joi, 14 aprilie 2011

Vreti sa-l vedeti pe Turambar?

Ieri, adica miercuri, Turambar, datorita interesului stirnit de articolul privind frauda la votul prin corespondenta, a fost in doua locuri in media clasica, aia unde de ceva timp mai mult particip la ea decit sa consum :) :p.

Mai intii, Turambar a fost invitat la videochatul Realitatea.net Live de catre Dan Luca. Acolo, Dan, impreuna cu Costi Rogozanu, i-au creat lui Turambar clima si ambientu necesare pentru o emisiune placuta, prieteneasca, cum ii sta bine chatului.

Pe urma, pe seara, Turambar a fost invitat de Mihai Gadea la Antena 3 la emisiunea sa. Acolo s-a discutat, printre alte subiecte, si cel propus de Turambar in articolul sau.

Va prezint emisiunea in care il puteti vedea pe Turambar discutind cu Dan si cu Costi. Subiecte faine, niste gazde placute, calde, discrete, si mai ales si mai ales un invitat de ecsceptie, profesionist, priceput, retoric, convingator, charmant, fermecator, blond, cu ochi albastri, cu o alura leonina si mai ales modest si sincer in declaratii.

Enjoy! :)

PS: Cine nu se uita nu stie ce pierde si, oricum, va stiu IP-urile la toti, mama voastra de cititori, si va banez pentru eternitate, plus o suspendare de cartonas galben de 10 minute la sin bin, daca nu faceti click pe butonul de Play. Sa nu zicetzi ca nu v-am spus... :(

23 comentarii:

Anonim spunea...

Am urmarit emisiunea la A3 si acum am citit si textul cu frauda. Am unele oiectii MAJORE

I Unde merg voturile (urne si corespondenta) din diaspora

1. Tot ce ai scris/spus este valabil doar in cazul in care se pastreaza pentru alegerile parlamentare actualul sistem de vot. In acest caz "surplusul" de voturi de la candidatii din diaspora se varsa in "caiula" partidului si se utilizeaza la fazele II si III ale redistribuirii din colegiile din tara.

2. Daca se schimba sistemul de vot - asa cum declarativ vor cele doua blocuri - adica vom avea uninominal simplu sau uninominal calificat, in doua tururi de scrutin, atunci voturile di diaspora NU mai ajung in tara. Se spala pe cap cu ele castigatorii colegiilor din diaspora. In acest caz, pentru alegerile parlamentare votul prin corespondenta nu este periculos, prin prisma fraudei.(Personal banuiesc ca PD-L nu va modifica insa sistemul de vot pentru parlamentare, tocmai pentru a beneficia de "bonusul" din diaspora.

II

La alegerile europarlamentare si la cele prezidentiale, votul prin corespondenta din diaspora va CONTA enorm. Exista precedentul 6 decembrie 2009.

Dan

Sorina spunea...

uite, legea compensatiei functioneaza si asa: intr-un an nu te vad deloc, azi te vad de doua ori: azi dimineata pe fb si acum, in urma "amenintarii" tale din p.s. ;-)
daaaa, se vede ca sunt in urma cu actualitatile in politica, dar noroc cu tine, ca ma aduci la linie. tre´ sa-ti multumesc! :-)

GEORGIANA PATZ... spunea...

Văzut, plăcut, priceput...Ambele emisiuni au fost gustoase.Dar, mi s-a făcut o fricăăăăăă !!!

Turambar spunea...

@ Anonim (Dan): Ai perfecta dreptate. Exact subiectul asta l-am discutat in pauza publicitara de la A3 cu unul din invitati. Intr-adevar, tot esafodajul logic al articolului sta in picioare doar daca, de o maniera sau alta, se pastreaza corectia proportionala. Daca se trece la un sistem majoritar (atentie! termenul corect pe care vrei sa-l folosesti este majoritar, nu uninominal - exista si sisteme de vot uninominale proportionale, precum cel al nostru de acum), deci daca se trece la un sistem majoritar, se duce totul de ripa si se intra in tipul tau de argumentatie.

Si da, cred ca nici un partid (repet: nici un partid, nu doar PDL) nu au interesul - deocamdata - sa treaca la majoritar de-ala ciinesc, anglo-saxon. Desi poate ca ar trebui :(

@ Sorina: Mersi. Vezi ce inseamna o amenintare bine tintita, frazata cum trebuie? Eficienta... :)

@ Georgiana: Mersi pt aprecieri. De ce ti-e frica? Pe vremea PSD-ului nu era la fel? Comme on. Toti o apa si un pamint. Te lasi prea repede napadita de trairismele isterice ale prapastiosilor de servici de la televizor, aia asa ca mine care prevestesc apocalipsa :)

Anonim spunea...

Alte obiectii

Am retinut - desi s-a discutat mai mult implicit decat explicit - care sunt modalitatile de fraudare. Nu le contest, dar ...reprezinta doar 25% din "proceduri"

Spre deosebire de parlamentarele din 2008, acum mediul virtual a devenit o cale de manipulare majora. Cum afara - cred - 90% dintre romani au acces la net, aici se va actiona masiv prin manevre machiavelice. Deja lucreaza intens numeroase echipe de "propagandisti" portocalii in principalele zone din diaspora (Italia, Spania, SUA, Canada, Moldova s.a) care indoctrineaza potentialul electorat.

In afara de manipularea masiva care, repet, a inceput deja de cateva luni, vor fi prefectionate si metodele efective, care, repet, sunt mai multe, dar nu le spun eu acum aici, pentru ca poate le-a scapat vreo metoda si o preiau de la mine.

Atrag insa atentia, ca toate calculele trebuie sa plece de la 1,2 -1,4 milioane de votanti (ma rog, in documente), pentru ca in realitate nu vor vota mai mult de 4-500.000, 40-50%% dintre acestia urmand sa fie dusi "fortat" la urne.

NIMENI (si aici ma refer in special la tehnicienii din PNL si PSD) inca nu a efectuat o analiza a dinamicii participarii la urne in diapora la ultimele patru scrutinuri:

25.005 - parlamentare 2008
14.330 - europarlamentare 2009
95.068 - tur I prezidentiate 2009
147.754 - tur II prezidentiale 2009

Mai sunt niste cifre pe care iarasi nu le-a bagat nimeni in seama

CD - 2008 - 501.424 buletine de vot
S - 2008 - 503.931 buletine de vot

P I- 2009 - 595.084 buletine de vot
PII- 2009 - 597.389 buletine de vot

De ce a crescut cu peste 90.000 numarul buletinelor de vot in conditiile in care se stia ca la europarlamentare prezenta la urne a fost si mai mica decat in 2008?
Raspunsul este simplu: deja pentru prezidentiale existau scenarii pentru frauda.
Personal consider ca la prezidentialele din 2009 in diaspora s-a actionat doar la 50% din "turatie". Ce va fi in 2012, imi este si frica sa ma mai gandesc

Dan

Turambar spunea...

Dane, propaganda / manipularea nu intra la capitolul "frauda". Intra la capitolul "politica" :wink:

Netul nu conteaza atit de mult in economia votului. Conteaza, nu e total nesemnificativ, dar nici nu rupe gura tirgului cum si-ar dori cei care isi pun baza in el.

Nu, nu cred intr-o asemenea intensitate a teoriei conspirationale. Mergi deja prea departe cu frica de monstrul dictatorial. Bag eu de seama ca te-au manipulat, mai Dane mai :)

Anonim spunea...

1.Nu-mi este frica, pentru ca mie nu-mi poate lua nimeni boii de la bicicleta.

2. Am foarte multe informatii - inclusiv de la celebra sectie din Paris - privind modul in care s-au desfasurat alegerile prezidentiale II in diaspora. Doar repetarea a ceea ce s-a intamplat in 2009, asigura un dram de liniste PD-L, iar perfectionarea s-ar putea sa-i ajute si mai mult.

Marile jocuri se fac in Italia si Spania

Dan

Costin Comba spunea...

Acum am vazut emisiunea de la realitatea.net. Emisiunea de la Antena 3 am vazut-o de la fata locului, eram la camera lui Mihai Gadea. Eu am inteles ca trebuie ca romanii sa iasa la vot. Doar asa se poate micsora frauda.

Turambar spunea...

@ Dan: Da, ai dreptate. Spania si Italia. Marele rezervor de emigratie recenta de motivatie economica, diferita de motivatiile diasporei vechi (ideologic, calitatea vietii). Cuvintul cheie? Brinza. Cu W de la worganizare :)

@ Costin: Tu erai, stralucitorule? Si n-ai facut si tu din mina, ceva acolo, sa fluturi un banner: "eu sint!", sa i se miste camera lu Mihai, sa iasa imaginea miscata? :) :rofl: :friends:

matusalem spunea...

Daca-s la munca si ma uit cand ajung acasa, se pune? :)
Aseara te-am vazut. La Antene, intamplator. Necazul este ca aia tot nu vor sa creada ca reteta lar nu functioneaza 100%... Treaba lor!
Problema e alta. NU TE MAI UITA TOT TIMPUL DUPA MONITOARELE ALEA... Arati bine oricum... :)))

Turambar spunea...

lol. stiu si eu ca arat bine. doar ca vreau sa ma vaz la televizor, sa-mi fac cu mina :) :p

berenger spunea...

bre, eu la tembelizor nu ma uit (doar la desene animate si la moise guran, ca-s mic si am doua lucruri de facut, de ma distrat si de invatat, in ordinea asta). problema e ca nici link-ul tau nu mere.

Turambar spunea...

@ Berenger: Mie imi merge. Filmuletul. Click Play and wait to load.

Moise Guran? Te uiti la el sa te distrezi, nu? ;)

D@n!el@ spunea...

am vazut A3 aseara. mi-a placut fata lui Gadea. era usor blocat de rubrica 15% din 7 milioane...:P
mi-a placut subiectul, in special faptul ca in sfarsit cineva s-a apucat sa-l discute pe niste cifre. sunt de acord cu uitatul in monitoare, apropo de ce spunea cineva mai sus...am fost dezamagita ca nu ne-ati facut cu mana :)

Turambar spunea...

@ D@n!el@: :) M-am chinuit ceva pina l-am scris corect :)

Cifre? Da. Cind ii incoltesti un pic si discuti cifre, se mai inmoaie retorica ideologica.

Nu v-am facut cu mina dintr-un motiv f simplu: imi faceam mie cu mina. In gind :) :p

GEORGIANA PATZ... spunea...

Știi de ce mi-e frică? 1) Faptul că toți sunt o apă și-un pământ îl știu de multă vreme. Am depășit vârsta iluziilor și a trăirismelor de împrumut. Dar, tocmai acest fapt îmi dă frisoane și îmi anulează optimismul. 2)În urma celor două emisiuni, în subsidiar, am identificat o nouă sursă de tremolo interior, pe care, în mod explicit, a exprimat-o „Anonimul Dan”. Dacă la alegerile din 2009 a fost un fel de repetiție cu costume, nu vreu să știu ce va fi la spectacolul de gală, din 2012, ca urmare a perfecționării metodelor de orice fel(politice, de fraudare etc.)

Turnofftheglory spunea...

Realizazi stralucitoarule ca demersul tau anterior va primi un vot de blam zdravam pe motiv de prezenta la moguli spre. :)
Acum ce sa zic, eu inteleg ca PR-ul moca, mai ales pentru ca tembeliziunile au nevoie ca cineva sa le hraneasca schizofreniile media si intelg de ce ai ales si nu vei refuza o invitatie la Gadea.
Insa incearca sa vezi si dincolo de pachetul majoritar de actiuni CCSB.
Cu tot respectul, balerina creste mare si Turambarr va fi sondor si dupa 2012. :)

Turambar spunea...

@ Georgiana: Stati linistita, ca apocalipsa se amina pina la o data precizata ulterior. :)

@ TOTG: Cuuum? Tu te uiti la A3? :)

Dane, daca ar fi sa fiu rautacios si cinic, as spune ca dupa 2012, cind vor veni astia la guvernare, imi va fi favorabila asocierea cu televiziunile mogulilor.

Insa crede-ma pe cuvint de pionier ca nu pentru asta o fac, ci din ratiuni de marketing. Daca ma cheama la televiziunile celorlalti moguli, cu cea mai mare placere ma duc si vorbesc la fel. Dupa cum stii, la Hotnews m-am dus si site-ul ala nu prea poate fi acuzat ca este uselist in gindire. Ma duc unde sint invitat, Dane. Unde nu sint invitat, scriu pe blog, ca am si eu ziarul meu mic, dar vioi, canalul meu de comunicare pe care atita timp cit blogspotul da hosting moka, nu mi-l ia nimeni. :) :wink:

Turambar spunea...

@ TOTG: A, era sa uit: si zilele astea am fost invitat nu ca le place lor de mutra mea, ci pt ca am scris despre un subiect care ii intereseaza. Si unde am scris? Pe blogul meu. Vezi ce dreptate avea ardeleanul cind zicea ca e bine sa ai trinul tau?

:)

Turnofftheglory spunea...

Nu m-am uitat si nu ma uit la televiziunile in cauza. Si ca sa fiu echidistant, nici la mogulul cel bun. Servesc TVR uneori si mai mult RRA.
Cat despre motivatia ta exact aia am spus si eu, mergi pe motive de PR si marketing si de aia nu voi iesi cu puerilul "vandutule". :)
Insa portocalii, iti vor trimite studiul in ridicol. Eu am sustinut si sustin in continuare ca pleci de la o premisa gresita. Insist asupra acestui lucru.
Pentru comentatorii tai am o singura recomandare, vizitati Italia si Spania si sustineti in fata romanilor de acolo ca sunt vanduti lui Basescu. Spuneti-le ca au fraudat alegerile. Si explicati=le cum le veti retrage cetatenia.
Sper ca aveti o asigurare medica. :)

p spunea...

Am vrut sa-l vad si io pe Turambar, cel ce l-a doborat pe dragonul Glaurung Inselatorul zis si Viermele Lacomiei.
Am mers pe linkul de pe blog si in loc de Turambar il vad pe unu´ Mirel Palade, un tip in costum negru cu cravata (!).
Astia de la TV cred ca ori l-au inlocuit pe adevaratul Dagnir Glaurunga ori l-au ascuns sub niste haine de-a gata.

WTF? Unde e Turambar?
Sper sa nu-l fi ajuns blestemele lui Glaurung Inselatorul, Viermele Lacomiei, sper sa nu-l fi ingenuncheat Morgoth intr-un final.

cti97 spunea...

Jos palaria ca ti-ai adus aminte de URR :)

fly-half spunea...

Mi-a placut mult interviul de pe net (la A3 nu ma uit, de cand cu digitalul i-am si scos din schema :-) )
Prestatia excelentya, de mult nu am mai vazut discutii politice serioase si fara gargara!
Singura remarca constructiva pe care mi-o permit: cam multa "mancare de peste" :-)