus. Face o televiziune reclama la dujman. Il trimite pe stimatu telespectator sa faca rating in alta parte.

Primu gand este, evident, sa strigi: mama mia, ce tampenie!

(Ca si promo-ul ala cu tobe in care il arata pe Sergiu Toader. Domnilor, we know you can do better. Si nu critic neaparat actiunea in sine, cu batutul tobelor, ca fiind totalmentele perpendiculara stilistic cu o televiziune de business, ci ceva mult mai suptil si mai insidios: nu poti sa ai incredere intr-o televiziune de business facuta de o haita de tineri imperbi, carora fie de'abia le'au dat tuleiele, fie le plesnesc tzatzele prin bluza. nu se face. nu cadreaza. e din alta poza; intzelegi, Sergiule? :) )

Buuun. Gata rantul. Back to Realitatea si Discovery. Deci on first thought pare a fi o actiune evident contraproductiva. On second thought, of course, te gandesti la afinitati stilistice si la atragerea / intarirea segmentului premium. Deci, pan' la urma, n'ar fi chiar asha de nashpa.

Si totusi... Si totusi... Un vierme imi roade cerebelul: nu cumva e pur si simplu o greseala crasa?

Ma rog. Shrug. Vom trai si vom vedea. Voi ce ziceti? Ce parere aveti? E o miscare buna sa accepti reclama la Discovery in calupul de publicitate, daca atzi fi directorul de marketing de la Realitatea?

5 comentarii:

Anonim spunea...

Dacă aş fi director de marketing la Realitatea primul lucru pe care l-aş face ar fi să mă duc la directorul general şi să-i spun să-i dea afară pe Răzvan Dumitrescu, Tatulici şi Andreea Creţulescu. Ar fi cea mai bună misşcare de marketing.
Şi aici ajungem al afinitate: are Răzvan Dumitrescu vreo afinitate cu Discovery? N-aş zice. De fapt, chiar nu zic. Dar Tatulici? Sau Andreea Creţulescu? Chiar dacă în i s-ar induce privitorului ideea că ambele fac parte din categoria premium, imediat ce s-ar termina reclama şi ar începe/continua emisiunea ţi s-ar duce dracu toată inducerea din subconştient. Şi ai da pe Discovery. Ceea ce şi vă doresc.

Turambar spunea...

Cu Tatulici absolut de acord. Cu Dumitrescu si Cretulescu, doar partial. Doar pentru arogantza si suficienta si agresivitatea lor absolut cocosatoare, demne de o cauza mai buna.

Manca'i'ar mama de justitiari autostiutori si cu grimase de dispretz superior si de scarba regala pe fatza lor bucalata si plesnind de intzelepciune.

Aaaaaaargh!

:(

Anonim spunea...

Mie mi se pare o idee relativ buna. In mare targetul Realitatii e cel de pe Discovery. E ceva trendy sa oferi reclama unor posturi de genul Discovery, ii faci pe telespectatori sa simta ca au acelasi gusturi cu tine ca televiziune (realitatea). Apoi iti intaresti imaginea: noi suntem asa si-asa, suntem urbani, suntem clasa medie, suntem cool, informati etc.
De exemplu nu s-ar pupa deloc ca OTV sa faca reclama la Discovery
Folosesc cam acelasi sistem ca Zoso si Archi, se promoveaza reciproc, si nu spun asta ca o critica.
Plus ca, desi impart cam acelasi target, nu impart aceeasi nisa. Personal eu dau pe Discovery tarziu dupa 12 cand nu mai e nimic interesant pe Realitatea

Anonim spunea...

De ce nu discovery? ca s-ar duce telespectatorul si nu-l mai ai tu?

pai atunci pe aceeasi logica ar trebui sa nu accepte nici excursiile, nici alimentele balonante, nici masinile fara televizor la bord.

Poate ar fi o discutie pe competitie directa dar asa nu.

Cat despre suprapunere... pai tocmai daca ar exista ar fi o problema majora.

PS: poate ai avut ocazia in timp sa faci analize pe aia care se promoveze reciproc (Pr-acasa-prosport-procinema, realiatea-romantica etc) si ... ai desoperit ca si un program de televiziune are nevoie de promovare... ca tv-ul functioneaza cel mai bine, ca daca vrei sa-ti cresti baa e bine sa nu te expui doar pe propia statie.

Turambar spunea...

Se ridica doua teme importante:
a) banii. Daca eu, Media Pro, fac promo pe Pro TV la Acasa sau pe Acasa la Pro Cinema, ii trimit intr-un alt loc, dar care e tot al meu, money-wise. Deci n'am probleme (ma rog, except motivatii intra-organizationale, de gen de ce sa fac eu promo la N24 la mine pe National TV sau de ce sa ii trimit de la mine de pe Antena 3 pe Antena 2; dar astea sunt bicisnicii marunte, tactice, la nivel de personal carcotash)

b) complementaritate. El, spectatorul premium, stim ca are nevoie / consuma si stiri, si documentare. Eu, programmerul, daca am doar o televiziune de stiri, stiu ca pot face promo la una complementara, DOAR de documentare. Pentru ca stiu ca spectatorul va pleca mai devreme sau mai tarziu si spre documentare, ca doar nu sta sa se uite ca nebunul doar la stiri (ma rog, sunt si de-astia, dar nu chiar in pondere insemnata).

Deci un promo la o televiziune de nisa se justifica doar daca faci reclama la o televiziune cu un specific total diferit.