vineri, 1 martie 2013

The first day of the rest of his life

12 comentarii:

traian spunea...

Gratuliere herr Doktor :)

alex spunea...

?????? What is this?

Turambar spunea...

Danke Shoshon, maine herr Traian :)

Ce e asta? Niste poze, sa-l facem de ris, mama lui de gras...

Florin Pîtea spunea...

Să fii sănătos, doctore, şi să te bucuri de restul vieţii tale mulţi, mulţi ani alături de cei dragi.

AI_core spunea...

gata, s'a terminat?
felicitări, domnule doctor, să'ți fie uischiu' lin! și aproape!

kilroy spunea...

Dottore, dottore ... Congrats!

Strajnik spunea...

Bre boierule... Ceva off topic la un articol de-al matale de prin ianuar...
Ceva, ceva documentare nu strica in nici o imprejurare
Culmea ironiei, asfaltul e creatia geniala a unuia pi care il chema GOGU Constantinescu. Drept e ca a trait mai mult la London.

Strajnik spunea...

Cum exista riscul sa nu ma crezi pe cuvant, iaca spre ilustrare:
"Domeniile atinse de geniul lui Gogu CONSTANTINESCU au fost foarte diverse, realizările practice fiind impresionante, dintre acestea menţionăm o mică parte:

A promovat utilizarea betonului armat. Era o sarcină grea deoarece metoda dăduse rezultate dezastruoase în alte părţi ale Europei, cum ar fi podul "Celestial Globe" de la Expoziţia Universală din Paris din 1900 şi hotelul "Black Bear" din Basle din 1903. A construit primului pod de beton armat cu traverse drepte din România, 1906, a consolidat cupola Palatului Parlamentului (care suferise deplasări şi fisurări), a realizat cupola minaretului Moscheii din Constanţa etc., cu toată opoziţia fostului său profesor, marele Anghel Saligny. Aceste lucrări dăinuie şi astăzi.
A inventat asfaltul.
A elaborat Teoria Sonicităţii (metoda de transmitere a puterii, prin unde de presiune, utilizând proprietatea de compresibilitate a lichidelor).
A construit cel mai performant sistem de sincronizare a tragerii la avioane, prin spaţiul lăsat de palele elicelor acestora.
A materializat primul tun sonic.
A proiectat şi construit Convertorul Gogu Constantinescu, prima cutie de viteze automată, pentru automobile şi locomotive, fără ambreiaj şi roţi dinţate, bazată pe efectul inerţial al maselor în mişcare.
A gândit primul Hidroglisor care a fost materializat în jurul anilor 1970 de către ruşi.
A demonstrat efectul termic al sonicităţii prin realizarea primului calorifer sonic.

Rămâne ca şi noi, românii, să îl reaşezăm în locul binemeritat, în sufletele şi în amintirea noastră. Putem afirma că o mare parte a prezentului, dar şi a viitorului a fost dăruită omenirii de savanţi români ca şi Gogu Constantinescu. Însumând contribuţiile lor, dar şi ale altor români geniali vedem care este adevărata noastră contribuţie la civilizaţia şi cultura lumii."
http://www.itc-cluj.ro/capatana/valori/Portrete/constantinescu.htm

Fluieratorul spunea...

Bravo! Iata lucrul la care am renuntat cind am plecat in Germania anul trecut. Cu toate etapele arse, cu teza pe jumatate redactata, am lasat tot si am intins-o.Nu-mi pare rau, da' era interesant sa scrie pe mine, pe-aici pe la teutoni, Doktor. Poate peste vreo 2-3 ani, when I turn fifty... Succese marete! Sa va foloseasca si titlul!

ADRIAN spunea...

Cine vorbeste de inventarea asfaltului de catre Gogu Constantinescu ori e Cristian Preda ori nu a avut acces la lucrarea lui Paul Sandulescu din 1936 despre Istoricul pavajelor bucurestene. Asfaltul turnat era in practica inainte inca de a se naste Gogu Constantinescu. Lucrarea de care spun eu se bazeaza pe documente de arhiva iar unele dintre ele le-am vazut si eu in original. Caci si eu am trecut de momentul asta cu prima zi din restul vietii drept care adresez calde felicitari dlui Palada!
Mai ales ca am gasit in cele din urma emisiunea din 2 martie de la Realitatea TV si am savurat manusa data peste fata "distinsului intelectual" PDL. Multumesc pentru satisfactie din nou!

Loda spunea...

Multe felicitari !

Strajnik spunea...

Felicitari...
Imi place cum l'ai pus la punct pe inchipuitul cela cu ifose, eminenta cenusie a PDL...Preda in cheama, parca. Preda Buzatu???